تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۰۰۸۸

آيت‌الله هاشمي: حكومت اسلامي مردمش را آزاد مي‌گذارد

(روزنامه آرمان - 1394/09/16 - شماره 2920 - صفحه 2)

جمعي از اعضاي شوراي مركزي حزب مردمي اصلاحات ايران اسلامي ديروز به ديدار آيت‌ا... هاشمي رفتند تا از ديدگاه‌هاي او درباره انتخابات و نقش زنان در سياست و... اطلاع پيدا كنند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه حكومت اسلامي مردمش را آزاد مي‌گذارد و جامعه را محدود نمي‌كند، به مشي و گفتار و رفتار امام راحل در قبل و بعد از انقلاب اشاره كرد و گفت: امام درباره عدم شنود، عدم افشاگري‌ها، عدم دروغ‌پردازي‌ها و حفظ آبروي مردم، سخنان بسيار مهمي دارد كه همانها بايد چراغ راه ما باشد. آيت‌ا... اكبر هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر نقش هدايت‌كننده رهبري معظم انقلاب در همه سال‌هاي پس از رحلت امام و به ويژه در مقطع كنوني، به تعبير تاريخي ايشان درباره «حق‌الناس بودن رأي مردم»، اشاره كرد.

وي افزود: رسانه‌هايي كه داعيه ملي دارند و با پول بيت‌المال اداره مي‌شوند، از كنار اين راهنمايي و رهنمون تاريخي رهبري به سادگي گذشتند، اما براي يك كلمه «نفوذ» اين همه هياهو و تفرقه‌هاي سياسي به راه انداختند؛ در حالي كه نگاه رهبري به اين موضوع، بسيار بلند، عميق و همه‌جانبه بود. وي با مقايسه تهديدات اين روزهاي داعش عليه زوّار امام حسين(ع) با اقدامات متوكل عباسي كه قبر امام حسين(ع) را به آب بسته بود و دست زائران آن قبر را قطع مي‌كرد، گفت: هم در آن شرايط و هم در اين شرايط، هيچ تهديدي نمي‌تواند عاشقان مكتب حسين(ع) را از زيارت منصرف كند، چون جوهره‌اي در كربلا و وجود شخص امام حسين(ع) است كه دل‌ها را به سوي خود مي‌كشد.

نقش ارزنده زنان مسلمان در مقاطع مختلف تاريخي

هاشمي‌رفسنجاني با بيان مصاديقي از موفقيت‌ها و صلاحيت زنان ايراني در مديريت، تحصيل و تدريس، گفت: يكي از راه‌هاي نهادينه شدن حضور زنان در مصادر انتخاباتي كشور و مسئوليت‌هاي مهم، رأي زنان به عنوان نيمي از اعضاي جامعه به آنان است و من مطمئنم با تحصيلات دانشگاهي و موفقيت‌هايی كه دختران امروز ايران در كنكور و ديگر مسابقات علمي و المپيادها به دست مي‌آورند، حضور آينده آنان در همه نقش‌ها و مسئوليت‌هاي مهم كشور برجسته خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشريح روند مبارزه، مخصوصا در سال‌هاي ۵۶ و ۵۷ گفت: معروف است كه شخص شاه با هلي كوپتر يكي از صحنه‌هاي تظاهرات مردمي را ديده بود به مسئولان دولت و دفتر خود معترض شده بود كه چرا به وي گزارش‌هاي غلط مي‌دهند و با وجود خدمت ما، چرا اين اجتماع عظيم عليه ما ايجاد شده است!؟ كه البته اين برداشت، غلط بود چون نمي‌دانست مردم ايران به خاطر كارهاي ضد مذهبي پهلوي از شاه و درباريان متنفر بودند.

وی با ارائه تحليلي از روند مبارزه و فراز و فرودهاي آن در مقاطع گوناگون تصریح کرد: در نهايت با وحدت مردم بر رژيمي پيروز شديم كه علاوه بر حمايت همه‌جانبه استكبار از آن، با ساواكي كه خشن بود، همه جا را زيرنظر داشت و پس از انقلاب هم با حضور وحدت‌آفرين مردم همه گردنه‌ها را پشت سر گذاشتيم و امروز هم، وحدت مردم، بزرگ‌ترين سرمايه نظام است.

نباید مردم بي‌تفاوت شوند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان نمونه‌هايي از تاثيرات يأس و بي‌تفاوتي مردم در انحراف قيام‌هاي عمومي در افغانستان، مصر و ليبي، گفت: كساني كه خود را متولي افكار مردم مي‌دانند و به خود حق مي‌دهند براي سرنوشت مردم تصميم‌گيري كنند، توجه ندارند كه انسان‌ها براساس تعاليم قرآني و شيعي، آزاد و آزاده خلق شده‌اند و نبايد كاري كنند كه مردم بي‌تفاوت شوند، چون آنچه پايه‌هاي نظام را محكم و مستحكم مي‌كند، حضور اميدوارانه مردم است. وي با ارائه توضيحي درباره اقدامات يأس‌آور دولت گذشته و همچنين شعارها و برنامه‌هاي اميدوارانه دولت تدبير و اميد، انتخابات۹۲ را نمونه‌اي از حضور ميليوني مردم در فضاي اميدوارانه توصيف كرد و با اشاره به نام نويسي خويش در انتخابات تاکید کرد: اميدي كه با تصميمات درست و منطقي و همچنين مواضع اصولي و اعتدالي دكتر روحاني در آن مقطع براي مردم ايجاد شده بود، خود را در انتخابات نشان داد كه جامعه را از انحراف در مسائل اجرايي نجات داد.

آيت‌ا... هاشمي با ابراز تاسف از مخالفت‌ها و سنگ‌اندازي‌هاي يك اقليت تندرو در مسير حركت مردم و برنامه‌هاي دولت برخاسته از آراي مردم، به يأس افكني‌هاي بعضي از رسانه‌ها در طول دو سال اخير و به ويژه در مقطع پس از توافق هسته‌اي و تصويب برجام در مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و افزود: ديديد كه حتي وقتي رئيس سازمان بين‌المللي انرژي اتمي بر شفافيت و صلح‌طلبي اقدامات هسته‌اي ايران تاكيد مي‌كند، با تيترهاي ترديدافكن، سعي مي‌كنند جامعه را نااميد كنند و گويا نمي‌دانند كه منافع باندي و جناحي بايد در خدمت مصالح عمومي جامعه و نظام باشد.

با انتخاب روحاني، نگاه دنيا به ايران عوض شد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اهميت هر انتخاباتي در نظام اسلامي و به ويژه دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در اسفندماه امسال، به تشريح شرايط ايران در سال‌هاي ۹۰ تا ۹۲ در جهان اشاره كرد و ادامه داد: با انتخاب يك روحاني معتدل، نگاه دنيا به ايران عوض شد و در سير تدريجي حل مساله هسته‌اي، به اينجا رسيديم كه قدرت‌هاي جهاني از تحريم‌هاي ظالمانه دست برداشتند و بر حق ايران جهت استفاده از مواهب صلح آميز انرژي هسته‌اي تاكيد كردند. هاشمي‌رفسنجاني به زمان هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: با اينكه اجباري نبود تا مردم به جبهه‌ها بروند، نوجوانان با دست بردن در شناسنامه‌ها به جبهه‌ها مي‌رفتند و مردم و خانواده‌ها در بدرقه جوانان، و استقبال از جنازه‌هاي فرزندان خويش، حرف‌هاي وحدت آفرين مي‌زدند و هميشه از عواقب منفي تفرقه مي‌گفتند.

وي با تاكيد بر اين نكته كه مشي سياسي نظام اسلامي ايران، حركت بر مدار اعتدال ديني است، به بدنامي‌هاي اقدامات القاعده، طالبان، وهابي‌ها، داعش، بوكوحرام، جبهه النصره و... براي اسلام و مسلمانان اشاره كرد و افزود: با ادعاي مسلماني، انسان‌ها را مي‌كشند، خانواده‌ها را از هم مي‌پاشند و زنان را به اسارت مي‌برند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با توصيه مجدد به احزاب سياسي كه «تلاش كنيد مردم زيادتر در انتخابات شركت كنند»، به تاثيرات داخلي و خارجي برگزاري انتخابات پرشور اشاره كرد و گفت: انتخابات، ملاك امروز پايبندي مردم به نظام است و مردم ايران بارها ثابت كرده‌اند كه نظام را دوست دارند و به آرمان‌هاي امام و شهدا وفادارند.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/136505

ش.د9404738

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات