صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۰۱۲۹

توضیحات دستگاه دیپلماسی درباره غارت‌گری آمریکایی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولان وزارت خارجه گزارشی از اقدامات انجام شده درباره غارت‌گری آمریکا از اموال مردم ایران به کمیسیون ارائه می‌کنند.
محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به بررسی حکم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر پرداخت 2 میلیون دلار غرامت به خانواده‌های آمریکاییان کشته شده در حملات سال 1983 از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کمیسیون مطبوع خود، گفت: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود موضوع مطرح شده، در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: اعضا کمیسیون امنیت به دنبال دلایل و عوامل سرمایه‌گذاری اموال مردم ایران در بانک های آمریکایی هستند تا مشخص شود چه کسانی این اموال را با پیشینه‌ای که آمریکایی‌ها ضد ایران داشته‌اند در بانک‌های این کشور تبدیل به اوراق کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: در جلسه روز 12 اردیبهشت کمیسیون امنیت ملی از مسئولان دستگاه دیپلماسی دعوت می‌شود با حضور در این جلسه توضیحاتی در این زمینه و همچنین اقداماتی که انجام شده ارائه کنند.

جوکار افزود: دولت ظاهرا اقدامات حقوقی را در چارچوب حقوق بین الملل آغاز کرده و این یکی از وظایف دولت است و این موضوع نیز قطعا پیگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کمیسیون رفتار ظالمانه امریکاها ضد ملت ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد و نشستی مشترک با دستگاه دیپلماسی برگزار می‌کند، ادامه داد: نمایندگان منافع ملی کشور را دنبال می‌کنند که در همین راستا از هر اقدامی در این چارچوب کوتاهی نمی‌کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات