صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۰۴۸۸

اخبار کوتاه

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس در اینستاگرام خود با اشاره به مسئله پیش‌آمده در انتخابات اصفهان، نوشت: در واقع اختلاف بین شورای نگهبان که بخشی از قوه مقننه و وزارت کشور که بخشی از قوه مجریه است، اختلاف بین قوای مقننه و مجریه است. راه‌حل بر اساس بند ۷ اصل یکصد و دهم قانون اساسی که حل‏ اختلاف‏ و تنظیم‏ روابط قوای‏ سه‏‌گانه را از اختیارات و وظایف رهبری می‌شمارد، رجوع به هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه است.
بیانیه‌ای با عنوان «پویش مردمی امتداد امید» منتشر شده و در آن تأکید شده است، از آنجایی که محمدرضا عارف نقش بسزایی در به ثمر رسیدن دولت تدبیر و امید و لیست امید داشته است و اگر ایشان نبود، شاید تاریخ به گونه دیگری در سال ۹۲ و انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم رقم می‌خورد، از این رو از وی درخواست می‌شود برای ریاست مجلس شورای اسلامی دهم وارد میدان شود.
سیدمحسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران گفت: در حال حاضر حجم صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی ایران به دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و واردات بنزین از ابتدای امسال روزانه ۱۲ میلیون لیتر است. وی از توافق با شرکت ویتول سوئیس برای صادرات گازوئیل خبر داد.
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اظهارات مدیر خانه کتاب در ارتباط با اینکه نویسنده‌های داخلی حرف جدیدی برای مخاطبان ندارند، گفت:‌ هر کسی آزاد است که اظهارنظر کند، لابد ایشان همه کتاب‌های نویسندگان ایرانی را خوانده‌اند که این‌طور اظهارنظر کرده‌اند. من چون کتاب‌های همه نویسندگان ایرانی را نخوانده‌ام، نمی‌توانم اظهارنظر کنم.
در نخستین اقدام معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، ۱۵۰۰ زائر زیارت‌اولی از استان‌های خراسان و مازندران که از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند، همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتایی درباره رشوه برای جلوگیری از اختلاس گفتند: توسل به راه‌های غیرقانونی برای هر عملی هر چند به منظور جلوگیری از فساد جایز نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات