صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۰۹۴۷

رئیس نشدن عارف یا آشوب 88 ؟

وزیر کشور دولت اصلاحات می‌گوید نظر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به شکل اجماعی بر حمایت از نامزدی عارف برای ریاست مجلس است.
موسوی لاری در مصاحبه با ایلنا گفته است: در اولین نشست این شورا موضوع ریاست مجلس مطرح شد و شورای عالی با اجماع صد درصدی عارف را که نفر اول انتخابات کشور است، به عنوان رئیس مجلس در نظر گرفت.
او افزود: شورای عالی تردید ندارد رأی مردم در انتخابات تغییرات را دنبال می‌کرد، بنابراین اگر در مدیریت مجلس تغییری حاصل نشود، بی‌احترامی و بی‌اعتنایی به رأی مردم تلقی می‌شود. اگر کاندیدایی غیر از کسی که از طرف مردم بیشترین رأی را داشته و لیست منتسب به او بالاترین رأی را آورده است، معرفی شود، از نظر ما دهن‌کجی به رأی مردم تلقی می‌شود.
موسوی لاری البته به دهن‌کجی سازمان یافته طیف افراطیون متبوع وی به رأی 24/5 میلیونی مردم در سال 88 که تا مرز راه‌اندازی آشوب پیش رفت توضیحی نداد و این در حالی است که به تصریح عارف، برخی هم‌طیفان آقای موسوی لاری صراحتاً از عارف به عنوان اصلاح‌طلب بدلی و قلابی یاد کرده‌اند.
یادآور می‌شود محمدرضا خاتمی نیز در مصاحبه با ایرنا گفته است: عارف و لاریجانی دو پادشاهند که در یک اقلیم نمی‌گنجند.
وی می‌گوید: آقای لاریجانی در مسئله برجام مقابل تندروها ایستادند و ما قدردان آنها هستیم. اما آقای روحانی فقط وعده برجام را به مردم نداده بود. وی قولهایی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مواردی چون گسترش آزادی رسانه به مردم داده بود که باید آنها را نیز عملی کند. باید کسی رئیس مجلس باشد که به این برنامه‌ها اعتقاد داشته باشد از این رو وقتی اصلاح‌طلبان مجموع این مسائل را در نظر می‌گیرند برای ریاست مجلس آقای عارف تلاش خواهند کرد. البته تلاش ما این است که موضوع انتخاب رئیس مجلس به یک جدایی بین حامیان دولت منجر نشود اما آقایان عارف و لاریجانی دو پادشاهند که در یک اقلیم نمی‌گنجند و هفت درویش نیستند که بر گلیمی بخسبند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات