تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۰۹۵۸

آيت‌الله هاشمي: مصالح نظام به هیاهوی تندروها گره نمی‌خورد

(روزنامه آرمان - 1394/09/09 - شماره 2916 - صفحه 2)

اقتدار رمز پيروزي شخصيت‌هايي است كه مي‌دانند آنچه انجام مي‌دهند بهترين اقدام است و پس از آن به خوبي از عملكرد خود دفاع مي‌كنند و چه زيباست كه برخي از اين شخصيت‌ها گاهي در نقش پشتيبان عملكرد سايرين به ايفاي نقش مي‌پردازند و به مثابه تكيه گاهي محكم و استوار از آنچه آنها كردند كه البته جز با رهنمودهايشان ممكن نبود دفاع مي‌كنند از جمله اين شخصيت‌ها آيت‌ا... هاشمي است كه با رضايت كامل از عملكرد تيم هسته‌اي دولت در هر جمعي از آنها دفاع مي‌كند مانند روز گذشته كه در ديدار وزير جهاد كشاورزي و معاونين وي و روساي سازمان‌هاي مربوطه و مديران بخش‌هاي مختلف اين وزارتخانه، با اشاره به مانع تراشي‌هاي تندروها در مسير مذاكرات و توافقات هسته‌اي، اجراي برجام را خواست متقابل ايران و كشورهاي ۱+۵ دانست و گفت: نه تنها ايران چيزي از دست نداد بلكه براي آينده هم دست ما بسته نيست.

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني بسترهاي گسترش كمي و كيفي كشاورزي در ايران را با توجه به گوناگوني آب‌وهوا براي تناسب با چهار فصل سال، در منطقه بي‌نظير دانست و افزود: براي جبران كمبود آب كه به دلايل جغرافيايي و اقليمي، سابقه‌اي تاريخي در كشور دارد، همان‌گونه كه در دوران سازندگي تجربه موفقي شد، جلوگيري از خروج آب‌هاي مرزي و استفاده بهينه از آب‌هاي داخلي و نزولات آسماني در قالب سد‌سازي و كانال‌هاي انتقال و همچنين طرح‌هاي آبخوان‌داري و آبخيزداري، بايد با جديت پيگيري شود، تا بتوانيم رونق كشاورزي ايران را در همه مناطق و استان‌هاي مرزي تضمين كنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، هدر رفتن ميلياردها متر مكعب از حوضه‌هاي آبريز شمال البرز به درياي خزر را نگران‌كننده و تاسف‌بار خواند و با اشاره به طرح دولت خود براي احداث كانال سراسري آب از آستارا در غرب به گنبد در شرق كه تاكنون ناتمام مانده است، گفت: با رعايت خروجي آب براي مسائل محيط‌زيستي رودخانه‌ها، آب‌هاي اضافي وارد اين كانال‌ها مي‌شدند كه در آن صورت زمين‌هاي بخش‌هايي از گيلان و مازندران دچار غرقابي نمي‌شدند و زمين‌هاي بسيار مساعد استان گلستان نيز تشنه نمي‌ماندند.

هاشمي‌رفسنجاني، صرفه‌جويي در مصرف آب و بهينه‌سازي آن و همچنين روي آوردن به كشت‌هاي گلخانه‌اي و اصلاح بذر را با توجه به مشكلات كشور ضروري دانست و با تشكر از مجموعه اقدامات وزارت‌ جهاد كشاورزي تصریح کرد: اميدواريم با برنامه‌هاي منظم و منسجم، توليدات كشاورزي و دامي ايران را به جايگاه مناسب خود برسانيم. وي در ادامه سخنانش در پاسخ به سوال يكي از حاضران كه «دورنماي كشور را با توجه به برجام و انتخابات اسفندماه چگونه ترسيم مي‌نماييد؟»، گفت: با هدايت‌هاي رهبري و درايت دولت و جديت تيم مذاكره‌كننده، تاكنون سايه‌هاي تهديد و تحريم از كشور دور شده و برنامه‌هاي آينده هم براساس مصالح كشور و منافع ملي خواهد بود كه حمايت مردمي را به همراه خواهد داشت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به مانع‌تراشي‌هاي هميشگي تندروها در مسير مذاكرات و توافقات هسته‌اي، اجراي برجام را خواست متقابل ايران و كشورهاي ۱+۵ دانست و افزود: نه‌تنها ايران چيزي از دست نداد، بلكه براي آينده هم دست ما بسته نيست و مطمئن باشيد مسئولان عالي كشور، مصالح نظام را به هياهوي تندروها گره نمي‌زنند. هاشمي‌رفسنجاني درباره انتخابات اسفندماه، با تاكيد بر اهميت هر دو مجلس خبرگان و شوراي‌اسلامي ادامه داد: همه گروه‌ها اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل، بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه حضور پرشور مردم در انتخابات، آينده نظام را ترسيم مي‌كند و نبايد با اهداف باندي و جناحي، مصالح ملي را مخدوش كرد.

وي هرگونه دست‌اندازي در مسير برگزاري انتخابات پرشور را ظلم به آرمان‌هاي امام و شهدا و همچنين ظلم به حق اجتماعي و سياسي مردم ايران در نظام بين‌الملل دانست و گفت: هيچ توجيهي نمي‌تواند خلق حماسه سياسي ديگري را مخدوش كند و مطمئنا مردم هوشيار ايران نمي‌گذارند تصوير نامناسبي از ايران در اذهان جهاني ايجاد و ثبت شود.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/136111

ش.د9404614

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات