تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۱۲۰۱

انقلاب رنگي يا براندازي نرم (بخش دوم و پاياني)

پایگاه بصیرت / سيدمسعود شهيدي

(روزنامه رسالت ـ 1394/10/030 ـ شماره 8579 ـ صفحه 1)

انقلاب رنگي يا براندازي نرم راهبرد غرب به ويژه آمريكا در جهت تغيير نظام‌هاي مستقل از غرب يا مخالف غرب است. ديروز در اين باره از نظريه پردازان اين نظريه و سازمان‌هاي مربوط و سرمايه‌گذاري آنها سخن گفتيم و هفت ابزار آنها را در اين زمينه پايان برديم كه؛ چگونه بايد يك انقلاب حقيقي و مردمي را از يك انقلاب مصنوعي و رنگي تشخيص دهيم؟ 7 مورد و نكته در اين باره وجود دارد كه در ادامه مي‌خوانيد: 1 – انقلاب حقيقي، معمولا با خواست اکثريت مردم يک کشور همراه است ، ولي انقلاب هاي رنگي عموما با خواست اقليت به پيروزي مي رسند و در حقيقت کودتاي اقليت عليه اکثريت اند .

2 -- انقلاب حقيقي ، نظام سياسي وابسته به غرب را تغيير مي دهد ، ولي انقلاب رنگي شخصيت هاي مهمي را که در مقابل آمريكا مقاومت مي‌کنند تغيير مي‌دهد و شخصيت هاي وابسته به غرب جايگزين آن ها مي شوند.

3 – در انقلاب حقيقي رهبران جديد از خارج نظام حاکم هستند ، ولي در انقلاب رنگي ، رهبران جديد جزء مسئولين رده بالاي نظام هستند که به علت گرايش به غرب پروژه کودتاي نرم را پذ يرفته اند .

4 –انقلاب حقيقي ، ضد سلطه و طرفدار استقلال است ولي انقلاب رنگي درصدد وابستگي به اردوگاه غرب و پيوستن به اقمار آمريكا است و استقلال را متعلق به گذشته ها مي‌داند.

5– در انقلاب هاي حقيقي بلافاصله تحريم ها و فشارهاي اقتصادي و سياسي غرب آغاز مي شود تا زمينه سقوط نظام مستقل فراهم شود، ولي در انقلاب هاي رنگي ،بلافاصله کمکها و حمايت هاي غرب به طور گسترده شامل رژيم جديد مي شود تا بتواند رضايت عمومي را جلب کند .

6– انقلاب حقيقي حرکتي از طرف مردم عليه هيئت حاکمه وابسته به غرب است يعني انقلابي از پايين به بالا ولي انقلاب رنگي حرکتي برانداز از سوي بخش غربگراي حاکميت عليه حاکميت است ، يعني انقلابي از بالا به پايين .

7 – انقلاب واقعي درون زا و داخلي است ولي انقلاب نرم کاملا بيروني است و از بيرون کشور مديريت مي شود و اين دخالت آن ‌قدر علني است که گاه اعضاي سفارتخانه هاي غربي و حتي سناتورهاي آمريكايي پيشاپيش صفوف راه پيمايي مخالفين حرکت مي‌کنند .

نکته بسيار مهم اين است که براساس نظريه انقلاب نرم ، لحظه کليد خوردن حرکت اصلي ، بايد زماني باشد که هيجان عمومي به بالاترين حد رسيده باشد .در تمام انقلابهاي رنگي که تاکنون انجام شده و موفق يا ناموفق بوده ، آن لحظه مناسب ، لحظه انتخابات بوده و بهانه اي هم که مثل کبريت به انبار احساسات مردم زده شده ادعاي تقلب بوده است. قبل از ايران در پنج کشور ديگر عينا اين سناريو اجرا شده و به نتيجه مورد نظر آمريكا رسيده است . نکته بسيار مهم ديگر اين است که در لحظات اوج هيجان عمومي و شدت گرفتن اعتراضات ، سناريوهاي ديگري مثل ترور يک شخصيت سياسي محبوب يا ترور يک دختر زيباي معترض يا گم شدن يک هنرمند مشهور و رسانه اي شدن شايعات آن، خشم عمومي را به مرحله لازم براي کودتاي نرم مي رساند .

در تمام انقلاب هاي نرم براي تقويت همبستگي عاطفي و روحي و هيجان حرکت جمعي بين مخالفين ، براساس يافته هاي روانشناختي انقلاب نرم ، وجود يک نماد مشترک نقش حياتي ايفا مي کند . در همه انقلاب هاي نرم اين نماد با توجه به فرهنگ آن جامعه انتخاب شده و مورد استفاده قرار گرفته است .در چکسلواکي مشت مخملين ، در صربستان تي شرت با تصوير پرچم ، در اوکراين رنگ نارنجي ، در گرجستان گل سرخ ،در قرقيزستان گل لاله ،در ميانمار رنگ زعفراني ، در لبنان کاج و در ايران رنگ سبز به عنوان نماد انقلاب نرم انتخاب شده.

به دليل وجود همين نمادها و رنگها، انقلاب هاي نرم به انقلاب رنگي يا مخملي مشهور شده و به علت اينكه با روش نرم محقق مي شود ، انقلاب آرام يا انقلاب خاموش هم ناميده شده است .

بايد توجه داشت پروژه انقلاب رنگي از ابتدا مبتني بريک دروغ بزرگ است ،زيرا با وجود آنکه هدفش براندازي است ، طوري وانمود مي کند که همه فکر کنند حرکتي قانون گرا و اصلاح طلب است .

در حقيقت گرگي است که خود را در لباس ميش پنهان کرده تا اعتماد مردم را جلب کند . هدف طراح ، از دو چهره بودن انقلاب نرم اين بوده که در مقابله با نظام ضربه کمتري خورده و از قدرت غافلگيري بيشتر برخوردار باشد ، در اين حالت هزينه هاي دو حالت را دفع و مزاياي دو حالت را جذب مي کند . اين طراحي حساب شده ، سرمايه اجتماعي انقلاب رنگي را افزايش مي دهد، زيرا هواداران اصلاحات هم ، دانسته يا ندانسته و بدون احساس خطر به آنها مي پيوندند. مخفي شدن پشت شعار اصلاح طلبي ، سبب مي شود مسئولين ونيروهاي طرفدار نظام ،حتي تا شب کودتا ،در غفلت بمانند و دچار خطا در محاسبه باشند . افراد ساده لوح ، حتي در آخرين لحظات هم ، کودتاگران بر انداز را اصلاح طلب هاي درون نظام به حساب آورده ، حساسيت و مراقبت لازم ، در مورد آنها اعمال نمي کنند . وبه اين ترتيب ، زمينه براي غافلگير شدن و ضربه خوردن فراهم مي شود . اين غافلگيرشدن مسئولين ونيروهاي دلسوز نظام ، و اين که در فرايند شکل گيري کودتا ، دشمن را دوست مي پندارند ، در همه ي انقلاب هاي رنگي گذشته اتفاق افتاده ونبايد اجازه داد بار ديگر اين ترفند ، مؤثر واقع شود . غافلگير شدن در مقابل يک تاکتيک جديد دشمن اگرچه ، مذموم است اماممکن است قابل دفاع باشد ، اما غافلگير شدن در مقابل تاکتيکي که قبلا ده بارتکرار شده وهمه جزئيات آن شناخته شده ، دانسته يا ندانسته ، يک خيانت است .

جين شارپ در کتاب "از ديکتاتوري تا دموکراسي" که به فارسي هم ترجمه شده ، طي دستور العمل بسيار دقيقي که ضميمه کتاب است 198 اقدام عملي ، براي انجام مراحل مختلف انقلاب نرم و سرنگون کردن نظام سياسي را به مخالفين آموزش مي دهد .در سال 88 اين گونه دستورالعملها به طور کامل بوسيله مديران اجرائي کودتا ، قبل و بعد از انتخابات بر اساس يک تقسيم کار ، عملياتي شد . امروز هم که باز در آستانه انتخابات هستيم با کمال تعجب ، همان دستور العمل 198 ماده اي ، به وسيله برخي از مسئولين ، برخي از رسانه ها و برخي از احزاب ، در حال انجام شدن است ، دستگاه هاي مسئول کشور که از اين 198 دستور عملياتي کودتا خبر دارند و در سال 88 هم عملي شدن بسياري از آنها ونتايجش را به چشم ديده اند و امروز هم دارند عملي شدن تدريجي آنها را به چشم مي بينند چه اقدامي براي مقابله با اين خيانت انجام داده اند . چرا در همين اولين قدم ، با خيانتکار برخورد نمي کنند؟ آيا بايد دوباره با ساده دلي غمض عين کنند تا آتش به خيمه امام حسين (ع) برسد و بعد به فکر چاره بيفتند .سال 88 يکي از دلسوزان نظام قبل از انتخابات، فقط با مقايسه دستورالعمل هاي آقاي جين شارت با اقداماتي که بوسيله برخي ازاحزاب ، رسانه ها و کانديدا ها انجام مي شد تشخيص داد کودتاي رنگي در راه است ، آيا مسئولين ما که حتما اين کتاب را ديده اند و اقداماتي مشابه سال 88 را که منطبق با کتاب است از برخي مسئولين و رسانه ها و احزاب مي بينند وجود توطئه کودتاي نرم را احساس نمي کنند؟ اگر سال 88 بديهي نبود اکنون بديهي است که هر کس و در هر لباس و در هر مقام اگر دستورات اصلي جين شارپ را عملي کند عامل نفوذي دشمن و عامل اجرائي دشمن است . بديهي است خائن است و بايد محاکمه شود ، کسي که صداي تيرهاي سقف خانه اش را مي شنود نبايد منتظر بماند تا سقف خانه روي سر خانواده اش خراب شود و بعد به فکر چاره بيفتد .

اين کتابچه 80 برگي که کتابچه راهنماي کودتا و براندازي است و عوامل دشمن آن را مثل رساله ي احکام ، برنامه کار خود قرار داده اند ، براي دستگاه هاي مسئول هم بايد رساله ي عملي باشد و هرکس در طول مراحل مختلف انتخابات مرتکب هر کدام از دستورات اصلي شد بلافاصله و بدون ملاحظه دستگير شود . چه اشکالي دارد مجلس شوراي اسلامي با يک مصوبه ،موارد مهم اين کتابچه را استخراج وطي طرحي آنها را خيانت به کشور محسوب و براي آن اشد مجازات را منظور کند . چه اشکالي دارد رسانه هاي دلسوز نظام و رسانه ملي به مردم آگاهي دهند که عمل به دستورات مهم اين کتابچه ،از هرکس ديده شد خيانت است . در اين صورت مردم ، خيانتکاران را مي شناسند و آنها را طرد مي کنند و يا حداقل خودشان ندانسته مرتکب چنين اعمالي نمي شوند . همانگونه که جرج سوروس را پدر عمليات جنگ نرم در ِ کشور هاي هدف ناميده اند ، جين شارپ هم پدر نظريه پردازي جنگ نرم ناميده شده و هنوز هيچ متفکر غربي نتوانسته تمام جزئيات اجرائي کودتاي نرم را با دقت وجامعيت او ارائه دهد . در اکثر انقلابهاي رنگي ، اين کتابچه به عنوان يک راهنماي عمليات در جيب نيروهاي ميداني کودتا بوده وبه آن عمل کرده اند .اگر چنين است مي تواند راهنماي نيروهاي دلسوزنظام براي شناخت کودتا گران باشد . اين کتابچه و دو کتاب ديگر جين شارپ مي تواند به مسئولين امنيتي ، انتظامي و قضائي کمک کند که مجرم را در همان قدم هاي اول راه بشناسند و قبل از گسترش آتش و با کمترين خسارت بتوانند آن را خاموش کنند. دستگاه هاي امنيتي و قضائي که در سال 88 به نوعي غافلگير شدند ، اين بارشايسته نيست غافلگير شوند؟

اگر در سال 88 کتابهاي جين شارپ را نديده ويا نخوانده بودند ، ترديد داشتند که اعمال معترضين ، زياني دارد يا ندارد ، جرم هست يا جرم نيست وآيا نيت سوئي پشت آن هست يا نيست ، اين بار بايد مطمئن باشند اين ها بخشي از توطئه ي بر اندازي است . هر شخصيت ،حزب و رسانه اي به دستورات اصلي جين شارپ، عمل کرد ، ترديد نبايد کرد که او ستون پنجم دشمن است و ترديد نبايد کرد که بايد بدون فوت وقت دستگير و محاکمه شود .ستون فقرات کودتاي نرم اين چند کتاب است . بي اثر کردن آن ها ، شيرازه طرح انقلاب نرم را متلاشي مي کند انشاءالله .

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=221512

ش.د9405218

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات