تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۲۲۰

سيدحسن نصرالله: از خون شيخ نمر نمي‌گذريم

(روزنامه آرمان – 1394/10/14 – شماره 2941– صفحه 13)

سيد حسن نصرا...، دبيركل حزب‌ا... لبنان در سخنرانی دیروز خود به مناسبت بزرگداشت «محمد خاتون» اعدام شیخ نمر را به‌شدت محکوم کرد. به گزارش ايسنا به نقل از شبكه المنار لبنان، شيخ محمد خاتون عضو شوراي مركزي حزب‌ا... بود كه پس از طي يك دوره بيماري فوت كرد. سيد حسن نصرا... در آغاز گفت: من به همگان در اين مراسم بزرگداشت برادر گرانقدرم شيخ محمد خاتون، خوشامد مي‌گويم و مجددا به خانواده بزرگوار وي و نزديكان و دوستدارانش و تمامي برادران و خواهران در اين مسير جهادي مبارك تسليت مي‌گويم.

وي همچنين تصريح كرد: من خطاب به خانواده علامه مجاهد شهيد شيخ نمر باقر النمر و خانواده گرانقدر وي و مردم در القطيف و الإحساء و منطقه شرقيه و مسلمانان و مراجع گرانقدر و تمامي كساني كه خواهان حق و حقيقت و حقوق هستند، شهادت مظلومانه اين عالم گرانقدر و شجاع را تسليت و همچنين اين شهادت را كه ميراث انبيا و مكتب كربلايي است كه اين شهيد وابسته به آن بود، تبريك مي‌گويم. سيد حسن نصرا... عنوان داشت: شناخت من از برادر عزيزم خاتون به سال ۱۹۷۷ برمي‌گردد.

حوزه نجف و طلب علم ما را به دور هم جمع كرد و خداوند اين منت را بر ما گذاشت كه شخصي مومن و مخلص و مجاهد و راهنمايي را كه سرور و استاد ما شهيد عباس موسوي است، بشناسيم. شيخ خاتون نمونه يك طالب متدين و پرهيزكار بود و او بسيار بر اين امر تاكيد داشت كه از هواي نفس پيروي نكند و سركشي خداي خود را نكند. وي افزود: در سال ۱۹۷۸، صدام عمليات گسترده‌اي را عليه طلاب لبناني در نجف به راه انداخت و برخي از آنها بازداشت شدند و برخي بدون بازداشت خارج شدند. شيخ خاتون از جمله كساني بود كه بازداشت شد و اتهام عليه او وابستگي به حزب اسلامي الدعوه بود و هيچ يك از آنها عضو اين حزب نبودند و اتهام دوم وابسته بودن به سازمان اطلاعات سوريه بود. در آن هنگام انقلاب اسلامي ايران پيروز نشده بود وگرنه اتهام، وابسته بودن به سازمان اطلاعات ايران بود! وي افزود: در هر صورت، خاتون و اين گروه آزاد شدند و اين گروه در بعلبك مجددا ديدارها را آغاز كرد.

حوزه ديني در بعلبك با نظارت سيد موسوي تاسيس شد و خاتون در حلقه نخست آن يك طلبه و استاد و مبلغ در مناطق بقاع بود. در سال ۱۹۸۲، خاتون از جمله نخستين علمايي بود كه به اردوگاه‌هاي آموزشي پيوست، چرا كه ما وارد مرحله جديدي شده بوديم كه مرحله مقاومت نظامي بود. سيد حسن نصرا... تصريح كرد: شيخ خاتون همواره آماده پيوستن به ميدان نبرد بود و مقاومت همواره به كسي نياز داشت كه در ميدان فرهنگي و تحريك آميز آن زمان، برخورد كند و اين در آغاز اقدامي سخت در زماني بود كه سياست شكست برآن حكمفرما بود و برخي به ما مي‌گفتند كه شما ديوانه هستيد. دبيركل حزب‌ا... لبنان تصريح كرد: در آن مرحله به مقاومت بر اين اساس كه طرحي غير عقلاني است، نگريسته مي‌شد و از جمله كساني كه وظيفه برخورد و مقابله در اين عرصه به آنها موكول شده بود، شيخ خاتون بود تا اينكه تشكيل چارچوب تشكيلاتي و اداري آغاز شد و شيخ خاتون از مسئولان پيشرو در اين مسير بود و وي مسئوليت‌هاي بسيار مهمي را برعهده داشت.

شخصيت شيخ خاتون نماينده مكتب سيد عباس موسوي و شيخ راغب حرب بود. سيد حسن نصرا... تاكيد كرد: اين مسير با ايمان و يقين هرچه تمام‌تر ادامه خواهد داشت و هيچ كس نمي‌تواند به مسير مقاومت اسلامي در لبنان و عزت و صلابت آن لطمه وارد كند. دبيركل حزب‌ا... لبنان عنوان داشت: با شيخ خاتون بايد نسل اول از برادران و خواهراني را به ياد آوريم كه عمرشان را در اين مسير سپري كردند و برخي از آنها شهيد شده و برخي از آنها نيز كه عاشق شهادت بودند اما خداوند آنها را فراخواند و برخي از آنها منتظر شهادت هستند و به بركت اين نسل اول كه نمي‌توانيم شهداي آن يا كساني كه فوت كرده‌اند تعدادشان را بگوييم، اين مسيري كه براساس تقوا از روز نخست بنا شد ادامه يافته است. نسل اول خواهان هيچ چيز از دارايي اين دنياي فاني نبود. از بركت نسل نخست مي‌توان از نسل پسران و نوادگان صحبت كرد و فرزندان و نوادگان نسل نخست به همان شكل هستند و تمام كساني كه به اين مسير پيوسته‌اند همان همت و روحيه و جانفشاني را دارند.

وي افزود: شاهد تمامي اين امور شهيدان هستند كه آنها فرزندان و نوادگان نسل اول هستند و نقشي در پيروزي سال ۲۰۰۰ و پيروزي سال ۲۰۰۶ داشتند و آنها مقابله با بزرگ‌ترين طرح صهيونيستي و تكفيري را بر عهده گرفتند و ما بايد اين روحيه‌ را حفظ كنيم كه از طريق جنگي گسترده در تمامي سطوح اين روحيه را هدف قرار داده است. دبيركل حزب‌ا... لبنان تصريح كرد: در سرزمين شبه جزيره عرب كشوري تاسيس شد و از سر ظلم و در اقدامي باطل نام سعودي را بر سرزمين حرمين و اهل بيت گذاشتند و سرزمين مجاهدان نخست و سرزمين اسلام با نام خانداني نامگذاري شد كه آنها خاندان آل سعود هستند كه خود را با كشتارها و قتل‌هاي دسته جمعي و ايجاد هول و وحشت تحميل كردند و تمامي اين امور در كتاب‌هاي تاريخي به عنوان بخشي از طرح استعماري در سرزمين‌هاي ما وجود دارد و در آن هنگام تمهيداتي براي تشكيل رژيمي ديگر با نام اسرائيل در فلسطين اشغالي مقدمه‌چيني مي‌شد. وي افزود: در مملكت سعودي جايي براي يك عالم ديني يا اصلاحات يا اعتراض وجود ندارد.

اعدام شيخ نمر رخدادي نيست كه بتوان از آن گذشت كرد. آيا دستگاه قضای عربستان توانست ثابت كند كه شيخ نمر با سلاح جنگيده است؟ تمام مسيري كه شيخ نمر طي كرد همچون مسير تمامي علماي منطقه شرقيه عربستان و بحرين يك مسير مسالمت‌آميز بود. وي افزود: شيخ نمر باقر النمر مردي بسيار شجاع بود و با ترغيب ديگران صحبت مي‌كرد و نه تنها سلاح در دست نگرفته بود بلكه خواهان احقاق حقوق جزيره عرب بود كه از سر دروغ مملكت عربي سعودي ناميده شده است. وي افزود: شيخ نمر خواهان اين بود كه مردم حقوق و آزادي‌هاي طبيعي خود را به دست آوردند كه هر انساني در جهان خواهان آنها است و او به صورت آشكار و شجاعانه خواهان اين امور بود و اين مسائل تنها جرم وي بود و هركس كه در عربستان صحبت كند اعدام مي‌شود؛ عربستاني كه مدعي است كه مي‌خواهد آزادي و دموكراسي‌ را در منطقه رواج دهد. امروز روزي است كه عربستان به صورت آشكار محكوم مي‌شود و خون شيخ نمر در اين دنيا و در آخرت دنبال آل سعود خواهد بود.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/139261

ش.د9405136

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات