صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۹۱۳۳۶

اخبار ویژه روزنامه‌های 5 خرداد ماه

روزنامه کیهان **

تحریف چندباره تعبیر امام(ره) از سوی جریان نفاق جدید

عضو مرکزیت یک حزب فعال در فتنه 88 جمله امام خمینی(ره) درباره هاشمی را تحریف کرد. این چندمین بار است که حامیان فتنه تعبیر امام در ماجرای ترور آقای هاشمی راتحریف می‌کنند.

رسول منتجب‌نیا عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی (حزبی که در سقوط کروبی نقش داشت) با تأکید بر ضرورت رئیس شدن هاشمی در خبرگان گفته است: شخصیت آیت‌الله هاشمی و جایگاه ایشان قابل مقایسه با سایر شخصیت‌ها نیست تنها هاشمی است امام درباره وی فرمود «نهضت زنده است تا هاشمی زنده است»(!)

این ادعا در حالی است که حضرت امام پس از ماجرای ترور آقای هاشمی توسط گروهک منافین فرمودند «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است». (صحیفه امام، جلد 7، صفحه 495).

در حقیقت حضرت امام با ذکاوت و نگرشی عمیق و اصولی، حیات هاشمی و قبیل او را متوقف به حیات انقلاب اسلامی کرده‌اند اما تحریف‌گران می‌کوشند حیات انقلاب اسلامی را متوقف به هر نوع مشی هاشمی کنند. تعبیر امام(ره) تأسی به تعبیر حضرت امیر(ع) می‌باشد مبنی بر اینکه باید اشخاص را با حق و باطل سنجید و نه اینکه اشخاص را- و لو پس از لغزش و انحرافشان - ملاک حق و باطل قرار داد.

جالب اینکه عاملان ترور آقای هاشمی در دهه 60 همین امروز از سوی فائزه هاشمی به عنوان «دوستان خوب سازمان مجاهدین خلقی» معرفی می‌شوند و این در حالی است که سازمان منافقین به موازات برخی احزاب نظیر کارگزاران در فتنه و آشوب براندازانه سال 88 نقش‌آفرین بود. در همین فتنه بود که شعار انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است» سر داده شد و آشوبگران خواستار حذف اسلام از جمهوی اسلامی شدند.

تحریف مداوم امام و خط نورانی و انقلابی آن حضرت از اصول ثابت در خط‌مشی جریان نفاق جدید به شمار می‌رود.

تکرار می‌کنم؛ گام سوم اصلاح‌طلبان به گل نشست!

انتخاب شخصیت انقلابی مبغوض انگلیس و آمریکا به ریاست مجلس خبرگان از سوی خبرگان منتخب ملت با واکنش‌های جالب در میان مخاطبان سایت‌ها مواجه شده است.

آیت‌الله جنتی در اولین روز افتتاح پنجمین دوره مجلس خبرگان با کسب 51 رأی به ریاست این مجلس انتخاب شد. آیات «امینی» و «هاشمی شاهرودی» هم به ترتیب حائز 21 و 13 رأی شدند. رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان و کارگزاران پیش از این تصریح کرده بودند که هاشمی با احتمال عدم موفقیت، ترجیح می‌دهد در این انتخابات به جای بازیگری بازیگردانی کند. هاشمی در سال 86 (پس از رحلت آیت‌الله مشکینی) با 41 رأی در مقابل 31 رأی آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان رسید. او در سال 87 نیز 51 رأی مقابل 26 رأی آیت‌الله یزدی آورد.

اما پس از فتنه 88 ورق برگشت و آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) با دعوت نیروهای انقلابی نامزد شد و توانست 83 رأی را کسب کند. آن مرحوم همچنین در سال 91، موفق شد 64 رأی از مجموع 72 رأی را حائز شود.

سال 93 آخرین انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان چهارم بود که ضمن آن آیت‌الله یزدی 47 رأی را در مقابل 24 رأی آقای هاشمی حائز شد. اکنون 51 رأی آیت‌الله جنتی با وجود حضور دو نامزد دیگر ریاست مجلس بسیار قابل تأمل به نظر می‌رسد به ویژه اینکه ایشان از سوی رسانه‌های وابسته به انگلیس و آمریکا و برخی محافل اصلی همسو مورد ترور شدید شخصیت قرار داشت.

به همین دلیل هم انتخاب قاطع آیت‌الله جنتی با کامنت‌های قابل تأمل سایت‌های مختلف مواجه شده است؛ از جمله وبسایت اصلاح‌طلب فرارو:

- اینکه جنتی 51 رأی کسب کرده نشون میده که چه طیفی در اکثریت قرار دارند.

- رفسنجانی خوب می‌دونست که کی رئیسه که کاندیدا نشد.

الحمدالله

- ادعای بعضی‌ها که می‌گفتند پیروز شدیم کجا رفت؟

- تسلیت به اصلاح‌طلب‌های عزیز!

گام دوم!!!!!

-خخخخخ تکرار می‌کنم خخخخخ

- دمت گرم پکیدم از خننننننده

الله‌اکبر الله اکبر

مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافقین و کفار، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل

- تبریک به آیت‌الله جنتی عزیز

امیدوارم حداقل دوستان به رأی منتخبین خودشون احترام بگذارن و ادب رو رعایت کنند. رای منتخبین مردم در کل کشور تودهنی بزرگی به جریان لیبرال و ضدانقلاب و غربگرای کشور بود که با اون کار کثیفی که تو انتخابات کردند خدا جوابشونو داد. نوش جونتون غربزده‌های وطن‌فروش.

کامنت‌های سایت مشرق:

-اصلاح‌طلبان که می‌گفتن ما پیروز شدیم چی شد؟؟

- جیگرم حال اومد

-مرگ بر انگلیس

- ای ول!

زنده باد یار بی‌یار رهبر

مرگ بر انگلیس

- الحمدلله رب العالمین

کور بشه چشم دشمنان داخلی و خارجی اسلام و ایران و مقاومت.

- انتخاب آیت‌الله احمد جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری را به همه تبریک عرض می‌کنم.

- از خبرگان ملت، غیر از این هم انتظار نمی‌رفت. خبرگان، مچکریم...

- جنتی محبوب دلهاست.

- خدارو شاکرم به خاطر این اتفاق. انگلیس! دماغ سوخته می‌خریم!!!

-الحمدلله خدا جونم شکرت و مکرو و مکرالله ولله خیرالماکرین

-خونی که دررگ ماست/ هدیه به رهبر ماست

انتخاب ایشان که امین و مورد تائید مردم و حضرت آقا هستند تو دهنی محکمی بود بر دهان نفوذی‌ها و فتنه‌گران کوچک و بزرگ و کسانی که اندیشه تسلیم و سازش با استکبار را دارند...

- اصلاح‌طلبان پیروز هر دو انتخابات شدند. خخخخخ

کامنت‌های سایت اصلاح‌طلب خبر آن‌لاین:

- درود خدا بر عمار انقلاب آیت‌الله جنتی

- خبری ناامیدکننده برای من

- اصلاح‌طلبان تسلیت تسلیت

-اللهم صل علی محمد و آل محمد... 100 بار

- جنتی، جنتی، خدا نگهدار تو انگلیس عزادار شد.

- آقای هاشمی چرا کاندید نشدید؟؟؟؟ بی‌شک شما حداقل رای اول را می‌آوردید آقای هاشمی ما به شما رای ندادیم که در گوشه مجلس بنشینید و نظاره‌گر افراط‌گرایی باشید... از همین الان افراطیون شروع کردن و می‌گویند شما می‌دانستید که رای نمی‌آورید به همین دلیل کاندید نشدید... ما باید چه جوابی به اینها بدهیم؟؟؟؟

گام سوم اصلاحات به گل نشست تکرار می‌کنم گام سوم اصلاحات به گل نشست.

پیوند باند نفوذی در بیت منتظری با شبکه صهیونیستی آشکارتر شد

پنج نفر از حامیان فتنه سبز که اغلب از کشور متواری‌اند از ملاقات عضو مرکزیت کارگزاران با یکی از سران گروهک صهیونیستی بهائیت حمایت کردند.

محسن کدیور ( که متهم به مزدوری برای موساد است) در کنار حسن یوسفی اشکوری، حسن فرشیان، عبدالعلی بازرگان و صدیقه وسمقی با تحریف صورت مسئله این شبکه «اصالتا انگلیسی-صهیونیستی و کارگزار اصلی مدیریت رژیم پهلوی» مدعی شده‌اند بهائیت یک عقیده دینی است و عقیده دینی نمی‌تواند مبنای مجرمیت یا معصیت دینی باشد. آنها همچنین اقدام فائزه هاشمی را انسانی، اخلاقی و دینی توصیف کرده‌اند.

با عنایت به حضور نزدیک کدیور و برخی اعضای نهضت آزادی گروهک ملی-مذهبی در باند مهدی هاشمی معدوم و بیت آقای منتظری، به نظر می‌رسد از این پس باید نگاه دقیق‌تری به نفوذ نیابتی و واسطه بهائیت در بیت منتظری داشت.

این پنج نفر همچنین مدعی رواداری با دگراندیشان شده‌اند بدون اینکه به سوابق جنایت‌های گسترده بهائیت به ویژه در سده اخیر و به واسطه حضور در مراکز امنیتی و نظامی رژیم پهلوی اشاره کنند. آنها همچنین فتاوی منتظری در حمایت از حقوق بهائیان را راهگشا خواندند.

هاشمی: مخالف انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها بودم(!)

هاشمی رفسنجانی در اظهارنظری مخالف موضع حضرت امام (ره) که بلافاصله مورد استقبال رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت گفت؛ من مخالف انقلاب فرهنگی بودم.

پس از وقوع انقلاب اسلامی و به اعتبار تبدیل شدن دانشگاه به اتاق جنگ گروهک‌ها علیه نظام و نیز لزوم تحول دانشگاه‌ها از هویت غرب‌زده به هویت اسلامی- ایرانی، موضوع انقلاب فرهنگی پیش آمد. با این وجود هاشمی رفسنجانی چند روز پیش در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد به تعطیلی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن زمان دانشجویان قیام کردند و دانشگاه‌ها تعطیل شد و اسمش را انقلاب فرهنگی گذاشتند و این کار اشتباهی بود و من با آن مخالف بودم.

گفتنی است پس از تعطیل رسمی دانشگاه‌ها، امام خمینی«ره» در تاریخ 59/3/23 فرمانی را مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی صادر نمودند. در قسمتی از فرمان ایشان آمده است: «مدتی است ضرورت انقلاب فرهنگی که امری اسلامی است و خواست ملت مسلمان می‌باشد اعلام شده است و تاکنون اقدام موثری انجام نشده است و ملت اسلامی و خصوصا دانشجویان با ایمان متعهد نگران آن هستند و نیز نگران اخلال و توطئه‌گران که هم‌اکنون گاه گاه آثارش نمایان می‌شود و ملت مسلمان و پایبند به اسلام خوف آن دارند که خدای نخواسته فرصت از دست برود و کار مثبتی انجام نگیرد و فرهنگ همان باشد که در طول مدت سلطه رژیم فاسد کارفرمایان بی‌فرهنگ، این مرکز مهم اساسی را در خدمت استعمارگران قرار داده بودند. ادامه این فاجعه که مع‌الاسف خواست بعضی گروه‌های وابسته به اجانب است ضربه‌ای مهلک به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی وارد خواهد کرد و تسامح در این امر حیاتی، خیانتی عظیم بر اسلام و کشور اسلامی است. بر این اساس به حضرات آقایان محترم محمدجواد باهنر، مهدی ربانی املشی، حسن حبیبی، عبدالکریم سروش، شمس‌آل‌احمد، جلال‌الدین فارسی و علی شریعتمداری مسئولیت داده می‌شود تا ستادی تشکیل دهند و از افراد صاحب‌ نظر متعهد، از بین اساتید مسلمان و کارکنان متعهد با ایمان و دیگر قشرهای تحصیل‌کرده، متعهد و مومن به جمهوری اسلامی دعوت نمایند تا شورایی تشکیل دهند و برای برنامه‌ریزی رشته‌های مختلف و خط‌مشی فرهنگی آینده دانشگاه‌ها، براساس فرهنگ اسلامی و انتخاب و آماده‌سازی اساتید شایسته، متعهد و آگاه و دیگر امور مربوط به انقلاب آموزشی اسلامی اقدام نمایند.»

هاشمی پیش از این نیز در برخی مقاطع اذعان کرده که با مواضع انقلابی حضرت امام از جمله بر سر مبارزه با استکبار زاویه داشته است اما بدتر از اینکه وی به جعل و تحریف تاریخ نیز متوسل شده و مثلا به دروغ ادعا کرده بود امام مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود؛ حال آن که امام در آخرین سخنرانی‌های حیات مبارکشان هم بر شعار مرگ بر آمریکا تأکید می‌کردند.

روایت همکار فراری نشریات زنجیره‌ای از مأموریت فائزه هاشمی

همکار فراری نشریات زنجیره‌ای که هم اکنون با بی‌بی‌سی و رادیو فردا همکاری می‌کند می‌گوید مأموریت فائزه هاشمی شکستن خطوط قرمز است.

احسان مهرابی در وبسایت رادیو زمانه به ملاقات فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی (از سران شبکه صهیونیستی بهائیت) اشاره کرد و نوشت: فائزه هاشمی دیگر امیدی به حضور در سمت‌های رسمی ندارد و مأموریت خود را همچنان شکستن خطوط قرمز می‌داند.

وی می‌افزاید: فائزه هاشمی به هنگام بازداشت کرباسچی شهردار وقت تهران در دفاع از وی سخنرانی کرد. همچنین انتشار پیامی از سوی فرح پهلوی در روزنامه زن مورد اعتراض واقع شد.

یادآور می‌شود پیش از این نیک‌آهنگ کوثر (از دوستان سابق مهدی هاشمی) به نقل از مهدی هاشمی نوشت که نقش حامیان من و فائزه و دیگران تقسیم شده و هر کدام وظیفه‌ای (در فتنه 88) داریم.

مهرابی همکار نشریات زنجیره‌ای اعتماد ملی، همبستگی و فرهیختگان بود و مدتی هم در سایت شورای اطلاع‌رسانی دولت اصلاحات فعالیت می‌کرد.

اعضای خبرگان معتقد به انقلابند /شرایط برای نامزدی هاشمی مساعد نبود

عضو مجلس خبرگان می‌گوید ریاست آیت‌الله جنتی قابل پیش‌بینی بود و شرایط برای نامزدی هاشمی مساعد نبود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به خبرآن‌لاین گفت: نتیجه انتخابات هیئت رئیسه خبرگان از قبل قابل پیش‌بینی بود. چرا که در شرایط کلی این مجلس تحول خاصی ایجاد نشده است. اعضای مجلس خبرگان تعهدی به مردم، انقلاب و نظام دارند که درهمه دوره‌ها سعی کرده‌اند به عهد خود پایبند باشند.

وی ادامه داد: از میان اعضای هیئت رئیسه خبرگان به جز آیت‌الله یزدی که توفیق بودن در کنار ایشان را در این مجلس نداشتیم، دیگران در کرسی‌های هیئت رئیسه ابقا شدند. آیت‌الله جنتی با 51 رأی به ریاست این مجلس انتخاب و با رأی همین نمایندگان بر کرسی‌های هیئت رئیسه تکیه زدند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در مورد چرایی عدم نامزدی هاشمی برای ریاست خبرگان نیز اظهار کرد: به نظر من شرایط برای اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی فراهم نبود و خود ایشان نیز طبعاً شرایط عمومی مجلس را برای نامزدی مناسب نمی‌دیدند.

وی با اشاره به نامزدی آیات امینی و هاشمی شاهرودی برای پست ریاست گفت: این دو بزرگوار نیز از چهره‌های شناخته شده و موجه نظام هستند اما ترکیب اکثریت مجلس مشخص بود و اگر انتخابات کرسی ریاست، به دور دوم هم کشیده می‌شد، شانس آیت‌الله جنتی از دو نامزد دیگر بیشتر بود.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور در هشتمین سفر خود به خوزستان بیماران مناطق محروم بخش‌های سوسن، ترشک و جنگه از توابع شهرستان ایذه را بصورت رایگان ویزیت کرد و مورد عمل جراحی قرار داد. دکتر هاشمی که در سال 91 به مدت 3 ماه در میان مردم ساکن شده بود و اعمال جراحی زیادی بر روی چشم‌های مردم محروم این منطقه انجام داده بود در سفر اخیرش مورد استقبال چشمگیر و گرم مردم این منطقه قرار گرفت. وی در یادداشتی در مورد سفر اخیرش نوشت: «منطقه‌ای بسیار محروم در شمال خوزستان که روزگاری مردمانش سخاوتمندانه برای دفاع از خاک وطن سینه سپر کردند و امروز این عرق شرمندگی است که بر پیشانی ما نقش می‌بندد از اینکه نتوانستیم در همه سال‌های پس از جنگ عدالت دردسترسی به خدمات را به این استان پهناور بیاوریم. مشاهده این همه محرومیت در نقاط مختلفی همچون روستاها و حاشیه شهرها کارنامه خوبی نیست، اگرچه می‌دانم این دستگاه‌ها و نهادها هم در سایه سال‌ها تحریم و بی‌تدبیری شرایط سختی را می‌گذرانند.»

* اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی اقدام به آموزش زبان فارسی به اعضاء‌ خود کرده است. مدرسان زبان فارسی در این اداره، تلاش می‌کنند علاوه بر کلمات و اصطلاحات معمولی زبان فارسی، ضرب‌المثل‌ها و مطالب عامیانه را نیز به کارآموزان خود تدریس نمایند. علاوه بر این، بخش‌هائی از آموزش زبان فارسی را تعلیم مداحی تشکیل می‌دهد. در کلاس درس زبان فارسی اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی، پرچم جمهوری اسلامی ایران و چند عکس از سران نظام نصب شده است.

* اوباما با اعلام اینکه ویتنام دیگر تهدیدی برای ثبات منطقه به شمار نمی‌رود از لغو تحریم‌های پنجاه ساله ویتنام خبر داد. امریکا که در جنگ با این کشور کوچک به سختی شکست خورده بود اکنون از لغو تحریم تسلیحاتی ویتنام خبر می‌دهد؛تا با تحویل سلاح به ویتنام و ایجاد تنش در منطقه به بی‌ثباتی دامن زده و اقتصاد امریکا را با فروش تسلیحات تقویت نماید. معلوم نیست خرید اسلحه از آمریکا چه سودی برای ویتنام خواهد داشت. هنوز خبری از فروش تکنولوژی صنعتی و علمی اعلان نشده است.

*********************************

روزنامه خراسان**

عصرایران خبرداد :

عادل فردوسی پور که علاقه زیادی هم به سینما دارد و معمولا جشنواره های سینمایی ایران را از نزدیک پی گیری می کند در شروع برنامه نود دوشنبه شب ، این برنامه را به اصغر فرهادی و شهاب حسینی تقدیم کردو جایزه نخل طلای این دو ایرانی را تبریک گفت. او در شروع برنامه نود اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و بعد موفقیت دو ایرانی در جشنواره کن را.

انتخاب مدعی شد :

رئیس جمهور کرواسی که اخیراً به ایران سفر کرده، در دیدار با آیت ا... هاشمی رفسنجانی ، از سفیر شدن محمدرضا صادق در کرواسی خبر داد.آیت ا... هاشمی رفسنجانی با اشاره به شناختش از کشور کرواسی و همچنین سفرش در قبل از انقلاب به این کشور با ماشین و نماز خواندن در مسجد زاگرب، در مورد سفیر جدید ایران در کرواسی گفت: آقای صادق از همکاران خیلی قدیمی ماست و هنوز هم مشاور من هستند.

پارس نیوز مدعی شد :

بر اساس گزارشی که از شرکت تلگرام به دست آمده است در حال حاضر حدود 78.34 درصد کاربران این شبکه اجتماعی از ایران وارد آن شده اند. همچنین پیش از این، روسیه با 5.02 درصد و ایتالیا با 1.5 درصد در رتبه های دوم و سوم قرار داشته و دارند.در چهار ماهه اخیر نیز از مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی و کشورهای آمریکا و عربستان سعودی ورود به تلگرام در حال افزایش است.

جهان نیوز مدعی شد :

«مهدی هاشمی» از طریق دیدارهای منظم و متعددی که با مسئول یکی از سایت های حامی آقای هاشمی رفسنجانی دارد، در جریان اخبار کشور قرار گرفته و تحلیل های مورد نظر نیز به او می رسد.

*********************************

روزنامه ایران**

جزئیاتی از رزمایش امریکایی «چالش هزاره» در تنگه هرمز

نشریه آنلاین بریت بارت با اشاره به اینکه تنگه هرمز یکی از 8 گلوگاه دریایی اصلی است که روزانه 7 میلیون بشکه نفت از آن خارج می‌شود، نوشته است: «آنچه کمتر به آن پرداخته شده، این است که در سال 2002 در تلاش برای باز نگه داشتن تنگه هرمز در صورت مقابله با نیروهای نظامی ایران، نیروی دریایی امریکا در مانور نظامی بشدت شکست خورد و در طول این پروسه 16 کشتی را از دست داد.» به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: «این تنها یک رزمایش نظامی به نام «چالش هزاره» بود که 250 میلیون دلار هزینه و دو سال وقت برای آماده‌سازی آن صرف شده بود. اما ترتیب دهندگان این رزمایش از نتیجه حاصل شده غافلگیر شدند و بسرعت روش اقدام نظامی خود را به هدف نتیجه متفاوتی تغییر دادند». به نوشته این رسانه، «نتایج اولیه نشان داد ایران از زمان مواجهه 1988 نیروی دریایی دو طرف که با غلبه نیروهای امریکایی همراه بود، تغییرات بزرگی داشته است. این نتایج دلیل تحکم سران ایران در تهدید به بستن تنگه هرمز به روی امریکا و متحدانش را نشان می‌دهد.»

اعدام یک نفوذی به روایت مجید انصاری

معاون پارلمانی رئیس جمهوری از اعدام یک فرد نفوذی خبر داد. به گزارش «ایران»، مجید انصاری دیروز در آخرین روز کاری مجلس و در اعلام مخالفت با موادی از طرح «نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس» با تأکید بر حضور وزارت اطلاعات در جریان انتصاب افراد به مشاغل حساس گفت: «حال ممکن است یک مورد هم وجود داشته باشد که فردی نفوذ کرده باشد، مگر در همان نهادها و ارگان‌هایی که الان صحبت‌شان است نفوذ نبوده است؛ همین سال گذشته فردی در یکی از این نهادها نفوذ کرد و اعدام شد.» انصاری توضیح بیشتری درباره فرد اعدام شده و اینکه متعلق به کدام نهاد بوده، نداد.

پیگیری انتخابات امریکا توسط ایرانیان

آسوشیتدپرس در گزارشی از تهران نوشت: «ایرانی‌ها به دقت فراخوان انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا را دنبال می‌کنند چرا که می‌دانند مستأجر بعدی کاخ سفید تأثیری مستقیم در زندگی‌شان دارد.» به گزارش انتخاب، این رسانه امریکایی افزود: «مردم کوچه و بازار ایران با آنکه از مواضع ترامپ درباره ایران دل خوشی ندارند، اما مواضع سرسختانه هیلاری کلینتون نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات نیز برایشان چندان امیدبخش نیست. از سویی تلویزیون حکومتی نیز بر تأثیر بالقوه انتخابات امریکا بر توافق اتمی تمرکز کرده است.» نویسنده با بیان اینکه «مقامات ایران از اظهارنظر درباره انتخابات امریکا خودداری می‌کنند»، نوشت: «با تمام اینها، تردید همیشگی مقامات ایران مبنی بر اینکه واشنگتن هرگز نظام ایران را نمی‌پذیرد و خواستار جایگزین کردن آن است، عوض نخواهد شد.»

محکومیت یک ایرانی- کانادایی در امریکا

دستگاه قضایی امریکا یک ایرانی- کانادایی را به اتهام نقض تحریم‌های وضع شده علیه ایران به حبس محکوم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری گلوب اندمیل، «علیرضا پارسا» 45 ساله روز دوشنبه از سوی دستگاه قضایی امریکا به اتهام ارسال تجهیزات الکترونیکی ممنوع به ایران به سه سال زندان محکوم شد.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

اعتصاب و بحران سوخت در فرانسه

پس از آنکه اعضای اتحادیه‌های کارگری فرانسه در یک جریان اعتصابی پالایشگاه‌ها را بستند، هزاران پمپ بنزین در فرانسه با کمبود یا فقدان بنزین روبه‌رو شد که باعث بروز آشوب و ناآرامی شده است. طبق اعلام منابع خبری، دولت فرانسه از صبح دیروز سه‌‌شنبه برای شکستن اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌ها به نیروهای پلیس متوسل شد. اعتراض‌ها به لایحه اصلاح قانون کار در بخش سوخت از چند روز پیش آغاز شده و همین امر به تعطیلی تعدادی از جایگاه‌های توزیع سوخت و تشکیل صف‌های طولانی خودرو در برخی از پمپ بنزین‌ها منجر شده است.

پاسخ کره‌شمالی به پیشنهاد ترامپ

نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل متحد، پیشنهاد دونالد ترامپ برای دیدار با رهبر پیونگ‌یانگ را «نوعی تبلیغات سیاسی و ژستی برای انتخابات ریاست‌جمهوری» توصیف کرد. دونالد ترامپ، میلیاردر جمهوری‌خواه آمریکایی که احتمالا نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر است، اخیرا گفته بود مایل است با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفت‌وگو کند تا برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ را متوقف کند. وی همچنین پیشنهاد تغییر چشمگیر در سیاست‌های آمریکا در قبال این کشور منزوی را ارائه کرده بود.

بلن رئیس‌جمهور اتریش شد

وزارت کشور اتریش از پیروزی «الکساندر فان در بلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد. بلن کاندیدای مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری توانسته در دور دوم این انتخابات با کسب 3/50 درصد آرا بر نوربرت هوفر، رقیب خود از حزب آزادی پیروز شود. پیروزی بلن با اختلافی بسیار کم مانع شد که برای نخستین بار یک سیاستمدار راستگرای افراطی در اتحادیه اروپایی رئیس‌جمهوری شود. بلن یک دهه حزب سبزهای اتریش را رهبری کرده و از طرفداران اتحادیه اروپایی است.

وزیر اروپا تنها تغییر مهم کابینه جدید ترکیه

بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر جدید ترکیه و دومین پدرخوانده حزب حاکم عدالت و توسعه پس از رجب طیب اردوغان، کابینه جدید را ۲ روز پس از دریافت حکم از سوی رئیس‌جمهور معرفی کرد.به گزارش خبرگزاری فرانسه، اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه دوست نزدیکش را مامور تشکیل کابینه جدید کرده بود و ییلدیریم دیروز ترکیب جدید هیات وزیران را اعلام کرد که البته چندان جدید نبود. همه وزرای کلیدی و مهم پست خود را حفظ کرده‌اند و تنها وزیر امور اتحادیه اروپایی تغییر کرده که نشان می‌دهد نحوه تعامل با اروپا یکی از مهم‌ترین دلایل اختلاف اردوغان با نخست‌وزیر قبلی، احمد داوود اوغلو بوده است.در کابینه ییلدیریم، مولود چاوش اوغلو همچنان وزیر خارجه است، بکیر بوزداغ وزیر دادگستری، افکان علا وزیر کشور و مهمت سیسمک معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد خواهند بود. در بزرگ‌ترین تغییر کابینه نیز عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه وزیر جدید امور اروپاست که پیش از این ولکان بوزکر این سمت را بر عهده داشت.

تهدید چندین مدرسه آمریکا به بمب‌گذاری

چندین مدرسه در ایالت‌های مختلف آمریکا بعد از دریافت تماس‌های مشکوک با مضمون تهدید بمب‌گذاری، تخلیه و تعطیل شده‌اند. به گزارش کانال تلویزیونی «کی‌کی تی‌وی»، چندین مدرسه در شهرهای «کلرادو اسپرینگز» در ایالت «کلرادو»، «سالت‌لیک‌سیتی» در ایالت «آیوتا»، «شاین» در ایالت «وایومینگ» و همچنین در ایالت‌های «ماساچوست»، «دلاویر»، «نیوهمپشایر» و «ویسکانسین» به‌خاطر تماس‌های تلفنی مزبور که به صورت ضبط شده بوده‌اند، به حالت تعطیل در آمده‌اند.

داعش، هند را تهدید کرد

گروه تروریستی داعش مدعی شد که در حال طراحی اقدامات تلافی‌جویانه به منظور انتقام‌گیری درباره مسلمانانی است که در ایالت گجرات هند و سایر شهرهای این کشور کشته شده‌اند. بیش از 1000 تن در گجرات کشته شدند که اکثر آنان مسلمانانی بودند که توسط هندو‌های افراطی و به انتقام سوزاندن هندوها در یک قطار، مورد حمله قرار گرفتند. هند 160 میلیون مسلمان دارد که تنها شمار اندکی از آنان به داعش پیوسته‌اند.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات