تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۱۴۳۹
حملات اصولگرايان به برجام، آيت‌الله هاشمي و اصلاح‌طلبان در آخرين نطق مجلس

آخرين نطق‌هاي خودجوش هماهنگ

(روزنامه همدلي ـ 1395/02/28 ـ شماره 321 ـ صفحه 2)

صحن علنی روز گذشته مجلس شاهد نطق‌های سه‌گانه اعضای فراکسیون اصول‌گرایان و مخالفان دولت و برجام بود. «مسعود میرکاظمی» که سابقه وزارت نفت دولت احمدی‌نژاد را در کارنامه خود دارد، اولین ناطق مجلس بود. پس از او نیز «جواد کریمی قدوسی» و «حداد عادل» پشت تریبون مجلس قرار گرفتند. از محتوای نطق‌ها که عموما لحنی منتقدانه به برجام، آیت‌الله ‌هاشمی و دولت داشت، می‌شد حدس زد، که ناطقان موضوع سخنرانی خود را با همدیگر هماهنگ کرده بودند. از دیگر شباهت نطق‌ها این بود که هر کدام مورد حمایت نمایندگان طیف پایداری در مجلس واقع می‌شد.

برجام لباس ندوخته بر تن پادشاه است

مسعود میرکاظمی نخستین سخنران میان دستور جلسه علنی دیروز مجلس بود. وی ابتدا انگشت اتهام و انتقاد بر برجام گذاشت و پس از آن‌که دستاوردهای آن‌را هیچ خواند و آن را به لباس جدید پادشاه در داستان‌ »هانس کریستین اندرسن» تشبیه کرد و انتقادات تندی را متوجه دولتمردان ساخت. عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای بر پیکر عریان برجام لباس فاخر تصور می‌کنند. متاسفانه به جای عذرخواهی از مردم، طلبکارانه از نتایج نامشهود و غیرواقعی برجام سخن می‌گویند که انسان را یاد آن داستان پادشاه و خیاط می‌اندازد که خیاط رِند با گرفتن پول کلان از پادشاه، لباس ندوخته را بر تن پادشاه کرد.

نماینده مردم تهران افزود: «افرادی که در تایید عجولانه برجام دست و پا می‌زدند و می‌گفتند از تاخیر تصویب برجام روزانه میلیارد‌ها دلار خسارت به کشور وارد می‌شود، امروز سکوت می‌کنند.» عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با بیان اینکه مردم و نمایندگان حس کرده‌اند که برجام جز سرابی بیش نبوده است، گفت: حتی اعضای هیات دولت نیز به این موضوع اذعان دارند. آقای ظریف و عراقچی به نوعی و آقای سیف به نوعی دیگر. نماینده مردم تهران تاکید کرد: برجام نه تنها هیچ منفعت قابل توجهی نداشته، بلکه حدود سه سال فعالان اقتصادی را معطل و رکود را تعمیق و مشکلات فراوان اقتصادی برای مردم به همراه داشته که از جمله آن‌ها افزایش بیکاری و کاهش درآمد خانوار است.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ نقدینگی به بیش از 2 برابر افزایش یافت، در ۸سال دولت سابق مجموعا ۴۷۰هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری شد، اما در دولت شما تا نیمه سال جاری مجموع هزینه‌های جاری بالغ بر ۴۷۰هزار میلیارد تومان است. نماینده تهران با ابراز تعجب از اعلام برجام دو و سه گفت: تا کی برای بزک کردن آمریکا و برجام نافرجام اطلاعات اقتصادی کشور را پنهان می‌کنید؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ضروری است در حرف و عمل التزام به ولایت فقیه داشته باشید، اگر هم اعتقاد ندارید طبق اصول قانون اساسی ملزم به رعایت آن هستید. چرا خلاف قانون مقابله می‌کنید و در آخر هم حرفتان را می‌زنید. فکر می‌کنید مردم متوجه نمی‌شوند؟

هجوم کریمی‌قدوسی به‌ هاشمی رفسنجانی

در ادامه جواد کریمی قدوسی دیگر عضو جبهه پایداری بر جایگاه سخنرانی قرار گرفت. او که برخلاف دو ناطق اصول‌گرای مجلس، هفتم خرداد دوره جدید نمایندگی اش را آغاز می‌کند، از هفت‌دقیقه وقت نطق میان‌دستور خود برای حمله به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده کرد. او با خطاب قرار دادن آیت‌الله‌هاشمی گفت: از مردان شما زمانی شنیدم که می‌گفتند در سال ۸۴ استحاله کامل انقلاب به وقوع می‌پیوندد و آن‌ها خود را برای آن روز آماده می‌کنند که عملاً نظام امامت را به سلطنت و امپراطوری ‌هاشمی و فرزندانش تبدیل کنند. مگر نشنیدید چندی پیش یکی از نزدیکان شما گفتند که مردم ایران ما را می‌پرستند. او در بخش دیگری از نطقش گفت:«آقای‌ هاشمی! ضربه شما به انقلاب، اسلام و ملت از ضربه منافقین ابتدای انقلاب کمتر نبود. منافقین، جان دلدادگان انقلاب اسلامی را گرفتند و آن‌ها را ترور کردند و شما در سال ۸۸ و بعد از آن به آبروی انقلاب، روحانیت و شهدا ضربه زدید و گناهی مرتکب شدید که توبه‌پذیر نیست. آقای ‌هاشمی! شما پشت سر کلمه اسلام و امام موضع خصمانه می‌‌گرفتید و به آبروی شهدا و مسلمین ضربه می‌زدید و آن‌ها (منافقین) نیز زیر آیه شریفه «فضل‌الله المجاهدین...» خون مظلومین و مسلمین را می‌ریختند. آقای ‌هاشمی! شما در دورانی که شبیه دوران علی(ع) است، مقابل معارف نهج‌البلاغه و حجت الهی در عصر غیبت ایستادید و تشابه زیادی میان عملکرد شما و برخی صحابه پیامبر مکرم اسلام است که مقابل امیرالمومنین ایستادند.»

کریمی‌قدوسی در آخرین جملات نطقش گفت: آقای‌ هاشمی! دست از ایجاد زحمت برای انقلاب بردارید. شما امروز دوست و یار انقلاب نیستید، شرّ مرسانید. کار تمام شده، فرصت نجات هم باقی نیست.

حداد عادل: حضرات هر وقت نتیجه به نفعشان نباشد مدعی تقلب می‌شوند

در ادامه غلامعلی حداد عادل نطق میان‌دستور خود را آغاز کرد. وی در آخرین نطق دوران نمایندگی‌اش در 16 سال گذشته مانند سایر هم‌طیفی‌های خود انتقاداتی را به دولت وارد کرد و همچون رئیس اصول‌گرای دولت نهم انتخابات را به مسابقه ورزشی تشبیه کرد.

او گفت: انتخابات مجلس دهم با پیروزی اصول‌گرایان در برخی شهرها و پیروزی اصلاح‌طلبان در برخی شهرهای دیگر از جمله تهران به پایان رسید و مجلس دهم چند روز دیگر کارش را آغاز می‌کند. اصول‌گرایان اگرچه در تهران راه پیدا نکردند اما به قانون احترام گذاشتند و اگر اعتراضی داشتند آن را از طریق مجامع قانونی دنبال کردند. وی افزود: انتخابات شبیه مسابقات ورزشی است. برنده‌ای دارد و بازنده‌ای. برد و باخت مهم است، اما اصل ورزش مهم‌تر از آن است. با باخت یک تیم و برد یک تیم دیگر ورزش تعطیل نمی‌شود. او ادامه داد: شگفتا که ما در ایران با حضراتی روبه‌رو هستیم که هرگاه نتیجه انتخابات را به نفع خود بدانند دم از سالم بودن انتخابات می‌زنند اما هرگاه نتیجه به نفع آنها نباشد مدعی تقلب در انتخابات می‌شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت و اصلاح‌طلبان با شعار امید وارد انتخابات مجلس دهم شدند، افزود: مقصود آنها از امید، گشایش‌های اقتصادی و معیشتی حاصل از اجرای برجام بود. دولت هم از ابتدا برجام را نوعی معامله برد- برد می‌دانست. مقصود از برد ایران رفع تحریم‌های ظالمانه و احقاق حقوق ملت بود اما درباره مقصود آمریکایی‌ها از برد مورد نظر آنها چندان حرفی زده نشد. برد آمریکایی‌ها نفوذ در ایران و تغییر رفتار جمهوری اسلامی در داخل کشور و منطقه است. آنها دوست دارند جمهوری اسلامی ایران هم شبیه برخی کشورهای منطقه نوکر آمریکا شود و با برپا کردن جنگ در سوریه و یمن و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌پناه در خدمت مطامع آمریکا و صهیونیسم قرار گیرد. حداد عادل همچنین گفت: در برجام هر کس به آمریکایی‌ها اعتماد کرده و امید بسته باشد ناامید خواهد شد. امیدها باید به خدا و ملت قهرمان ایران باشد. رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس یادآور شد: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند در مجلس دهم به جای حل مشکلات و رفع گرفتاری‌های مردم به حاشیه‌سازی‌های سیاسی بپردازند و فضای مجلس را مانند مجلس ششم به فضای جنجال و جدال لفظی و رسانه‌ای مبدل کنند مردم امیدوار را ناامید خواهند کرد، اما اگر بخواهند با حفظ عزت ملت و استقلال جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات مردم راه‌حل‌های منطقی پیدا کنند مطمئن باشند که از حمایت اصول‌گرایان برخوردار خواهند شد.

http://hamdelidaily.ir/?newsid=11127

ش.د9500163

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات