تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۹۲۰۸۳

معاون اول قوه قضائیه: اقدام فائزه هاشمی زشت و قبیح بود

(روزنامه شرق – 1395/02/30 – شماره 2587 – صفحه 3)

میزان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای گفت: «آیا فقط کسی که به اتهام خیانت به ملت دستگیر شد و به زندان رفت، حقوق‌ بشر دارد که باید با او ملاقات کنیم». حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در مراسم معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح، تصریح کرد: «امروز جمهوری اسلامی ایران و ایران اسلامی به فضل پروردگار از امنیت و اقتدار مثال‌زدنی برخوردار است و همه بشریت می‌دانند در سایه امنیت است که می‌شود زندگی آرام و رشد و توسعه همه‌جانبه داشت و به کمال رسید».

اژه‌ای با بیان اینکه امروز ایران اسلامی از امنیت بالایی برخوردار است، گفت: «جا دارد عوامل این امنیت و اقتدار را بشناسیم و در حفظ این علل و عوامل تلاش کرده و قدرشناس برقرار‌کنندگان این امنیت باشیم». معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: «مسلما یکی از ارکان امنیت در کشور، نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران است، نیروهایی که هر روز با مجاهدت و تلاششان و با ایثار خونشان و تحمل همه رنج‌ها و سخن‌های احیانا ناملایم، تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا در همه عرصه‌ها با تیزبینی خاصی مسائل را رصد می‌کنند و تمهیدات لازم را برای دفع هرگونه شری از سر این کشور و ملت انجام می‌دهند». او افزود: «نیروهایی که با ایمان و روحیه جهادی و ولایتمداری که داشته و دارند، توانسته‌اند به‌خوبی از منافع ملی، تمامیت ارضی و مال و جان مردم حراست کنند. امروز دوست و دشمن قائل است به اینکه ایران قدرتمند است و بر همین اساس است که توطئه و نقشه علیه ایران می‌کشند و ایران‌هراسی راه می‌اندازند».

محسنی‌اژه‌ای افزود: «اگر ایران کشور عقب‌مانده ضعیف و بی‌خطر برای مستکبران بود، نیازی به این همه فشار علیه ایران نبود، این همه فشار که از ناحیه استکبار و در رأس آن آمریکا وارد می‌شود، به دلیل این است که می‌دانند ایران مقتدر است و در معادلات منطقه و مسائل جهان تأثیر‌گذار است و اگر کشوری خنثی نسبت به ظلم بود و نمی‌توانست از منافع و اسلام ناب خود دفاع کند، هیچ نیازی به این همه بوق و کرنا و سروصدا و این‌همه باج‌دادن برای جبهه واحد علیه ایران ساختن نبود». حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای تصریح کرد: «می‌دانیم که اگر کشور بخواهد در همه ابعاد پیشرفت و عزت خود را حفظ کند و از طرفی تأثیرگذاری روزبه‌روز داشته باشد، باید این اقتدار را از همه جهات حفظ کند». سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: «امروز افتخارات ما به چه کسانی است؟ کسانی که بیش از دو دهه بر اثر اقدامات ضد حقوق‌ بشر غربی‌ها که مخالف هر قانون بین‌المللی و وجدان بین‌المللی بود، بمب شیمیایی بر سر مردم ریختند و برخی بر اثر جراحات شیمیایی این مزدوران یک لحظه آرام ندارند؛ آیا این افراد حقوق ‌بشر ندارند».

او ادامه داد: «آیا به خانواده آنها سر می‌کشیم یا با آنها عکس می‌گیریم، آیا کسی که به اتهام خیانت به ملت دستگیر شد و به زندان رفت، فقط او حقوق ‌بشر دارد که باید با او ملاقات کنیم؟» معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد: «متأسفانه در کنار این همه افتخار و عظمت، شاهد هستیم برخی افراد دون‌صفت و کسانی‌ که برای مطامع دنیا تلاش می‌کنند، به شیطان شاخ‌شکسته و ضربت‌خورده و دشمن کینه‌توز از داخل کشور گرا می‌دهند که به این مردم لطمه می‌زنند». سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: «جای تأسف و شرمندگی است که کسی چشمش را ببندد و امنیت را نبیند و برای متاع دنیا یا عقده‌گشایی با دشمن همراهی کند». او یادآور شد: «امروز لبه تیز تخریب و بیشترین تخریب را علیه نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و قوه قضائیه انجام می‌دهند؛ چراکه می‌دانند این نهادها چه جایگاه و تأثیری در این کشور دارند و می‌دانند که قوه قضائیه دست افراد جنایتکار و دزد را قطع می‌کند و آنها را به محاکمه می‌کشاند و برجام ٢ و ٣ و ٤ آنها را برملا می‌کند».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای افزود: «کافی است چشمانمان را باز کنیم و ببینیم بسیاری از کشورهایی که در گوشه و کنار دنیا از ایران جلو بودند، امروز با چه ناامنی‌هایی مواجه هستند و مردم آنها چگونه با دلهره و اضطراب زندگی می‌کنند و نگرانند که نکند بمب‌های شیطان بزرگ و هم‌پیمانان او بر سر آنها فرو ریزد». او افزود: «کافی است چشمانمان را باز کنیم و ببینیم کشورهایی که با آمریکا همه نوع همکاری کردند، امروز با چه ناامنی و عقب‌ماندگی‌ای روبه‌رو هستند و تا سالیان سال به عقب رانده شدند اما جمهوری اسلامی ایران با همه فشارها امروز با یک امنیت مثال‌زدنی روبه‌روست. آیا این جای افتخار ندارد؟» معاون اول دستگاه قضا گفت: «آیا جای تأسف نیست که گاهی اوقات کلامی را به زبان آوریم و احیانا شیطان را خشنود کنیم و بیاییم کسانی که مؤثرترین نیرو برای این دستگاه بودند را تخریب کنیم».

زن متهم انفجار در حزب جمهوری اسلامی بازداشت نشده است

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اژه‌ای در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضائیه در رابطه با دیدار اخیر فائزه هاشمی با یکی از اعضای ارشد فرقه بهاییت اعلام جرم کرده یا خیر یا پرونده‌ای تشکیل داده است، گفت: «به نظر من کار زشت و قبیحی بود و تا جایی که من رصد کردم بسیاری از مردم و علما و شخصیت‌ها و مراجع تقلید و حتی پدر ایشان این کار را تقبیح کرده‌اند». او ادامه داد: «زشت‌تر از این کار، این بود که بعد از همه تقبیح‌ها و حتی بعد از سفارش پدر ایشان، او عذرخواهی نکرده است و حقیقتا جای تأسف دارد، دستگاه قضائی هر جرمی که اتفاق بیفتد، به صورت مقتضی دنبال می‌کند و در مورد این امر هم مانند سایر موارد براساس قانون و آنچه قانون معین کرده است، رفتار می‌كند».

معاون اول قوه قضائیه در ارتباط با دستگیری زنی در آلبانی که گفته می‌شود از عوامل انفجار دفتر حزب جمهوری در دهه ٦٠ است، گفت: «متأسفانه رسانه‌های مختلف از خودشان حدس و گمان‌هایی در مورد برخی مسائل دارند و آن را به‌عنوان خبر منتشر می‌کنند که چیز خوبی نیست». اژه‌ای ادامه داد: «درخصوص این قضیه نیز از افرادی اسم بردند که فلان شخص یا فرضا فلان آقا دستگیر شده است، طبق قانون کسانی که تحت تعقیب یا خارج از کشور باشند، از طریق دستگاه قضا یا پلیس اینترپل دنبال می‌شوند. این هم یکی از همان موارد است». معاون اول قوه قضائیه گفت: «این فرد اتهاماتی داشته و براساس آن اتهامات از مدت‌ها قبل اقدام قضائی صورت گرفته و پلیس او را دستگیر کرده و درحال‌حاضر آن‌طور‌که شنیده‌ام در بازداشت آنها نیست؛ اما این به این معنا نیست که او را دیگر رها کرده و دنبال نخواهند کرد». او در پایان خاطرنشان کرد: «کماکان دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیر هستند و چون در حد اتهام است، تحت تعقیب قرار گرفته و اگر مسترد و در اینجا محاکمه شد، شما در جریان قرار می‌گیرید».

http://www.sharghdaily.ir/News/93274

ش.د9500431

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات