تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۲۷۹۶
انتقاد آيت‌الله هاشمي از تشديد بداخلاقي‌هاي سياسي:

اجازه ندهيم اختلافات به خصومت و كينه منجر شود

(روزنامه اعتماد ـ 1395/03/22 ـ شماره 3548 ـ صفحه 3)

شب‌هاي ماه مبارك و افطاري‌هاي سياسي‌اش شايد فرصتي باشد براي بيان حرف‌هايي كه در دل بسياري مانده، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني اما چند ماهي است كه نمي‌گذارد حرفي در دلش بماند و هر چند در لفافه آن را بيان مي‌كند. در نخستين ضيافت افطاري‌اش بر گفته‌هاي پيشينش تاكيد مي‌كند اما خطاب به مخالفان صريح‌تر سخن مي‌گويد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني نخستين ضيافت افطاري‌اش را با مجمع ادوار وزرا برگزار كرد تا چهره‌هايي كه پيش از اين در كابينه‌هاي پيشين بر كرسي وزراتخانه‌ها تكيه زده بودند مهمان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام باشند تا خاطره‌هاي زيادي تجديد شود. از سازندگي تا اصلاحات و اعتدال همه حضور داشتند و جاي عده‌اي هم خالي بود. از كابينه دولت احمدي‌نژاد هيچ چهره شاخصي حضور نداشت و البته جاي خالي حسن حبيبي كه تنها غايبي بود كه آيت‌الله هاشمي از او ياد كرد. نكته قابل توجه اما شايد حضور دو تن از كابينه اصلاحات بود، دو نفر كه روزگاري در دولت خاتمي با هم همكار بودند و حالا در بهارستان جز چهره‌هاي مطرح فراكسيون اميد هستند، يكي منتخب اول تهران شد و رياست فراكسيون اميد در پارلمان دهم را عهده‌دار است و ديگري نايب‌رييس اول است.

در ضيافت مهماني آيت‌الله و در جايگاه ميزبان محمدرضا عارف دست راستش و پزشكيان دست چپش نشسته بودند. علي جنتي، وزير ارشاد و علي اكبر صالحي، رييس سازمان انرژي اتمي نيز جزو چهره‌هايي بودند كه در جايگاه ميزبان و نزديك آيت‌الله هاشمي نشسته بودند. زماني كه وي در صحبت‌هايش از تشديد بد اخلاقي‌هاي سياسي ابراز تاسف كرد و با صراحت گفت: هدف بدنام كردن مخالفين، وسيله را براي آنان توجيه مي‌كند. آيت‌الله هاشمي نتيجه اينگونه رفتارها را تنها سست شدن اخلاق و نااميدي مردم مي‌داند. هر چه باشد آيت‌الله هاشمي در اين سال‌هاي گذشته و به ويژه در آستانه انتخابات هفتم اسفند به خوبي طعم بداخلاقي‌هاي سياسي و تخريب‌ها را چشيده است.

به نظر مي‌رسد اين روزها آيت‌الله بيش از گذشته بر يك واژه تاكيد دارد و آن «مردم» است. پس از انتخابات هفتم اسفند بود كه گفته بود حالا ديگر خيالش راحت است و اين راحتي خيال را در رشد و بالا رفتن سطح آگاهي مردم بيان كرده بود و اكنون نگراني‌اش از بداخلاقي‌هاي سياسي را به نا اميد شدن مردم گره مي‌زند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بار ديگر در صحبت‌هايش آگاهي مردم را سرمايه بزرگ كشور دانست و بر صحبت‌هاي پيشينش تاكيد كرد. او با ابراز تاسف از تشديد بداخلاقي‌هاي سياسي در سطح گروه‌ها و رسانه‌هاي وابسته كه «هدف بدنام كردن مخالفين، وسيله را براي آنان توجيه مي‌كند»، تاكيد كرد: نبايد اجازه دهيم تا اختلافات به خصومت و كينه بينجامد چرا كه منجر به سست شدن پايه‌هاي اخلاق و نهايتا نااميدي مردم مي‌شود. آيت‌الله هاشمي براي مجلسيان هم توصيه‌هايي داشت و كمك به دولت را راه‌حل مشكلات كشور ذكر كرد.

كمك به دولت راه‌حل مشكلات است

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار ضمن گراميداشت ياد و خاطره درگذشتگان اين مجمع به ويژه مرحوم دكتر حسن حبيبي، بر ضرورت استفاده از امكانات و تفكرات جمعي، براي حل مشكلات كشور تاكيد كرد و گفت: شما افراد با تجربه‌اي هستيد كه در مقاطع مختلف مسووليت‌هاي مهمي در بخش‌هاي مختلف اجرايي كشور داشته و بعضا داريد و لازم است در برگزاري اين جلسات برنامه داشته و راهكارهاي عملي براي حل مشكلات ارايه دهيد. وي، روزه را از نعمت‌هاي بزرگ الهي براي بندگانش دانست و گفت: روزه را مي‌توان يكي از اركان اصي ساير اديان به شمار آورد زيرا در تمام اديان الهي و بشري روزه به روش‌هاي مختلف وجود دارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: روزه فرد را براي اجراي يك فرمان الهي آماده مي‌سازد كه با عبادت‌هاي ويژه آغاز و به انفاق، تهذيب نفس و خودسازي انسان‌ها منتهي مي‌شود و فرد مي‌تواند با توشه معنوي اين ماه، مصونيت يك‌ساله از گناه و لغزش را به دست آورد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، افزايش آگاهي مردم و امنيت موجود در كشور را سرمايه عظيمي براي تداوم راه دانست و گفت: رشد آگاهي و هوشياري مردم، مسووليت بيشتري براي مسوولان ايجاد مي‌كند تا جامعه را به سمت سازندگي، اخلاق‌گرايي و وحدت و برادري بيشتر هدايت كنند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ابراز تاسف از تشديد اختلافات و برخي بداخلاقي‌هاي سياسي موجود در سطح گروه‌ها و رسانه‌هاي وابسته كه هدف بدنام كردن مخالفين، وسيله را براي آنان توجيه مي‌كند، افزود: نبايد اجازه دهيم تا اختلافات به خصومت و كينه بينجامد چرا كه منجر به سست شدن پايه‌هاي اخلاق و فرهنگ در جامعه و نهايتا نااميدي مردم مي‌شود.

رييس هيأت موسس و امناي دانشگاه آزاد اسلامي اين دانشگاه را متعلق به همه مردم دانست و با بر شمردن ظرفيت‌هاي موجود دانشگاه بر اهميت شركت‌هاي دانش بنيان تاكيد كرد و افزود: وجود بيش از ٧٥٠٠ آزمايشگاه و ٣٥٠٠ كارگاه در دانشگاه آزاد اسلامي امكان دسترسي هر محقق، پژوهشگر و دانشجو را براي انجام تحقيقات و پروژه‌هاي مختلف فراهم كرده است كه اين جمع نيز مي‌تواند از اين ظرفيت بالا به خوبي استفاده كند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، هدف دانشگاه آزاد اسلامي را توسعه تحقيقات دانست و تاكيد كرد: امروز با كمك نبوغ دانشجويان دانشمند خود توانسته‌ايم در زمينه‌هاي فناوري‌هاي نانو به پيشرفت‌هاي چشمگيري دست يابيم كه راه‌اندازي نيروگاه پلاسمايي و پيوستن به قدرت‌هاي عظيم انرژي ساز، يكي از آن موارد است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به اولويت‌هاي مجلس دهم اشاره و ارايه راه‌حل و كمك به دولت را براي رفع مشكلات اقتصادي به ويژه ركود، بيكاري جوانان و نقدينگي، از بخش‌هاي اصلي و بسيار مهم اين مجلس ذكر كرد.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=45928

ش.د9500787

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات