تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۶۴

آیت‌الله هاشمی: نباید از مردم انتقام گرفت

(روزنامه آرمان - 1395/04/01 - شماره 3068 - صفحه 2)

آنچنان عجيب نبود كه نام دولتي را كه او رياست آن را بر عهده داشت، دولت سازندگي گذاشتند چرا كه در همه سالهاي حضور و در صحنه بودن جز به ساخت كشور و رفع مشكلات به موضوع ديگري نينديشيد. آیت‌ا... هاشمي به خوبي ميداند كه يكي از را ههاي مقابله با بدخواهان كشور، مجهز كردن كشور به فناوريهاي پيشرفته و آخرين سطح علم در تمام حوزهها است و زماني كه اقشار مختلف با او ديدار ميكنند، توصيه‌هاي آیت‌ا... هاشمي درباره تلاش براي اعتلاي كشور را به ذهن ميسپارند. از سوي ديگر آیت‌ا... هاشمي تاكيد زيادي بر راي مردم و انتخاب آنها دارد، چنانكه به اقليت دلواپس توصيه م يكند از دلسرد كردن مردم پرهيز كنند، به ويژه آنكه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخابا تهاي ۹۲ و ۹۴ را مثال م يزند كه موجب پريشاني دلواپسان شد و تاكيد دارد نبايد براي انتخاب مردم در آن انتخابا تها از آنها انتقام گرفت.

ديروز اعضاي هيات علمي و مديران گرو ههاي علمي مركز تحقيقات و آموزش عالي توسعه مديريت ايران، به ديدار آیت‌ا... هاشمي رفسنجاني رفتند كه ايشان در اين ديدار با ارائه تحليلي از روند تدوين صدر و ذيل اصل ۴۴ در مجلس خبرگان قانون اساسي گفت: با مديريت شهيد دكتر بهشتي، ذيلي شرطي براي صدر گذاشته بودند كه راه را براي اصلاح اصل ۴۴ و تدوين سياستهاي كلي خصوصي‌سازي هموار كرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت با بيان اين جمله كه «اقتصاد و مديريت ماركسيستي تجربه ناموفقي در جامعه بشري دارد» ،گفت: مصداق روشن آن تجزيه و انحلال اتحاد جماهير شوروي است كه پس از سا لها تجربه مديريت كمونيستي، متوجه شدند مسير را اشتباه ميروند. آیت‌ا... هاشمي رفسنجاني، درباره همكاري استبداد و استعمار براي چپاول منابع كشور ايران، گفت: براساس سياستهاي استعماري، قله‌هاي رفاه در جامعه ايجاد و براساس آن تبليغات ميكردند، در حالي كه فقر و وابستگي در سراسر كشور گسترده بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح فراز و فرودهاي آخرين سالهاي مبارزه، پيروزي انقلاب، تثبيت، تجزيه طلبي‌ها و دفاع مقدس، گفت: پس از پايان جنگ وقتي تصميم گرفتيم كشور را بسازيم، نخستين اقدام موثر، مديريت درست سياست خارجي براساس تنش زدايي بود كه با همان مديريت، مسابقه‌اي براي حضور شركتهاي پيشرفته جهان در ايران و سرمايه‌گذاري و اجراي پروژه‌ها و طرحهاي بزرگ ايجاد شد كه اكثرا فاينانس ميكردند و نيز روابط كشور كه در زمان دفاع مقدس با تعدادي از كشورهاي عربي همسايه به خاطر حمايت آنان از صدام تيره شده بود، ترميم شد.

ايشان با ارائه تحليلي از شرايط كشور در دولتهاي پس از سازندگي به شرايط فعلي پرداخت و گفت: براساس كارهاي زيربنايي سالهاي سازندگي، يك قشر از نيروي انساني تحصيلكرده و كارآمد در كشور داريم كه بايد ميدان را براي بروز و ظهور استعدادهاي آنان فراهم كنيم. آیت‌ا... هاشمي رفسنجاني، با بيان ويژگي‌های‌تاريخي و جغرافياي ايران، گفت: با انبوهي از مديران جوان و باتجربه كشور و ظرفيتها و زمينه‌هاي موجود، ميتوانيم مردم ايران را به جايگاه واقعي آنها در دنيا برسانيم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، توسعه دانش محور را اساس چشم انداز بيست ساله كشور دانست و گفت: جوانان تحصيلكرده، مديران آينده كشور هستند كه تجربه‌هاي علمي و عملي ارزشمندي دارند.

از علاقه دنيا براي ساختن كشور استفاده کنيم

ايشان با بيان بعضي از ضعفها و روشهاي اشتباه در طول سا لهاي گذشته، گفت: با اصلاح آن رو شها و با توجه به زمينه‌هاي كشور، ميتوانيم از علاقه دنيا براي ساختن كشور استفاده کنيم. كه موانع اصلي، توسط دولت دكتر روحاني و تيم مذاكره كننده هسته‌اي برداشته شد. آیت‌ا... هاشمی رفسنجاني، با تشريح ويژگي‌هاي مثبت برجام، گفت: از شرايطي كه همه كشورها براي تهديد، تحريم و تصويب قطعنامه‌ها عليه ايران،از همديگر سبقت ميگرفتند،به شرايطي رسيديم كه از سرمايه‌گذاري در ايران استقبال ميكنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح اوضاع داخلي به شروط حل مسائل و مشكلات كشور پرداخت و با تاكيد بر جامعيت فقه سياسي در همه ابعاد زندگي بشر كه تعبير حضرت امام (ره) بود، گفت: براساس تعاليم مكتب اهل بيت (ع) كه عصاره ناب اسلام است، ميتوانيم الگوي ديگر كشورها باشيم به شرطي كه اقليت مزاحم به جاي رذيلت‌هاي اخلاقي، عمل به فضيلتها را برنامه خويش كنند و مردم را از حضور يكپارچه در انتخابات نا اميد و مايوس نكنند. آیت‌ا... هاشمي رفسنجاني، ارتباط با قافله علم و دانش دنيا را براي پيشرفت ايران ضروري دانست و با تشريح موفقيتهاي دانشگاه آزاد اسلامي در ورود به علوم پيشرفته مثل پلاسما، ايتر (جوش هست هاي)، آب شيرين كن و طر حهاي مطالعاتي آب در آينده، گفت: ۷۵۰۰ آزمايشگاه و ۳۵۰۰ كارگاه دانشگاه آزاد اسلامي در مجموعه ساها در اختيار محققان و مبتكران كشور است، تا براي آينده ايران تحقيق و پژوهش كنند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خويش با تاكيد بر اين جمله كه « انقلاب اسلامي ذاتي مردمي دارد»، به اتفاقات سالهاي اخير و به ويژه دو انتخابات ۹۲ و ۹۴ اشاره كرد و گفت: مردم نشان دادند كه چه تفكراتي دارند و چه مديراني را براي اداره كشور مي‌پسندند و نبايد از مردم به خاطر اين انتخاب، انتقام بگيرند. آیت‌ا... هاشمي رفسنجاني، در بخش پاياني سخنان خويش با اشاره به طر حها و برنامه‌هاي مركز تحقيقات و آموز ش علمي توسعه مديريت ايران، گفت: اميدوارم با پالايش مديران ناموفق و تقدير از مديراني كه در شرايط بحراني، كشور را براي حركت در مسير پيشرفت اداره كرده‌اند، راه را براي اميدواري جوانان در جهت ورود به مديريتها هموار كنيم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/155252

ش.د9500916

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات