تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۳۳۵۳
همواره جان ما سپر سُني‌ها بوده است

سردار سلیمانی: ‌هیچ‌گاه ماجراجو نبوده‌ایم

(روزنامه جوان - 1394/12/25 - شماره 4774 - صفحه 5)

در حافظه تاريخ انقلاب اسلامي وجود ندارد كه ما در جايي نسبت به سعودي‌ها و حكومت آنها با وجود نامشروع بودن آن و اينكه اين حكومت در سلطه يك خانواده است، ماجراجويي كرده باشيم.

در حالي كه آتش‌بس در سوريه برقرار شده است و مذاكرات جديدي براي صلح در اين كشور در حال انجام است، سردار سرلشکر سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سخناني با بیان این مطلب به تبيين مواردي پرداخت كه مدت‌هاست نظام جمهوري اسلامي ايران به آن متهم مي‌شود، از جمله اين موارد حمله به سني‌ها و ايجاد هرج و مرج در منطقه است.

تكفير و تكفيري آتش در خانه برادران سني است

به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار قاسم سليماني در يادواره شهداي مسجدالرسول(ص) كرمان با بيان اينكه ايران دنبال ماجراجويي نيست، اظهار داشت: چون اصول آگاهي‌بخش جمهوري اسلامي ايران تشابهي با اصول دشمنان ندارد، آن را برنمي‌تابند و ماجراجويي مي‌نامند.

وي افزود: دموكراسي موجود در كشور و استقلال همه‌جانبه كشور ما را از ساير كشورها متفاوت كرده و تفاوت‌هاي ايران با ساير كشورها يك تفاوت سلبي، منفي و بد نيست و تفاوتي پاك و نمونه است.

فرمانده نيروي قدس سپاه با اشاره به استقلال ايران اسلامي در حوزه‌هاي مختلف از جمله اقتصاد، نيروهاي مسلح، تصميم‌گيري و تصميم‌سازي اظهار داشت: همه به‌ويژه جوانان بايد متوجه باشند و در جلسه‌ها و پچ‌پچ‌هاي سياسي تابع اين موارد نباشند و فكر نكنند كه در كشور ما ماجراجويي صورت مي‌گيرد.

سردار سليماني گفت: تكفير و تكفيري آتش در خانه برادران سني است و كساني كه آن را خلق كردند، فكر مي‌كردند با اين حادثه جمهوري اسلامي و شيعه را به زانو مي‌زنند، امروز حريم انسانيت در جهان اهل سنت توسط گروه‌هاي تكفيري بيش از هر جاي ديگري مورد هجوم قرار گرفته است.

وي افزود: آيا اين يك كار ماجراجويانه است كه جمهوري اسلامي مالاً و جاناً از مسلمان دفاع كند و اين عيب است كه جمهوري اسلامي در برابر گروهي بايستد كه در يك منطقه 2 هزار زن جوان را بين خود خريد و فروش مي‌كنند و آنها را در يك مصيبت سنگين دچار كرده‌اند؟ آيا اين عيب بزرگي است كه جمهوري اسلامي در برابر ضدمسلمانان ايستاده و جلوي تخريب مساجد مسلمانان و تخريب مكان‌هاي مسلمان‌ها مي‌ايستد؟

فرمانده نيروي قدس سپاه تصريح كرد: از آنجا كه جمهوري اسلامي يك مركزيت و محوريت در عالم اسلام و تشيع پيدا كرده، دشمني‌ها نيز فزوني يافته و دشمني‌هاي امروز دشمنان با جبهه ديروز كاملاً متفاوت و سلاح‌هاي به كار گرفته نيز متفاوت شده است و بر‌خلاف ادعاهاي دشمنان، دشمني‌هاي آنها به‌دليل ماجراجو بودن ما نيست، زيرا ما در هيچ جاي دنيا عليه كسي ماجراجويي نكرده‌ايم.

سردار سليماني تأكيد كرد: كشوري بانجابت‌تر، صلح‌طلب‌تر و مداراكننده‌تر از ايران اسلامي با همسايگان نداريم و اين كشور براي هيچ يك از همسايگان خود گزند عملي و حرفي نداشته است و با وجود آنكه دنيا، دنيايي پر از ظلم است، جمهوري اسلامي در هيچ كجا تعرضي نداشته است.

وي اضافه كرد: در حافظه تاريخ انقلاب اسلامي وجود ندارد كه ما در جايي نسبت به سعودي‌ها و حكومت آنها باوجود نامشروع بودن آن و با توجه به اينكه مردم آن هيچ نقشي در سلطه و حكومت ندارند و اينكه اين حكومت در سلطه يك خانواده است، ماجراجويي كرده باشيم و همواره اين سعودي بوده كه عليه اسلام و ما ماجراجويي كرده است.

فرمانده نيروي قدس سپاه با اشاره به حوادث يمن‌ گفت: وقتي يك كشور به‌ظاهر اسلامي مسلمانان را در يمن اين‌گونه طي يك سال، در تمام ساعت‌ها و بدون هيچ‌گونه مراعات اسلامي، حقوقي و انساني بمباران مي‌كند و وحشيانه زن و مرد را به خاك و خون مي‌كشاند، چه‌معنايي مي‌تواند داشته باشد؟

حزب‌الله لبنان به‌ عنوان يك حزب عربي و اسلامي ماجراجويي عليه عربستان نكرده است

سردار سليماني تأكيد كرد: حزب‌الله لبنان به‌عنوان يك حزب عربي و اسلامي ماجراجويي عليه عربستان نكرده است، حتي به‌تنهايي كاري را كه همه ارتش‌هاي عرب از سال 47 تا پايان دهه 60 ميلادي نتوانستند انجام دهند در دفاع از عرب انجام داده است. وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي به‌عنوان يك كشور انقلابي، مرام و اصولي دارد كه چارچوب گسترده‌اي را شامل مي‌شود و مرام و اصول جمهوري اسلامي ايران در مردم، قوانين، حكومت و رهبري تبلور يافته و اين مجموعه كامل در جهان امروز ديدني است.

فرمانده نيروي قدس سپاه ابراز كرد: هركس كه به جمهوري اسلامي ايران نزديك مي‌شود و بزرگ‌ترين رهبران دنيا وقتي آن را از نزديك مي‌بينند، خاضع مي‌شوند و اين اصول براي آنها غيرقابل تحمل است، ما در كدام كشور اسلامي تلاش كرده‌ايم كه برادران سني را شيعه كنيم؟ و به‌عكس همواره جان ما سپر سني‌ها بوده است.

سردار سليماني با اعلام اینکه «شهداي ما عرفاي ما بودند كه جمع شده‌ايم چه بگوييم و چه كنيم»، گفت: پيوند بين مردم به‌ويژه نسل جوان با فرهنگ ايثار و شهادت يكي از بهترين راه‌ها براي مقابله با شبيخون همه‌جانبه دشمنان است.

وي با تأكيد بر اينكه شرط شهيد شدن، شهيد بودن است، اظهار داشت: اگر كسي شهيد بود، شهيد مي‌شود و اگر از كسي بوي شهيد استشمام نكرديد، ولو آنكه كشته شود، شهيد نيست، شهيد كسي است كه وقتي او را مي‌بينيد، سخن او را مي‌شنويد و با او رفاقت و مجالست مي‌كنيد، بوي شهادت را از او استشمام كنيد. فرمانده نيروي قدس سپاه سه پايه اصلي براي شهيد بودن را مورد اشاره قرار داد و افزود: نخستين پايه شهيد بودن، هجرت از خود است كه تا رخ ندهد، هجرت از وطن، مال، مقام و مابقي اتصالات دنيوي اتفاق نمي‌افتد.

سردار سليماني با اشاره به اينكه شهدا به همه نفسانيات و وابستگي‌هاي خود آتش زدند، افزود: پايه دوم و سوم شهيد بودن، مجاهدت و پايبندي به عهد است كه همه آنها مصاديق قرآني دارد. وي با طرح اين سؤال که «مي‌خواهيم از شهدا چه بياموزيم؟» تصريح كرد: امروز وضع عالم شيعه با ديروز بسيار متفاوت است و امروز مي‌توان گفت كه اگر كسي به دفاع از جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي پايبند نباشد، به اصول دين پايبند نيست.

فرمانده نيروي قدس سپاه ادامه داد: امروز حفظ تشيع، اساس مذهب و اصول آن، حفظ اسلام و اصول اسلامي با ديروز متفاوت است زيرا در جهان تغييرات بزرگي رخ داده است.

سردار سليماني در ادامه اظهار داشت: امروز اگر در مساجد ما فقط ترويج معنويت و بدون مسير مشخص انجام شود، نمي‌توان از اسلام دفاع كرد، امروز نماز خواندن و عمق يافتن آن در اينكه اراده ما را در دفاع از اسلام در برابر هجوم گسترده دشمنان مستحكم كند، ارزش دارد.

وي ويژگي برجسته امام راحل در برابر سايرين را احياي ولايت فقيه به‌عنوان ضرورت پنهان شده در جهان اسلام بيان كرد و گفت: امام خميني(ره) ضرورت ايجاد حكومت اسلامي را در ولايت فقيه دانسته است و امروز امكان ندارد كسي بدون دفاع از ولي فقيه بتواند از اسلام دفاع كند.

فرمانده نيروي قدس سپاه با تأكيد بر اينكه دفاع از اسلام با دفاع از ولايت فقيه امكانپذير است، اضافه كرد: اگر مي‌خواهيم اسلام و جهان اسلام را در حاكميت حفظ كنيم، بايد بدانيم كه اين امر بدون ولايت فقيه امكانپذير نيست.

اگر ولايت فقيه نبود عتبات ظرف يك هفته سقوط مي‌كرد

سردار سليماني خاطرنشان كرد: در عراق مشخص شد اگر جمهوري اسلامي و ولايت فقيه نبود عتبات در هفته اول مورد تهديد قرار مي‌گرفت، آرامش كشور و مردم در برابر موج‌هاي متلاطمي كه وجود دارد به‌دليل وجود ولايت فقيه است.

وي ادامه داد: يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي شهدا اين بود كه براي دفاع از نظام و انقلاب بر اساس فرموده ولايت فقيه جان دادند. فرمانده نيروي قدس سپاه، دشمني‌هاي دشمنان با پاسداران و بسيج را به‌دليل مؤثر بودن آنها دانست و گفت: چون مؤثر هستند، دشمني عليه آنها وجود دارد و اگر اثرگذار نبودند دشمني هم وجود نداشت و در روحانيت نيز همين گونه است. سردار سليماني با ابراز اينكه «در يادواره شهدا بايد به مضامين بزرگ شهداي خود و وصيتنامه‌هاي شهدا توجه داشته باشيم»، ادامه داد: براساس وصيتنامه شهدا مي‌توانيم راه درست را بشناسيم و حقيقت را درك كنيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: با افكاري كه درون وصيتنامه‌هاي شهدا تبلور يافته، مي‌توان به راه درست پي برد، امروز خيلي مهم‌تر از ديروز است و آمادگي امروز بسيار مهم‌تر و سخت‌تر از آمادگي دوران دفاع مقدس است.

http://javanonline.ir/fa/news/776199

ش.د9405692

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات