صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۳۴۸۵

اخبار

۱- کشورهای مهم عربی دریافته‌اند که ما دشمن آنها نیستیم!
روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مراسم پایان سال تحصیلی دانشکده امنیت داخلی در مقرّ ارتش این رژیم گفت: تحولی در روابط اسرائیل [رژیم صهیونیستی] با کشورهای مهم عربی حاصل شده است و این کشورها درک کرده‌اند که اسرائیل نه‌تنها یک دشمن نیست، بلکه یک هم‌پیمان و پشتیبان در رویارویی با تهدیدهاست. وی در سخنرانی خود همچنین به تأثیر این روابط بر نزاع اسرائیلی- فلسطینی پرداخت و گفت: عادی‌سازی روابط کشورش با کشورهای عربی صلحی پایدارتر را برای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها به ارمغان خواهد آورد و سبب ایجاد روابط مسالمت‌آمیز با تمام جهان عرب می‌شود. به‌تازگی گزارش‌هایی از نزدیک‌تر شدن روابط عربستان و اسرائیل، به ویژه پس از واگذاری جزایر «تیران» و «صنافیر» به ریاض منتشر شده است.»
۲- سود بانکی باز هم دور خورد
باز هم به روال دوره‌های قبلی کاهش نرخ سود سپرده، بانک‌ها ویترین خود را با سود مورد توافق چیدند؛ اما طرح‌های زیرمیزی زیادی هم برای مشتریان خود دارند. کمتر از یک ماه است که گویا با توافق بانک‌ها، نرخ سود سپرده سه درصد کاهش یافته و به ۱۵ درصد رسیده است. این تغییر این بار بدون دخالت مستقیم شورای پول و اعتبار و مصوبه‌ای از سوی اعضا بود. گرچه در مراجعه به بیشتر یا حتی تمام بانک‌ها، مشتری در برخورد اول برای سپرده‌گذاری با شرایط نسبتاً برابری با سایر بانک‌ها و سود یک‌ساله ۱۵ درصدی روبه‌رو می‌شود، ولی به‌تدریج بانکدار گزینه‌های دیگری را نیز به مراجعه‌کننده پیشنهاد می‌دهد تا بتواند منابع در اختیار مشتری را جذب کرده و از ورود آن به بانک رقیب جلوگیری کند. این در حالی است که برخی بانک‌ها در طرح‌های متنوع خود حتی سودهای ۲۰ و گاهی ۲۲ درصدی هم پرداخت می‌کنند.
۳- کُندی رفع تحریم‌ها، حامیان روحانی را کاهش داده است
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در یادداشتی به مناسبت اولین سالگرد توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ نوشت: ایران با کنار گذاشتن ۹۸ درصد از مواد هسته‌ای خود، انتظارات سرسخت‌ترین منتقدان توافق هسته‌ای را به چالش کشاند. ایرانی‌ها هزاران سانتریفیوژ را از بین بردند و هسته مرکزی اصلی‌ترین رآکتور خود را با سیمان پر کردند و بازرسان هم در میان تجهیزات هسته‌ای آنان پرسه می‌زنند؛ اما اکنون یک سال پس از توافق، روند رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بسیار کندتر از آن است که بیشتر ایرانی‌ها انتظار آن را داشتند و به موجب آن حمایت عمومی از این توافق و از دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشور ایران که آینده سیاسی وی به این توافق مشروط شده بود، کم شده است.
۴- علت استیضاح وزیر کار از زبان یک نماینده
محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران و سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم در گفت‌وگویی اظهار داشت: اول اینکه تغییر در درون کابینه دولت به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. دوم اینکه این تغییر از نگاه ما حامیان دولت ترجیحاً باید از سوی خود دولت انجام شود. البته درباره مصداق این تغییر بین ما اختلاف وجود دارد، از طرفی من شخصاً بنا به دلایل و مستنداتی که دارم، اولویت این تغییر را در آقای ربیعی می‌دانم و برای این ارجحیت حداقل با ۶۰ نفر از نمایندگان اتفاق‌نظر دارم، اما در عین‌حال ترجیح من و بقیه کسانی که با بنده هم‌نظر هستند، این است که این تغییر را دولت انجام دهد و حتی‌الامکان ما در مجلس شروع‌کننده این استیضاح نباشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات