تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۹۳۴۹۷

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: وقتي فقري به جامعه رفت، كفر به دنبالش مي‌رود

(روزنامه آرمان - 1395/04/13 - شماره 3077 - صفحه 2)

پيامبر اكرم (ص) فرمود «فقر، (مايه) سيه رويى در هر دو جهان است». فقر موضوعي است كه در ادبيات ديني و اجتماعي ما از آن به عنوان سرچشمه بسياري از معضلات ياد شده است و بر همين اساس است كه تصميم‌سازان كشور همواره برنامه‌هاي خود را به نحوي تنظيم مي‌كنند تا از اين پديده شوم كاسته شود. ديروز هم كه اعضاي جمعيت خيريه كارآفرينان تارا به ديدار رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آمده بودند و پس از بيان مشكلات خود به توصيه‌هاي آيت‌ا... هاشمي گوش كردند كه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه فقر سر منشأ بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي مي‌شود، گفت: در اسناد مذهبي خيلي صريح آمده است كه فقر و كفر برادر يكديگر هستند و وقتي فقري به جامعه رفت، كفر به دنبالش مي‌رود.

آيت‌ا... اكبر هاشمي‌رفسنجاني پيش از ظهر روز شنبه با ابراز خرسندي از فعاليت خودجوش انجمن‌ها و گروه‌هاي خيريه مردمي در جامعه، گفت: حقيقتا افرادي كه وقت خود را صرف كارهاي عام‌المنفعه و كمك به افراد نيازمند مي‌كنند، از روح بزرگي برخوردار هستند كه اين روحيه و منش، فقط در بندگان خاص خدا تجلي مي‌يابد. هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه همه‌ بخش‌هاي جامعه در شرايط فعلي به ايثار و گذشت نياز دارند، افزود: ايثار يك رداي مقدسي است كه هر كس بر دوش خود بگيرد، خداوند او را هدايت مي‌كند. او در بخش ديگري از سخنان خود و در تكميل صحبت‌هاي يكي از حاضران درباره طرح بيمه تامين اجتماعي همگاني كه در دولت سازندگي مطرح شده بود، گفت: پس از پايان جنگ و آغاز دوران سازندگي و ترميم خرابي‌هاي كشور، نكته مهمي درباره تامين اجتماعي انسان‌هاي نيازمند به ذهنم رسيد كه پس از بررسي‌هاي اوليه دريافتم كه در كشورهاي اسكانديناوي به خوبي جواب داده است.

هاشمي‌رفسنجاني با تشريح جزئيات طرح بيمه تامين اجتماعي همگاني كه در حال حاضر جاي خالي آن در كشور به خوبي احساس مي‌شود، گفت: در اين طرح، تمام نيازها و ضرورت‌هاي افراد از بدو تولد تا لحظه مرگ از جمله درمان، مسكن، بهداشت، شغل، حقوق و تحصيل كه مهم‌ترين راه رسيدن به زندگي بهتر است، تامين مي‌شد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه بايد براي نيازمندان راه زندگي شرافتمندانه مهيا كنيم، اظهار داشت: افراد بيمار و داراي معلوليت جسمي و حركتي نبايد دغدغه‌‌اي، جز بيماري خود داشته باشند و بايد خيالشان از بابت ديگر هزينه‌ها از جمله دارو و درمان آسوده باشد. وي به روايتي از امام صادق (ع) اشاره كرد و گفت: ايشان از صيادي پرسيد، بيشتر چه حيواناتي به دام صيد تو گرفتار مي‌شوند؟

صياد در پاسخ گفت: حيواناتي كه بچه‌ دارند و به دنبال غذا براي بچه‌هاي خود هستند. اين نشان مي‌دهد كه افراد نيازمند و فقير بيشتر در معرض آسيب و خطر هستند. هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه هميشه حامي انجمن‌هاي خيريه هستم، گفت: به عنوان نمونه بنياد امور بيماري‌هاي خاص كه به پيشنهاد دخترم تاسيس شده و هم‌اكنون خدمات بسيار خوبي در سراسر كشور به بيماران ارائه مي‌دهد و در حال ساخت بزرگ‌ترين بيمارستان سرطاني است و ساير موسسات خيريه و عام المنفعه را وظيفه داريم همواره مورد حمايت و پشتيباني قرار دهيم.

در آغاز اين ديدار احمد دولتخواه، شاعر معاصر، شعري كه دل سروده خود بود را تقديم هاشمي‌رفسنجاني كرد و خانم فاطمي دبير جمعيت خيريه كارآفرينان تارا ضمن ارائه گزارشي از نحوه فعاليت اين خيريه، گفت: ما حامي دو قشر آسيب پذير بچه‌هاي معلول جسمي و ذهني و بانوان بدسرپرست و بي‌سرپرست و بانوان هنرمندي كه از بيكاري و معضل اشتغال رنج مي‌برند، هستيم. همچنين مهناز آرمين، طراح لباس اسلامي و مد و حامي جمعيت خيريه كارآفرينان تارا نيز گفت: تاكنون لباس‌هاي هوشمند ويژه نابينايان، ناشنوايان و معلولان جسمي حركتي طراحي و با اهدای لباس اسلامي ايراني به ورزشكاران در المپيادهاي ورزشي در سراسر دنيا پيام صلح و دوستي ملل را ابلاغ كردم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/156266

ش.د9501085

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات