تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۹۳۶۱۳

آيت‌الله ‌هاشمي: مطمئن باشيد کسي نزديک‌تر از من به رهبري نيست

(روزنامه مردم سالاري – 1395/04/26 – شماره 4085– صفحه 2)

آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني ضمن تشريح روند شکل گيري روحانيون مبارز در قبل از انقلاب گفت: روحانيون در دوران تبعيد امام(ره) نگذاشتند چراغ مبارزه خاموش شود.

به گزارش انتخاب آيت‌الله اکبر‌هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار نمايندگان مردم شهرهاي مختلف استان کرمان در مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اهميت همکاري‌هاي دولت و مجلس براي حل مسائل و مشکلات کشور اظهار داشت: مردم از نمايندگان و دولتي که به آنها رأي داده‌اند، انتظار دارند که به دور از فضاسازي‌هاي سياسي، براي توسعه و پيشرفت کشور برنامه‌ريزي و اجرا کنند.

وي با اشاره به سوابق رفتاري و گفتاري خويش با امام راحل و بعد از ايشان با مقام معظم رهبري، گفت: در زمان امام(ره) با اينکه ارادتي قلبي به ايشان داشتم، وقتي در مسائل سياسي اختلاف نظر پيدا مي‌کرديم، نظراتم را مي‌گفتم و به امام عرض مي‌کردم که در اين قضيه از شما پيروي مي‌کنم. همچنين در دوران رهبري آيت‌الله خامنه‌اي نيز علاوه بر سوابق طولاني دوستي، همکاري و همدلي، گاهي که اختلاف نظر پيدا مي‌شود، به ايشان هم عرض کردم نظرم اين است، اما شما رهبر جامعه هستيد و من بايد از شما پيروي کنم و براي مسايل اختلافي نيز حجت شرعي دارم.آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني با يادآوري برخي از اتفاقات تاريخي در زمان حيات امام راحل، گفت: نامه‌هايي که به خط من و سران انقلاب است، در اسناد تاريخي موجود است.

وي با تشريح سوابق آشنايي خويش با آيت‌الله خامنه‌اي، گفت: مطمئن باشيد الان هم در ايران کسي نزديک تر از من به رهبر معظم انقلاب نيست.

آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني در ديگر برنامه دومين روز سفر به استان کرمان، با حضور در دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان، با آيت‌الله جعفري ديدار و گفت وگو کرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در اين ديدار که رزم حسيني استاندار، جمعي از مسئولين استان و گروهي از طلبه‌ها و روحانيون حضور داشتند، با اشاره به خاطرات دوران طلبگي از سال 1327 تا شروع رسمي مبارزات در سال 1340 و 1341، گفت: در مقطعي که بهائيان ميدان گرفته و دلسوزان اسلام و مردم نگران شده بودند، رژيم پهلوي به بهانه ‌ملاحظات جهاني، فعاليت‌هاي آنها را توجيه مي کرد که آيت‌الله العظمي بروجردي با گفتاري منطقي گفته بودند اگر قرار بر ملاحظات جهاني باشد، که الان کسي نظام‌هاي سلطنتي و پادشاهي را نمي پذيرد. وي ضمن تشريح روند شکل گيري روحانيون مبارز، ادامه داد: کم کم هسته در درون حوزه علميه قم شکل گرفت که بعدها، در سال‌هاي مبارزه و تبعيد امام(ره)، نگذاشتند چراغ مبارزه خاموش شود.

آيت‌الله‌ هاشمي رفسنجاني با اشاره به خاطرات زمان تصويب ضايعه انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي، گفت: امام در آن مقطع، سه نامه به علماي يزد، کرمان و رفسنجان نوشته و به من داده بودند تا به آنان برسانم و من در رفسنجان بودم که شنيدم رژيم عقب نشيني کرد و پذيرفت که آن لايحه لغو شود.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=251541

ش.د9501151

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات