صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۹۴۰۰۳

اخبارویژه روزنامه‌های 11 مرداد

کیهان

برجام برای تشدید فشار بر ایران است اما برخی مسئولان همچنان غافلند!

یکی از مشکلات اصلی برجام این است که این قرارداد ضمانت اجرایی ندارد و در آینده هم نخواهد داشت.

فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا گفت: آقای جان‌کری در جلساتی که قبل از برجام در کنگره داشتند، بارها گفته بودند که برجام از لحاظ حقوقی الزام‌آور نیست، منظور او این بوده است که به کنگره بگوید شما اجازه بدهید به توافق با ایران برسیم، اجازه بدهید در اراک بتن بریزیم، آن ده تن اورانیوم غنی‌شده را خارج کنیم و دیگر موارد؛ همانطور که گفته شد داستان از اول طوری طراحی شده بود که آمریکایی‌ها هیچ پایبندی به برجام نداشته باشند و وضعیت فعلی هم قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: در آمریکا کسی برجام را پاره نخواهد کرد، چرا که برجام برای آمریکایی‌ها چیز خوبی است و چه آقای ترامپ یا خانم هیلاری کلینتون روی کار بیایند نمی‌گویند که برجام را پاره خواهند کرد اما وضعیت برای ما بدتر خواهد شد و آنها با توجه به ظرفیت‌هایی که در درون و بیرون برجام وجود دارد، فشار خود را بیشتر خواهند کرد.

استاد دانشگاه تهران گفت: در کنگره آمریکا 102 طرح ضد ایرانی تصویب شد که 76 طرح آن بعد از برجام رخ داد؛ به قول دکتر صالحی پخت‌و‌پزهایی علیه ایران دارد اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که باید در ایران یک آمادگی ایجاد بشود برای مقابله با این سونامی که در راه است اما متأسفانه برخی از مسئولین در کشور نقش برجام را توجیه می‌کنند به طوری که بعضی از افرادی که از وزارت خارجه ایران حقوق می‌گیرند، شبیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صحبت می‌کنند.

فواد ایزدی با اشاره به نیاز مبرم برای مقابله با دشمنی‌های آمریکا گفت: برای مقابله با این تهدیدات در گام اول نیاز داریم که در کشور یک اجماعی نسبت به آمریکا ایجاد شود؛ متأسفانه در زمانی عده‌ای طوری تبلیغ می‌کردند که اگر ایران با آمریکایی‌ها مذاکره کند و امتیاز بدهد، طرف مقابل هم منطقی عمل می‌کند و در نهایت مشکلات حل می‌شود، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: در گام بعدی وقتی که ما متوجه شدیم که آمریکا چه موجودی است، باید با توجه به طراحی دشمن نسبت به ایران، ما هم طراحی‌های خودمان را در قبال کارهایی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند داشته باشیم؛ یعنی وقتی مسئولین در کشور می‌بینند که آمریکایی‌ها برجام را نقض می‌کنند، سیاست خارجه ما به جای آنکه انتقاد کند نسبت به نقض برجام، طوری صحبت می‌کند که حرف طرف مقابل را توجیه و تأیید می‌کند؛ این قطعاً در راستای منافع ملی ما نیست.

وی ادامه داد: این سؤال مطرح است که وزارت خارجه ایران در ماه‌های گذشته آیا وضعیت فعلی را پیش‌بینی نمی‌کرده است؟ در واقع دو حالت وجود دارد یا چنین وضعیت بدعهدی آمریکا را پیش‌بینی می‌کرده است و یا پیش‌بینی نمی‌کرده است، اگر پیش‌بینی نمی‌کرده، باید پرسید که با وجود این که مباحث از طرف کارشناسان هشدار داده شده بود که برجام الزام حقوقی ندارد و دچار مشکل است، چرا به این تحلیل‌ها گوش ندادند؟ و چرا افرادی را که این تحلیل‌ها را دلسوزانه ارائه می‌کردند بی‌سواد می‌خواندند؟ و اگر هم این بدعهدی آمریکا را می‌دانستند، چرا قبل از مذاکرات، برجام را آن قدر بزرگ کردند و کل سیستم مملکت و حتی آب خوردن را هم وابسته به توافق کردند! دلیل آن همه اغراق چه بود؟ متأسفانه همان افراد هم به جای اصلاح اشتباهاتشان و برنامه‌ریزی برای آینده، سعی در توجیه دارند.

آدرس غلط کلاپر درباره تأثیر حوادث ترکیه بر داعش

رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا، عملیات پاکسازی ارتش در ترکیه را سدی در راه جنگ با داعش توصیف کرد.

جیمز کلاپر، رئیس سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد: عملیات پاک‌سازی در ارتش ترکیه مانع مبارزه با شبه نظامیان داعش است. به گفته کلاپر مسئولان نظامی‌ای که تاکنون آمریکا در رابطه با تصمیم‌گیری‌های مهم درباره اقدامات مشترک با آنان همکاری داشته، یا دستگیر یا از کار برکنار شده‌اند.

به گزارش دویچه‌وله رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس امنیتی که در ایالت کلرادو برگزار شد، در این رابطه گفت: «این امر بی‌شک همکاری ترکیه با کشورهای عضو ناتو را دشوار می‌سازد.» جیمز کلاپر این روند را «یک عقب‌گرد» خواند و یادآور شد که مشکلات ناشی از تأثیرات منفی «پاک‌سازی» در ارتش ترکیه، «کل دستگاه امنیتی» کشورهای عضو را در بر می‌گیرد.

برخلاف ادعای کلاپر، ارتش ترکیه در حالت جنگ با داعش نبود بلکه برخی مراکز دولتی و نظامی،‌عملاً به پشتیبانی همه جانبه از این گروه تروریستی و مشابه‌های آن می‌پرداختند که با اتفاق اخیر ترکیه، کم رمق شده است. بنابراین باید جمله کلاپر را این گونه تصریح کرد که حوادث ترکیه مانع از پشتیبانی نسبت به داعش شده است.

اردوغان در ماه‌های اخیر اعلام کرد دنبال عادی‌سازی روابط با همسایگانی نظیر ایران و سوریه است.

حکایت ننه و زن بابا شدن مدعیان اصلاح‌طلبی

«روزنامه آفتاب یزد اخیراً توئیت انگلیسی نوشته شده منتسب به سعید جلیلی را بهانه تخفیف جلیلی و جبهه سیاسی جلیلی کرده است.»

داریوش سجادی همکار سابق روزنامه‌های اصلاح‌طلب با اشاره به این موضوع نوشت: هر چند انتساب توئیتی مزبور به جلیلی تکذیب شد اما جنس استهزای آفتاب یزد و عقبه فکری متحد آفتاب یزد را قبل از دغدغه با حسن نیت باید از جنس همان شعار زننده بعد از انتخابات 92 گذاشت که در عنیف‌ترین شکل ممکن یک جانباز جنگ و سردار دیپلماسی مملکت‌شان را بدین شکل بدرقه کردند که «بدون هیچ دلیلی- خا... تو سر جلیلی!». امری که به وضوح نشان‌دهنده برون‌ریخت غیظ عمیق این اقشار از انقلاب اسلامی و فرزندان و حاملان انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر مغلوب شدن روشنفکرانی که ادبیات انقلابی و اسلامی جلیلی را نمی‌شناسند نوشت: این مغلوبیت ناشی از بی‌اطلاعی و ناآشنایی ایشان با مفاهیم قرآنی و دینی است که اصلی‌ترین شاخص برای سیاست‌ورزانی است که قرار است در عمق دیپلماتیک جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان و رقبای مملکت مدافعی ایدئولوژیک با فهمی بصیر از مواضع و سرحدات عقیدتی و سیاسی مملکت‌شان باشند! نمونه برجسته آن را در ادبیات و مفاهیم و گویش افرادی مانند دکتر سریع‌القلم می‌توان به وضوح ردیابی کرد که علی‌رغم برخورداری از تبحر در زبان انگلیسی و عمق مطالعاتی و آکادمیک، در هیچ کدام از امریه‌ها و نسخه‌نویسی‌های سیاسی ایشان نمی‌توان ارزنی از مفاهیم و مبانی انسان‌شناسانه و جهان‌شناسانه برگرفته از منابع دینی و قرآنی را ردیابی کرد.

طنز ماجرا نیز آنجاست که چنین شخصیت‌هایی با نان نحافت اندیشه دین‌شناسانه‌ای قرار است با زبان شیوای انگلیسی مدافع و تأمین و تحصیل‌کننده منافع ملی و دینی و عقیدتی مملکت شوند!

امثال آفتاب یزدیان(!) آیا می‌توانند پاسخگوی این پرسش باشند که چگونه طبع نازک‌اندیش‌شان می‌تواند از قبل ناآشنایی امثال جلیلی با زبان انگلیسی برنجد اما بابت همین ناآشنایی و ناانگلیسی‌دانی رئیس جمهور مملکت که ادعای برخورداری از دکترای حقوق از دانشگاه کلدونین گلاسکو در انگلستان را دارند؛ طبع لطیف ایشان جریحه‌دار نمی‌شود!؟

وی با انتشار ویدئویی از روحانی که با مشقت انگلیسی صحبت می‌کند نوشت: آیا باید باور کنیم جناب روحانی با چنین سطحی از انگلیسی‌‌دانی از رساله دکترای خود با زبان انگلیسی در مقابل اساتید دانشگاه گلاسکو دفاع فرموده‌اند؟! آیا جز این است که دوستان گرانقدر در مواجهه با انگلیسی‌نادانان، به صورتی پارادوکسیکال برای برخی «ننه‌اند» و برای برخی دیگر «زن‌بابا»!؟

توکلی: حقوق‌های نامشروع را به جهانگیری گفتم اما اعتنا نکرد

احمد توکلی به کار بردن تعبیر «نامتعارف» برای حقوق‌های نامشروع نجومی را تخطئه کرد.

در حالی که برخی مقامات دولتی اصرار دارند این تعبیر را جا بیندازند، توکلی در مصاحبه با تابناک به این تعبیر اعتراض کرد و گفت: نامتعارف یعنی چه؟  اینها حرام‌خواری است. این ادبیات زشتی و پلشتی این آزمندی بی‌شرمانه را می‌پوشاند. اما به طور کلی من از اول توصیه کرده‌ام این روزها به دنبال مقصر نگردیم. اول باید جلوی آن را بگیریم. مثل وقتی که در ماهشهر آتش‌سوزی شد، کسی فکر نکرد چه کسی دستگاه آتش‌نشانی را بیرون برده است. اول آتش را خاموش کردند و بعد به دنبال عوامل و مقصران گشتند. الان یک سیلی آمده است که سیل بابرکتی است.

وی می‌افزاید:‌ از این اتفاق میمون و مبارک باید استفاده کرد. این اتفاق باعث شد تا ارزش افکار عمومی معلوم شود. دولت هم اولش گفت ما تقصیر نداشتیم بقیه تقصیر داشتند. اما دولت در استقبال از این ماجرا نسبتا خوب عمل کرد. وقتی می‌گویم دولت منظورم حکومت است. ولی سرعتش کافی نبود. مثلا اولین بار من اوایل اردیبهشت بود که در مورد حقوق ماهانه 35 میلیونی یک مدیر دولتی در رسانه گفتم و البته اسمش را نیاوردم. فردای آن روز رئیس دفتر آقای جهانگیری به من زنگ زد که این فرد چه کسی است. من گفتم فلانی است.
 
آقای جهانگیری همان زمان می‌توانست با یک تلفن خبر را ارزیابی کند و پس از اطمینان فورا اقدامی موثر انجام دهد، ولو موقت، و آن را رسانه‌ای کند. در این صورت وقتی فیش حقوقی بیمه 10 روز بعد منتشر می‌شد، توپ زیر پای دولت بود. اما این تاخیر این ضرر را به دولت زد حالا هم باید دولت در برخورد و مجازات‌ها خوب عمل کند. مثلا باید این مدیران عزل شوند نه اینکه دولت استعفایشان را بپذیرد. استعفا یعنی او نمی‌خواهد با ما کار کند، در صورتی که این ما هستیم که می‌گوییم او لایق کار با ما  نیست. استدلال حقوقی محکم وجود دارد که دریافت‌کنندگان این حقوق‌ها، خیانت کرده‌اند و با خائن هم باید مثل خائن‌ها برخورد کرد.

بعد ما باید سراغ علت‌های اصلی‌تری برویم که باعث این موارد شده‌اند. مهم‌ترینش انتصابات نامناسب است. یعنی وقتی کار دست آدم‌هایی باشد که حریص و بی‌لیاقت باشند و به جای رقابت به واسطه رفاقت بالا آمده باشند، اگر نتیجه غیر از این بشود تعجب‌آور است. لذا قدم بعدی باید برخورد با انتصابات غیرشفاف و غیرمناسب باشد.

عبدی: رقیب روحانی خود و اطرافیانش هستند

عباس عبدی می‌گوید ساختار رسانه‌ای دولت فشل است و روحانی خود رقیب اصلی خویش است.

وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: به طور کلی نظام و ساختار رسانه‌ای این دولت فشل است. به جای آنکه از توان نیروهایش استفاده کنند، این نیروها هستند که دولت را هل می‌دهند. دولتی تماماً بروکراتیک و فاقد ظرفیت و اقدامات سیاسی و تبلیغی است، و همین پاشنه آشیل آن است. بنابراین مشکل مطرح شده از طرف شما نیز به شکلی بازتاب این واقعیت است.

عبدی در ادامه گفته است که به دولت روحانی به طور مستقیم بر فساد و میراث ویرانگر دولت سابق تأکید کند، ضرر می‌کند، آنها باید بر دستاوردهای خودشان تأکید کنند. بیان و تحلیل آن میراث را بگذارند برای نیروهای سیاسی. نکته مهم این است که دولت در این زمینه‌ها هم مثل افراد سیاسی برخورد می‌کند، در حالی که باید گزارش‌های کارشناسی مستدل ارایه کند.

او خاطرنشان می‌کند: رقیب اصلی روحانی عملکرد خودش است و اینکه مجموعه اطرافیانش تا چه حد کارآمد و با سلامت عمل کنند.

اسرائیل نشنال نیوز: ایران بزرگ‌ترین قدرت موشکی منطقه است

یک روزنامه صهیونیستی نسبت به قدرت موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

اسرائیل نشنال نیوز در گزارشی نوشت: براساس آمار مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، ایران دارای ذخایر موشکی و راکتی زیادی است و تهدیدی جدی محسوب می‌شود.

این روزنامه می‌افزاید: ایران در دهه 1980 توسعه زرادخانه موشکی خود را آغاز کرد و اکنون بزرگترین نیروی موشکی و راکتی را در خاورمیانه دارد. برآورد می‌شود ایران حدود یک هزار فروند راکت و موشک با بردی از 90 تا هزار و 200 مایل داشته باشد.

اسرائیل‌نشنال نیوز اضافه می‌کند: هم اکنون کشورهای غربی بعد از توافق هسته‌ای با ایران، تلاش می‌کنند این کشور رامتقاعد کنند فعالیت‌های موشکی خود را محدود کند. این موضوعی است که ایرانی‌ها آن را به شدت رد کرده‌اند.

بعد از توافق هسته‌ای با ایران موشک‌های ایران همچنان به قوت خود باقیست وتوان ایران را برای استفاده از نیروهای نامنظم خود در منطقه تقویت می‌کند تا از این طریق جریان نفت را در خلیج فارس تهدید کند. برنامه موشکی و توانمندی‌های نامنظم ایران، همگی توان این کشور را برای دنبال کردن اهداف ژئوپلتیک خود در منطقه تقویت می‌کند.

اکونومیست: کودتا در ترکیه بشار اسد را در جنگ سوریه قوی‌تر کرد

مجله اکونومیست مطرح کرد اقدامات اردوغان موجب تقویت بشار اسد در سوریه می‌شود.

«اکونومیست»، با اشاره به اقدامات انتقام‌جویانه اردوغان علیه کودتاچیان، تاکید کرد این شرایط پیامدهایی منفی برای «مخالفانی» خواهد داشت که ترکیه از آنها در سوریه حمایت می‌کند.

اکونومیست یادآور شد: در حالی که اردوغان مشغول امتحان راه‌های مختلف برای انتقام‌گیری از دشمنان خود در داخل ترکیه است، «مخالفان» سوری به دلیل کاهش حمایت‌های ترکیه از آنان در حال متحمل شدن شکست‌های پیاپی هستند. برای نمونه، آنان گذرگاه مرزی «باب‌الهوی» را که دروازه اصلی ارسال کمک‌های ترکیه برای مخالفان در سوریه است، از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، دو روز پس از تحرکات ارتش ترکیه، ارتش سوریه و همپیمانانش توانستند چندین پایگاه برای خود در جاده مهم «کاستلو» ایجاد کنند. این جاده آخرین راه امدادی «مخالفان» به سوی شرق حلب بود. ارتش سوریه و همپیمانانش پس از این دستاورد، مناطق تحت کنترل «مخالفان» را کامل در محاصره قرار داده است. اکونومیست افزود در حالی که حمایت‌های بین‌المللی از «مخالفان» در حال کمتر شدن است، حمایت موافقان دولت سوریه از آن با قدرت ادامه داد.  
 
 
خراسان
 
  هشدار به مسئولان درباره شیوه فعالیت بدهکاران بزرگ بانکی

بر اساس گزارشی که توسط یک نهاد مسئول برای تعدادی از مسئولان مهم اجرایی ارسال شده، با اشاره به بررسی های صورت گرفته در خصوص روش های فرار از پرداخت بدهی های بانکی توسط برخی بدهکاران بزرگ، اعلام شده است که وجود نواقص و ابهامات متعدد در قانون تجارت در زمینه ورشکستگی، سبب بروز سوء استفاده‌ های بدهکاران به ویژه بدهکاران به سیستم بانکی شده و این افراد پس از اخذ تسهیلات و در ایام سررسید شدن آن، با توسل به قانون تجارت، اخذ احکام ورشکستگی و سوء استفاده از نواقص موجود مبادرت به فرار از بازپرداخت تسهیلات دریافتی کرده و در این شرایط طلبکاران به ویژه بانک‌ ها در استرداد بخش مهمی از منابع پرداختی خود ناکام می‌ مانند.

مجوز دولت برای واردات انبه فریز شده

بر اساس ابلاغیه جدید یک مقام مسئول دولتی به تعدادی از نهادها و سازمان های ذی ربط در امر واردات، اعلام شده است که حسب درخواست های واصله برای ورود برش های میوه انبه فریز شده، برای مصرف خوراکی از کشور پاکستان، واردات این  محصول  در فهرست کالاهایی با ریسک قرنطینه ای کم قرار داشته و صدور مجوز برای آن با همراه داشتن گواهی بهداشت معتبر و بررسی کارشناسان در مرز ورودی ، مجاز خواهد بود.
 
 
 جمهوری اسلامی
 
 31 هزار زن داعشی باردار هستند
 
 * هزار زن داعشی در حال زایمان و پرورش دادن نسل جدید تروریست‌ها هستند. آژانس اجرای قانون اروپا در گزارش سالیانه خود در خصوص نسل جدید تروریست‌های داعشی هشدار داد. یوروپل اعلام کرد: حداقل 50 کودک انگلیسی در مناطق تحت تصرف داعش زندگی می‌کنند و 31 هزار زن که به این گروه تروریستی پیوسته‌اند، باردار هستند.
 
 یک میلیارد برای یک خط تلفن

* تصاحب خط تلفن‌های همراه با شماره‌های رُند، به مسابقه‌ای برای اشرافیت تبدیل شده است. این خط‌ها مشتری‌های خاصی دارند که حاضرند پول‌های چند صد میلیونی برای تصاحب آنها بپردازند.
 
 به گزارش انتخاب، براساس گفته‌های فروشندگان سیم کارت‌های رُند بیشترین خریداران این سیم کارت‌ها برخلاف نظر مردم که تصور می‌کنند بازیگران و هنرمندان باشند کسانی نیستند جز فوتبالیست‌ها. خریدار خط‌های رُندی هستند که دستکم 200-300 میلیون قیمت دارند.
 
یک فروشنده این قبیل خط‌ها به انتخاب گفت: "از چند سال پیش که خرید و فروش خط رند رونق گرفت خیلی از سودجویان از بازار‌های دیگر به این بازار کوچ کردند و با دلالی باعث شدند قیمت خط‌ها، بی‌جهت بالا برود، مثلاً خط رُندی که 4 سال پیش 55 میلیون ارزش داشت و من آن را 60 میلیون به مدیرعامل یک شرکت بازرگانی فروخته بودم الان به قیمت 500 میلیون رسیده است."
 
نشست اعضای جبهه النصره در استانبول

* یک روزنامه چاپ ترکیه‌ از نشست اعضای جبهه النصره در اسلامبول خبر داد. روزنامه «بیرگون» ترکیه روز شنبه نوشت: هدف از این نشست تلاش برای جلب حمایت از این گروه بوده است.
 
محمد الجولانی، رهبر این گروه دو روز قبل با انتشار ویدئویی رسما اعلام کرد النصره از القاعده جدا شده و نام آن به «جبهه فتح‌الشام» تغییر کرده است. وی دلیل این کار را جلوگیری از حملات هوایی روسیه و آمریکا در سوریه عنوان کرد. این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشته است که النصره از طریق نرم‌افزار «واتس اپ» به اعضای خود اطلاع داده است که نشست ساعت 21 به وقت محلی در منطقه «فاتح» واقع در مرکز اسلامبول برگزار می‌شود.
 
در پیامی که در کانال «واتس‌اپ» النصره با نام «صدی‌الامه» منتشر شده، آمده است: «سلام علیکم و رحمه‌‌الله برادران. از برادرانمان می‌خواهیم در نشستی که برای حمایت از سوریه در ترکیه برگزار می‌شود، شرکت کنند.» کشورهای مختلف از جمله برخی متحدان اروپایی ترکیه همواره از آنکارا به دلیل باز گذاشتن دست گروه‌های تروریستی برای فعالیت آزادانه در این کشور انتقاد کرده‌اند. روسیه هم سال گذشته با انتشار اسنادی ترکیه را به حمایت از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه متهم کرد.
 
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هفته گذشته گفت با آنکه روابط مسکو و آنکارا از سر گرفته شده، اما انتقادات روسیه از باز بودن مرزهای ترکیه به روی تروریست‌ها، پابرجاست و آنکارا باید این رفتار خود را اصلاح کند.
 
 پهلوی هم دست به دامن آل‌سعود شد

*رژیم آل‌سعود پس از آشکار کردن رابطه با صهیونیست‌ها و منافقین برای "مقابله" با جمهوری اسلامی ایران، اکنون در صدد است "شاهزاده" فراری خاندان پهلوی را هم به اردوگاه خود وارد کند.
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت شبکه سعودی العربیه، در تازه‌ترین مرحله از حمایت و همکاری با مخالفین جمهوری اسلامی، با رضا پهلوی فرزند شاه معدوم مصاحبه کرده و در گفتگویی مفصل و بی‌سابقه با وی که دیروز(یکشنبه) منتشر شد، به تحولات منطقه و ایران به ویژه در سال‌های اخیر پرداخته و روایتگرِ حسرت طولانی خاندان پهلوی در از دست دادن سیطره نامشروع خود بر سرنوشت ملت ایران شده است.
 
دو هفته قبل نیز اقدام عجیب و بی‌سابقه ترکی فیصل جاسوس پیر سعودی و رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان که در نشست گروه تروریستی منافقین در پاریس، شرکت و سخنرانی کرد، استیصال رژیم آل سعود را نشان داد.
 
 
آرمان

تكذيب تغيير يا استعفاي استاندار كرمانشاه


شنیده شد که مديركل سياسي و انتخابات استانداري كرمانشاه، ادعاي استعفا يا بركناري استاندار كرمانشاه را «كذب» دانست و آن را ساخته و پرداخته مخالفان دولت يازدهم و مديريت استان عنوان كرد. ايرنا نوشت؛ امير شاه آبادي افزود: اين بحث‌ها شايعه است و صحت ندارد. او از سفر كاري رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي طي روزهاي آينده به كرمانشاه خبر داد و گفت كه در اين سفر بي‌اساس بودن ادعاي تغيير استاندار كاملا روشن مي‌شود. درروزهاي اخير در برخي سايت‌ها درباره احتمال استعفا يا بركناري اسدا... رازاني، استاندار كرمانشاه منتشر شده است وحتي اقدام به معرفي گزينه‌هاي جايگزين رازاني هم كرده‌اند و از چهار گزينه احتمالي هم پرده‌برداري شده است.

كدام نمايندگان به سوريه مي‌روند؟

شنیده شد که در پي شكل‌گيري كميته‌هاي تخصصي كميسيون امنيت ملي مجلس و نشست‌هاي اخير اين كميسيون براي بررسي آخرين تحولات منطقه، صبح دیروز علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون به همراه هاجر چناراني و شهروز برزگر دو عضو ديگر، به نمايندگي از اعضاي كميسيون امنيت ملي عازم كشور سوريه مي‌شوند. در اين سفر علاوه بر ديدار با رئيس و مقامات پارلماني سوريه، ديدار با بشار اسد رئيس‌جمهور نيز در دستور كار خواهد بود. هدف از اين سفر، بررسي آخرين شرايط و تحولات امنيتي اين كشور و تاكيد مجدد بر پيام حمايت جمهوري اسلامي ايران از محور مقاومت و حق حاكميت مردم سوريه است.

جنجال سفر بازيگر آمريكايي به ايران

شنیده شد که آخر هفته گذشته، خبر سفر بازيگر فيلم‌هاي خاص آمريكايي به ايران در شبكه‌هاي اجتماعي جنجال به پا كرد. تابناك نوشت؛ كندي چارمز با انتشار تصويري از خود اعلام كرده بود كه براي جراحي بيني خود به تهران سفر كرده است. همين خبر كه خيلي زود در شبكه‌هاي اجتماعي ايراني دست به دست شد سبب شد تا كاربران ايراني هم به صفحه اين بازيگر هجوم ببرند و هم حضور او در تهران را دستمايه شوخي‌ها و طنزهايي كنند كه در دو روز گذشته بارها در تلگرام و ساير شبكه‌هاي مجازي بازنشر پيدا كرد.

 
 ایران
 
واکنش مشاور ظریف به دیدار مریم رجوی و محمود عباس

خبرگزاری «صفا» نزدیک به جنبش حماس اعلام کرد که «در دیداری نادر، محمود عباس شامگاه شنبه در مقر اقامتش در پاریس، پایتخت فرانسه، با مریم رجوی دیدار کرد». به گزارش فارس،   محمود عباس، سرکرده منافقین را از آخرین تحولات منطقه خاورمیانه بخصوص مسائل فلسطین از جمله طرح فرانسه برای سازش مطلع کرد.  حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این دیدار گفت:  با توجه به شخصیت متزلزل و ضعیفی که از محمود عباس وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران نباید در باب این موضوع وارد عمل شود.

 کاهش محکومیت چیت‌ساز و مازندرانی

رئیس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از کاهش میزان محکومیت دو متهم امنیتی که سال گذشته در شبکه نفوذ دستگیر شدند، خبر داد. قاضی سیداحمد زرگر با بیان اینکه حکم بدوی متهمان با انجام برخی اصلاحات تأیید شد به تسنیم گفت: «البته اصل مجرمیت را احراز کردیم اما با توجه به اینکه سوابق قبلی نداشتند میزان محکومیت را یک مقدار کاهش دادیم.» پیگیری‌های روزنامه ایران حاکی است بر اساس حکم دادگاه تجدیدنظر حکم آفرین چیت ساز به 5 سال و احسان مازندرانی به 2 سال کاهش یافته است.

 شناسایی عامل ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای شهروندان اردکانی

یک منبع آگاه از شناسایی عامل ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای شهروندان اردکانی خبرداد. به گزارش ایرنا، این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: با توجه به اینکه در دو هفته اخیر برای تعدادی از شهروندان اردکانی پیامک‌های تهدیدآمیزی ارسال شده بود، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و عامل انتشار این پیامک‌ها شناسایی شد. 
 
وی گفت: این فرد ساکن شرق شهر تهران بوده و پیامک‌ها را از تهران برای شهروندان اردکانی ارسال می کرده  که موضوع به مراجع قضایی برای اقدام قانونی اعلام شده است. وی ادامه داد: موردی که در این پرونده قابل توجه و بحث است، دسترسی این فرد به اطلاعات طبقه‌بندی شده و شخصی مردم است به طوری که پیامک‌ها دقیقاً برای افرادی ارسال شده که عکس یکی از مسئولان اسبق دولتی (رئیس دولت اصلاحات) را روی خودروی خود نصب کرده بودند.

 ادعای رسانه امریکایی درباره سامانه «اس ۳۰۰»

یک پایگاه امریکایی در خبری مدعی شد ایران پس از دریافت سامانه موشکی اس ۳۰۰ از روسیه، استقرار این سامانه را در حومه پایتخت آغاز کرده است. به گزارش فارس، پایگاه خبری و تحلیلی «استراتفور» امریکا در گزارشی نوشته است: «ایران نخستین سیستم‌های دفاع هوایی اس 300 ساخت روسیه را در ماه مه(خرداد) تحویل گرفت و آماده عملیاتی کردن آنها برای استفاده است.»  استراتفور مدعی شده که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که ساخت و ساز گسترده‌ای در یک پایگاه دفاعی هوایی واقع در نزدیکی تهران در حال انجام است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات