تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۰۱۰

شاهزادگان آل سعود با آتش بازی می‌کنند

(روزنامه جمهوري اسلامي ـ 1395/04/30 ـ شماره 10643 ـ صفحه 12)

برخی از شاهزادگان آل سعود با آتشی بی‌نهایت خطرناک بازی می‌کنند که یا از خطرات آن آگاه نیستند یا این که به اربابان آمریکایی خود بیش از اندازه اعتماد دارند، درحالی که خوب به این نکته واقف هستند که گره خوردن کار با ایران به سود هیچیک از کشورهای منطقه از جمله عربستان نخواهد بود.

لجاجت برخی از شاهزادگان سعودی، درخصوص روابط خود با ایران به ویژه ترکی الفیصل که همه خط قرمزها را در این زمینه در نوردید و به صورت علنی تلاش کرده تا از گروهک تروریستی منافقین به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کند.

به گزاش ایرنا رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در شوی مضحکه‌ای که گروهک منافقین در پاریس براه انداخت، سخنرانی ایراد کرد وبه مرگ «مسعود رجوی» رهبر این گروهک اشاره نمود و از تروریست منفور و سرخورده‌ای به نام «مریم رجوی» تعریف و تمجید کرد.

سخنان فیصل حاوی این پیام برای منافقین بود که، رژیم آل سعود از همه جزئیات گروهک منافقین مطلع است و گروه تروریستی منافقین که سال‌های زیادی است مرگ سرکرده خود را پنهان کرده، بیهوده سعی در پنهان کردن این موضوع داشته است.

اما درباره این نشست لازم است نکاتی عنوان شود.

پیش ازهر چیز باید گفت که خردمندان خاندان سعود باید فرزندان و عموزادگان خود را که راه حل نظامی و صدام منشانه را درپیش گرفته اند، متقاعد کنند تا دست از نقش خطرناکی که در پیش گرفته‌اند بردارند و بدانند که مطمئنا عواقب وخیم این امر گریبان همه این خاندان را دربرخواهد گرفت.

گروهک تروریستی منافقین در دوران طلایی خود که از شرق و غرب حمایت می‌شد و از سوی آمریکا، کشورهای غربی، اتحاد جماهیر شوروی سابق و رژیم صدام انواع حمایت‌های مالی، رسانه ای، سیاسی و اطلاعاتی را دریافت می‌کرد و انواع تسلیحات را در اختیار داشت، هرگز نتوانست در مقابل ملت ایران کاری از پیش ببرد.

گروهک تروریستی منافقین در داخل ایران اسلامی نیز نه تنها از یک پایگاه مردمی برخوردار نبوده، بلکه این گروهک در پیشگاه ملت ایران با همه گرایش‌های سیاسی شان منفور ومطرود هستند، چرا که در زمان هشت سال دفاع مقدس آنها پشت به ملت کرده و با اعمال خیانتکارانه خود را در دامان دیکتاتوری مانند صدام جای دادند.

این که فردی چون ترکی الفیصل درصدد فرزندخواندگی گروهک تروریستی منافقین برآمده است، بیانگر ناتوانی زاید الوصفی است که عربستان در تعامل با ایران و تحولات منطقه تجربه می‌کند و این موضوع نهایت درماندگی عربستان است که به یک گروهک تروریستی متوسل شده که سال هاست مشغول تکدی گری است و به حیات خود در سایه کمک‌هایی ادامه می‌دهد که از سازمان‌های صهیونیستی مستقر در کشورهای غربی دریافت می‌کند.

شاهزادگان سعودی چون ترکی الفیصل باید بدانند که رو در رو ایستادن با ملت ایران و بی‌اعتنایی به حساسیت این ملت بزرگ تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد.

آل سعود به خوبی واقف است که حضور پر اقتدار و محکم مردم ایران در عرصه‌های جهانی وجود بی‌پشتوانه و متکی به دلاری‌های باد آورده آنها را چگونه در جهان بی‌اعتبار خواهد کرد و برای نمونه در ماجرای مذاکرات هسته‌ای جهانیان خود شاهد بودند که سعودی‌ها چه گونه از توافق هسته‌ای ایران و غرب انگشت به دهان ماندند و جزع و فزع سر دادند، چرا که بیم آن را داشتند که مبادا آمریکا آنها را به حال خود رها کند.

آنچه مانع می‌شود تا ایران به رفتار بچه گانه مقامات سعودی جوابی ندهد، صبر و درایت ایرانی هاست و همین ویژگی سبب شد تا ملت ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی، در مقام تادیب عربستان بر نیاید، کشوری که درآن هنگام که صدام دیکتاتور بعثی عراق جنگی نابرابر را علیه ایران به راه انداخت، آشکارا دیکتاتور عراق را همراهی کرد.

اما به نظر می‌رسد که برخی از شاهزادگان سعودی درصدد هستند تا دیوار متزلزل موجودیت عربستان را خود با دست خود متلاشی سازند. به همین دلیل ضروری است که خردمندان آل سعود برخی از شاهزادگان خود را که چون فیصل رفتاری بچه گانه دارند از گژروی بازدارند تا این گونه با آتش بازی نکنند و تنها به امور داخلی کشورشان بپردازند.

بی تردید همه دوستان و دشمنان به قدرت بازدارندگی ایران اسلامی اذعان دارند و همین دلیل بود که قدرت‌ها و کشورهای بزرگ جهان را واداشت تا با ایران بر سر یک میز نشسته و درباره پرونده هسته‌ای مذاکره کنند و حتی رژیم صهیونیستی و تلاش‌های نتانیاهو نتوانست خللی در روند این مذاکرات ایجاد کند.

رژیم صهیونیستی نیز به رغم تهدیدات پوشالی به خوبی بر این نکته واقف بود که رویارویی نظامی با ایران و تهدید کردن این کشور چه پیامدهایی می‌تواند برایش داشته باشد، حقیقتی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز بارها و بارها بر آن تاکید کرده و گفته بود که «اگر می‌توانستم برنامه هسته‌ای ایران را با قدرت نظامی نابود کنم، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردم.»

امروزه ایران بیش از هر زمان دیگر توانمند و قدرتمند شده است. هزاران ابزار در دست دارد تا بخواهد مغزهای بیمار را با نواختن بر طبل جنگ ادب کند، اما هرگز به دلیل آن که هیچ سودی ندارد و تنها رژیم صهیونیستی یعنی اربابان این مغزهای بیمار را خرسند می‌کند، اقدامی صورت نمی‌دهد و تمام تلاش خود را برای آرامش و دور کردن دست‌های پلید از منطقه به کار بسته است.

کشورهای اسلامی وعربی هیچ یک حامل پیام شرارت برای سرزمین وحی نیستند، نه به خاطر احترام به خاندان سعودی، بلکه به دلیل تعظیم و تکریم خانه مقدس کعبه و بارگاه پیامبر (ص) و احترامی که برای این اماکن مقدس قائل هستند.

نشست ترکی الفیصل به رهبری گروهک تروریستی منافقین واعلام آشکار وی در تلاش برای سرنگونی نظامی ایران، بر این امر تاکید دارد که باید سیاست تغافل را کنار گذاشت و با قدرت از همه اهرم‌های فشاری که وجود دارد استفاده کرد تا مانع رفتارهای بی‌خرد آل سعود شد.

http://jomhourieslami.net/?newsid=99045

ش.د9501408

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات