تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۰۴۵

فرمانده كل سپاه: آل‌سعود دشمني عليه ايران را آشكار كرده است

)روزنامه جوان – 1395/05/02 – شماره 4866 – صفحه 5)

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه امروز اهميت موضوع امنيت بيش از گذشته است، گفت: اخيراً برخي كشورها مثل آل‌سعود دشمني خود را با ما آشكار كرده‌اند و براي ناامن كردن ايران هزينه‌هاي زيادي مي‌كنند.

به گزارش سپاه نيوز، سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري روز پنج‌شنبه در گردهمايي فرماندهان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حرم مطهر رضوي(ع) اظهار داشت: با گراميداشت شهداي هشت سال دفاع مقدس و تمامي آنهايي كه بعد از جنگ جان خود را تقديم اسلام كردند، خدا را شكر مي‌كنيم كه در مقطعي از زمان زندگي مي‌كنيم كه سايه ولايت بالاي سر ما قرار دارد.

تأمين امنيت ‌كار اصلي سپاه است

فرمانده كل سپاه پاسداران بيان كرد: در نظام مقدس جمهوري اسلامي زندگي مي‌كنيم و از همه بالاتر پاسدار اين نظام و انقلاب هستيم، اميدواريم خداي متعال توفيق ويژه‌اي به ما بدهد تا بتوانيم پاسدار خوبي براي اسلام عزيز باشيم. وي عنوان كرد: تأمين امنيت كه كار اصلي سپاه در خليج‌فارس و عرصه دريا و بخش جنوبي ميهن اسلامي است به‌ويژه بيشتر از گذشته روشن است در حالي كه در همه منطقه، هر كس به‌طريقي قصد ايجاد ناامني‌هايي دارد، ايران اسلامي از يك امنيت بي‌نظير برخوردار است.

سرلشكر جعفري عنوان كرد: دشمنان انقلاب اسلامي و ايران اسلامي تمامي تلاش خود را براي گسترش ناامني در ايران به كار مي‌گيرند، برخي از كشورهاي منطقه‌‌ و آل‌سعود به دشمنان آشكار اضافه شدند. وي تصريح كرد: امروزه هزينه‌هاي بسياري براي ايجاد ناامني در كشور ما ‌مي‌شود اما آمادگي بسيار زياد نيروهاي نظامي در كشورمان سبب خنثي شدن تمامي توطئه‌هاي دشمن شده است.

نيروي دريايي اجازه تعرض به خاك عزيز ايران نمي‌دهد

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به فعاليت بي‌‌نظير نيروي دريايي سپاه پاسداران عنوان كرد: اميد داريم تا سربازان جان بر كف نيروي دريايي سپاه با قدرت هميشگي در برابر هرگونه تهديد ايستادگي كنند و اجازه تعرض هيچ فرد يا كشوري را به خاك عزيز ايران ندهند.

سرلشكر جعفري با تأكيد بر اين نكته كه «در بحث دريايي شرايط بسيار خوبي را سپري مي‌كنيم»، بيان داشت: امروز آمادگي داريم تا قايق‌هاي متجاوز به خليج‌فارس را توقيف كنيم و با بازوان پرتوان نيروي دريايي، ناوهاي امريكايي را به اعماق خليج‌فارس بفرستيم. وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ماه‌هاي اخير گفت: رهبري بارها در اين ماه‌ها بر كليدواژه انقلاب و انقلابي بودن تأكيد داشته‌اند و به‌صورت مداوم از مسئولان نظام و قواي سه‌گانه خواسته‌اند تا به اين مهم توجه داشته باشند. فرمانده كل سپاه پاسداران متذكر شد: تمامي فرماندهان نظامي و مسئولان كشوري بايد اين موضوع را بررسي كنند كه چرا رهبري به اين ميزان به مقوله انقلاب و انقلابي ماندن تأكيد دارند و اينكه ايشان نگران چه‌چيزي در اين باره هستند.

حفظ انقلاب اسلامي؛ اصالت و هدف اصلي سپاه

سرلشكر جعفري با بيان اينكه رهبري نگران انقلاب و حركت انقلابي هستند، عنوان كرد: اصالت و هدف اصلي سپاه پاسداران حفظ انقلاب اسلامي است و در تمامي زمينه‌ها براي اين دفاع و حفظ آن، آمادگي داريم. فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: اين شبهه كه خطاب رهبري در ارتباط‌ با حركت انقلابي ما نبوده‌ايم و خطاب آنهايي هستند كه در راه انقلابي نيستند، نبايد براي ما به وجود بيايد زيرا يكي از وظايف اصلي سپاه پرداختن به اين موضوع، حفظ، توسعه و ترويج انقلابي اسلامي است. وي ادامه داد: مأموريت عمق‌بخشي داخلي و خارجي جزو وظايف اصلي و مأموريت‌هاي سپاه پاسداران است و پاسداران نيز بايد در اين باره تلاش مضاعفي از خود به نمايش بگذارند. سرلشكر جعفري تصريح كرد: پاسداري از انقلاب اسلامي وظيفه اصلي پاسداران، واحدها و يگان‌هاي مختلف سپاه بوده و در تمامي عرصه‌هاي مأموريتي اين مهم را به‌صورت اعتقادي در دستور كار دارند.

حوادث پس از برجام نگراني‌ها را افزايش داده است

فرمانده كل سپاه پاسداران عنوان كرد: وظيفه‌هاي تخصصي در ارتباط با مباحث دفاعي و جنگي بر دوش سپاه است، اما شايد اينها كار اصلي نباشد، زيرا در سال 84 كه امريكايي‌ها اطراف ما را گرفته بودند و تهديدهاي زيادي را به وجود مي‌آوردند، رهبري خطاب به سپاه فرمودند كه مسئوليت اصلي سپاه حفظ انقلاب و شركت در جنگ با نيروهاي خارجي به‌عنوان كار درجه دوم شما محسوب مي‌شود. وي افزود: ما تمامي نيروهاي پاسدار بايد اين پاسداري از انقلاب اسلامي را براي خود معنا كنيم و بدانيم به‌غير از وظيفه تخصصي خود وظيفه سنگين بزرگ‌تري بر دوش داريم. فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه حفظ انقلاب يك وظيفه مشترك بين همه پاسداران و وابستگان به سپاه است، گفت: بعد از اتفاقات بسيار ناشي از برجام و توافق هسته‌اي، خطرها و نگراني‌هايي وجود دارد كه شرايط را حساس مي‌كند، از اين رو بايد توجه به حفظ انقلاب مورد توجه ويژه قرار بگيرد. سرلشكر جعفري يادآور شد: در طول اين سال‌ها از بيرون سپاه سعي شده تا نقش انقلابي سپاه به يك مجموعه مسلح تبديل شود كه تنها به بحث دفاعي و جنگي مي‌پردازد و همانند ساير نيروهاي مسلح دنيا رفتار مي‌كند. سپاه نمي‌تواند تنها وظيفه خود را دفاع مسلح از انقلاب اسلامي بداند زيرا محتواي سپاه نظارت بر انقلاب است.

‌تهديدها عليه انقلاب، بعد از جريانات دوم‌خرداد جدي شد‌

وي سپاه را يك تشكيلات با وظيفه دفاع از انقلاب دانست و افزود: سپاه پاسداران از ابتداي تشكيل به‌عنوان نيروي انقلابي براساس دين، تقوا، درك و عمل انقلابي به وجود آمده است. فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه از زماني كه تحريم عليه انقلاب به‌صورت مستقيم از مسائل نظامي، امنيتي و دفاعي به مسائل سياسي، فرهنگي و اجتماعي رسيد، انقلاب در معرض خطر جدي قرار گرفت، افزود: بعد از جريانات دوم خرداد كه شعار توقف انقلاب توسط بخشي از مدعيان اصلاحات در انقلاب سر داده شد، اين تهديدها جدي شد. وي ادامه داد: از سال 78 اين خطر بسيار جدي شد و از آن روز بود كه رهبري براي مخالفت و مبارزه با اين تفكر خطرناك، چفيه‌اي را بر دوش خود قرار دادند و تا به امروز آن را نگه داشتهاند.

سرلشكر جعفري با بيان اينكه با شعارهاي مختلف مي‌خواستند انقلاب متوقف شود، افزود: آنها مي‌گفتند كه نظام و انقلاب بايد از يكديگر جدا باشند و براي تحقق اين نظر خود نيز در عمل حركت‌هايي براي انحراف انقلاب انجام مي‌دادند. وي با تأكيد بر اينكه سپاه حواسش به مأموريت اصلي كه حفظ انقلاب است، می‌باشد، گفت: كنار آمادگي‌هاي نظامي و تجهيزات كه در حال صورت گرفتن است، ابعاد ديگر بايد در سپاه تقويت بشود تا سپاه بتواند از انقلاب به‌درستي دفاع كند.

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به سخنان رهبري در سال 90 يادآور شد: رهبري در آن ديدار خطاب به مجموعه سپاه فرمودند كه اين سپاه بايد از انقلاب پيش‌رونده و انقلابي كه به‌سوي اهداف گام برمي‌دارد، حفاظت كند. سرلشكر جعفري با يادآوري وظايف تغييرناپذير سپاه تصريح كرد: برخي انتظار دارند تا سپاه به يك گوشه برود و براساس قوانين بين‌المللي كشورهاي غربي به فعاليت بپردازد و نسبت به ظلم‌هاي جهاني و منطقه‌اي بي‌تفاوت باشد، امروزه شاهد هستيم در مسائل داخلي در بحث حفظ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي هر روز يكي از يك سمتي با يك حربه‌اي و به يك شكلي به اين ارزش‌ها حمله مي‌كند.

فرمانده سپاه پاسداران ابراز كرد توجه به ابعاد داخلي و مؤلفه‌هاي اصلي سپاه براي اين است كه سپاه بتواند در همه ابعاد از انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي آن دفاع كند، رهبري در ارتباط با جنگ نرم مي‌فرمايند كه جنگ سخت به يك خلوص كامل نياز دارد اما جنگ نرم آنقدر مهم‌تر است كه خلوص آن بايد بسيار ويژه باشد. وي با اظهار اينكه موضوع امر به معروف و نهي از منكر راهبردي است براي تقويت دين و فضاي معنوي عنوان كرد: تأكيد بر معنويت به‌عنوان محور اصلي سپاه نكته‌اي است كه رهبري بارها بر آن تأكيد كرده‌اند. سرلشكر جعفري افزود: نمي‌توانيم ادعا كنيم از لحاظ ارزش‌ها و معنويت در بحث ايده‌آل و مطلوب هستيم اما نياز داريم تا سپاه به بالاترين سطح ارزشي و معنوي دست پيدا كند تا بتواند مأموريت خطير خود را انجام دهد.

http://javanonline.ir/fa/news/799084

ش.د9501437

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات