تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۴۱۸۲

سردار سلیمانی خار چشم سعودی ها و رمز دفاع از اهل سنت

در حالی که دولت، مردم و به خصوص اهل سنت عراق ٬آرزوی مشارکت قاسم سلیمانی درعملیات آزاد سازی موصل را دارند تا بتوانند با استفاده ازتجربیات این ژنرال با تجربه ایرانی٬ این عملیات را سریعتر و با موفقیت به سرانجام برسانند، رسانه های اقماری سعودی هجمه شدیدی را علیه وی به راه انداخته اند.
سردار قاسم سلیمانی که با دعوت عراقی ها به عنوان مستشار در عملیات علیه گروه تروریستی داعش در این کشور عمل می کند و به اعتراف عراقی ها اگر ارشادات و کمک های مشورتی وی نبود ٬عراق هرگز شاهد این همه موفقیت در آزاد سازی مناطق تحت اشغال داعش نبود.
قاسم سلیمانی در سخنان خود بارها اعلام کرده است که ایران همواره طرفدار مظلوم بوده و در حمایت از اهل سنت همه تلاش خود را معطوف داشته است.
به گفته وی، حزب الله مورد حمایت ایران در دفاع از امت عرب در فلسطین، اقداماتی علیه رژیم صهیونیستی انجام داده که همه ارتش های عربی از سال 1948تاکنون از انجام آن عاجز بوده اند ! در حالی که مردم فلسطین شیعه نیستند و این بخشی از حمایت های دولت و ملت ایران از اهل سنت است.
اینگونه است که تنها ذکر نام قاسم سلیمانی، گروهک های تروریستی مثل داعش و النصره و کشورهای حامی آنها مثل عربستان را کلافه می کند . صهونیست ها از اومتنفرند و آمریکایی ها آرزو دارند او در هیچ عملیاتی در عراق و سوریه مشارکت نکند اما سوال اینجا است که چرا سعودی ها در این آرزوی صهیونیست ها و آمریکایی ها ٬با آنها همراه هستند !؟
سردار سلیمانی زمانی در 'آمرلی' دیده و مشاهده می شود که چگونه آن را از قبضه تروریست ها نجات داد و سپس او را در کنار دروازه های تکریت، اربیل، کرکوک، بغداد می بینیم که در کنار رزمندگان عراقی لباس رزم بر تن دارد و اکنون نیز عراقی ها آرزومند حضور او در جبهه آزادی موصل هستند.
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق صریحاً گفت: اگر ایران سریعاً وارد ماجرا نمی شد، اربیل نیز سقوط کرده بود.
درعراق در باره قاسم سلیمانی می گویند: اگر او نبود، بغداد، کربلا ، نجف وسامراء مانند موصل و دیگر شهرهای عراق و سوریه از دست رفته بود و اگر او نبود «داعش» اکنون در مرزهای کویت و ایران مستقر شده بود.
او در دروازه های دمشق، حلب، لاذقیة و بیروت حضوری فعال داشته است و کار او آنقدر بالا گرفته که رؤسا و دولتمردان کشورهای همسایه با او و از او سخن می گویند.
گاهی هم همین سردار و قهرمان ملی که از محبوبیت ویژه ای بین نه تنها ملت ایران بلکه میان دلسوزان عرب به ویژه در کشورهای عراق و سوریه نیز برخوردار است را با لباس نظامی در میان سربازان و نیروهای مقاومت و در مقر فرماندهی می بینیم که رزمندگان عراقی او را در آغوش گرفته و عکس می گیرند.
امروز او را در جبهه عراق و روز دیگر در ریف حلب می بینیم و حقا که نام 'مهندس محور مقاومت' در دفاع از امت عربی زیبنده او است و چه قدر فاصله است بین او و شاهزاده های سعودی که خود را رهبر جهان عرب می دانند ولی همه تلاش خود را برای بمباران فقیرترین مردم عرب (یمن) به کار گرفته اند.
او همه علوم نظامی و تجهیزات پیشرفته نظامی را که آمریکایی ها و غربی ها به استفاده از آن در جبهه های سوریه و عراق می بالند ٬ به چالش کشیده است و از این سو نیز مردم مظلوم عرب و غیر عرب خبرهای حضور لحظه به لحظه او را در هر جبهه ای با جدیت و علاقه دنبال می کنند.
دوستان و یارانش لبخند ملیح او را به خوبی در صورتش می بینند اما داعشی ها و تکفیری ها به شدت از خبر حضور او هراس دارند و شاید بر همین اساس است که برخی از کسانی که داعیه دفاع از ملت عرب را دارند ٬در روزهای اخیر و با مطرح شدن زمان آغاز عملیت آزاد سازی موصل، علیه وی وارد عمل شده و از تک تیراندازان داعشی خواسته اند تا او را هدف قرار دهند.
ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی در امارات که به انتشار سخنان جنجالی و حلقه به گوشی سعودی ها مشهور است ٬در صفحه توییتر خود خواستار کشتن سردار قاسم سلیمانی و دفن او در عراق شده است.
کینه وی از قاسم سلیمانی مانند گروه داعش که آرزوی ندیدن او را دارند ٬به قدری سرریز شده که در توییتر خود نوشته است: کیست که پای سلیمانی را بشکند؟ کیست که او را در بغداد دفن کند؟ کیست که فرمانده فارس ها را اسیر کند؟
این در حالی است که احمد الاسدی سخنگوی نیروهای مردمی عراق( الحشد الشعبی ) در خصوص مشارکت قاسم سلیمانی در فرماندهی عملیات آزاد سازی موصل ابراز امیدواری کرده بود.
اسدی گفته بود: آرزو می کنم ژنرال سلیمانی در جبهه آزادی موصل حضور داشته باشد چرا که اگر او در منطقه باشد٬ عملیات آزادسازی به سرعت عملی و خسارت های زیادی به داعشی ها وارد خواهد شد ٬ او مغز متفکرعملیات نظامی است که ما به شدت در این روزها به او احتیاج داریم.
براساس این خبر، الاسدی در گفت وگو با روزنامه 'الغد پرس' گفته بود: حضور قاسم سلیمانی در جبهه عراق به معنی برخورداری از حمایت بزرگ از سوی ایران است و سلیمانی تنها یک مستشار نظامی برای الحشد الشعبی نیست بلکه یک مستشار برای ارتش، پلیس ملی و دستگاه مبارزه با تروریسم و همه تشکیلات نظامی به شمار می آید که با گروهک تروریستی داعش در حال جنگ هستند.
اگر حضور او در جبهه های سوریه و عراق نبود٬ بدون شک بغداد و دمشق در اختیار سعودی ها و آمریکایی ها بود و همین رشادت ها و شخصیت خستگی ناپذیر او است که آمریکایی ها و سعودی ها را به جنون کشانده و خیلی دوست دارند او را مجروح یا کشته ببینند و بر همین اساس بود که اخیرا خبر مجروحیت او را در نشریه های اقماری عربی و غیر عربی خود منتشر کردند.
گروه تروریستی داعش در زنجیره قتل و غارت های خود بین هیچ مذهب و قومیتی تقاوت قائل نشده و به هیچ کدام ترحم نکرده است و اهل سنت و شیعه را در کنار هم سر بریده است پس ورود ایران علیه جبهه داعش اقدامی در حمایت از اهل سنت است و اقدام سعودی ها در جبهه گیری علیه حضور ایران در عراق و سوریه در حقیقت حمایت آنان را از این گروه تروریستی برملا می کند کما آنکه اگر حمایت مالی و سیاسی سعودی ها از داعش نبود ٬ملت عراق مدت ها قبل از شر داعش آسوده شده بودند.همچنانکه سردار قاسم سلیمانی در سخنان خود گفته است ما از اهل سنت عراق بیش از شیعیان دفاع کرده ایم.
شکست های پیاپی گروه های مورد حمایت سعودی ها و عقب نشینی آنها از مناطق مختلف عراق و سوریه، باعث شده قاسم سلیمانی مانند خاری در چشم تکفیری ها جلوه کند و آنها را به فکر توطئه و تفرقه افکنی بین عراقی ها بیاندازد تا مانع حضور موثر سلیمانی در جبهه آزادی موصل شوند.
تحلیلگران سیاسی هیچ گاه از این موضوع که مردم عراق از یک سو خواهان عدم حضور نظامیان آمریکایی هستند و در مقابل بر حضور قاسم سلیمانی در جبهه های علیه داعش اصرار می ورزند ٬به راحتی عبور نمی کنند و درک و فهم افکار عمومی را در پشت این موضوع، امری موثر قلمداد می کنند هرچند که بانیان داعش خود را تبرئه کنند.
شاهدانی که همسنگر قاسم سلیمانی بوده اند می گویند او تنها سه ساعت می خوابد و صبح پس از اقامه نماز صبح ساعتی را صرف مطالعه اخبار رسانه ها و شبکه های تلویزیونی می کند و سپس به امور جاری برای هدایت و رهبری عملیات می پردازد.
به نوشته رسانه های عراقی، رزمندگان عراقی در همه جبهه ها به کمک برای اداره این جبهه ها نیاز دارند که قاسم سلیمانی یکی از ستون هایی است که به آن تکیه و به حضور او افتخار می کنند. او دوشادوش جنگجویان عراقی در اتاق عملیات در جبهه ها حاضر است و به قدری در سرنوشت عملیات نظامی علیه داعش تاثیر گذار است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را بر آن داشت که جلوی میهمان عراقی خود اقرار کند که ' او دشمن من است و چقدر آرزو می کنم یک نفر مانند او در میان افسران من وجود داشت'.
در زمانی که نیروهای مقاومت مردمی و ارتش عراق علیه گروه های تروریستی داعش در حال جنگ هستند ٬آمریکایی ها با همه تجهیزات نظامی و ناوهای جنگی خود در خلیج فارس حضور دارند ولی در عمل اقدام موثری برای مقابله با این گروه انجام نمی هند بلکه ماموریت آنها اختلاف افکنی و شایعه پراکنی های سیاسی است مانند آنچه که در زمان نوری مالکی علیه وی انجام دادند. سعودی ها نیز به سفارش آمریکایی همان روش را در عراق پیاده می کنند و از طریق سفیر خود در بغداد دست به ایراد گیری و اقدامات اختلاف انگیز بین شیعه و سنی و قومیت های عرب و کرد می زنند تا بلکه با تاخیر در زمان آغاز عملیات آزاد سازی موصل، گروه های تروریستی را مورد حمایت قرار دهند.
در حالی که دولت عراق خواهان حضورسردار سلیمانی به عنوان مستشار برای کمک در جبهه علیه تروریست های داعش است٬رژیم های عرب نما که مدعی حمایت از عرب و اسلام هستند ٬با حضور وی مخالفند ٬ در رسانه های عربی علیه وی تبلیغ می کنند و جبهه تروریست ها را تقویت می کنند جبهه ای که سال ها است مردم عراق را به خاک و خون کشیده است.
رژیم سعودی در زنجیره اقدامات خود علیه مردم عراق، قرار است در ماه آینده میلادی ٬نشستی را با حضور مخالفان دولت و مردم عراق به خصوص سرکرده های رژیم سابق بعث (صدام حسین) در ریاض برگزار کند ؛هدف از این نشست برآورده کردن خواسته آمریکایی ها برای بررسی شرایط و مناطق مختلف عراق و در نهایت تجزیه این کشور به سه منطقه سنی نشین، کرد نشین و شیعه نشین است که این دخالتی آشکار در امور داخلی عراق بشمار می آید .
مردم و افکار عمومی جهان هیچ گاه تفاوت میان حضور قاسم سلیمانی در کمک به جبهه علیه داعش در عراق را با برگزاری اینگونه نشست های مداخله گرایانه از سوی ناپختگان حاکم بر عربستان علیه کشور همسایه اش فراموش نمی کنند .

منبع: ایرنا
گزارش از : سعید محسنی راد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات