تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۷۵۱

هاشمي رفسنجاني: برخي به اسم انقلابي‌گري سفارتخانه آتش مي‌زنند

(روزنامه وقايع‌اتفاقيه – 1395/05/21 – شماره 197 – صفحه 2)

جماران: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ما نبايد با حرف‌هاي نسنجيده و بي‌منطق به اسم انقلابي‌گري خود را محدود كنيم، گفت: متاسفانه برخي به اسم انقلابي‌گري سفارتخانه‌اي را آتش مي‌زنند و بهانه دست دشمن مي‌دهند و مردم را از حج محروم مي‌كنند و به عربستان كه مي‌خواست جلوي حج ما را بگيرد بهانه مي‌دهند، در حالي كه مقام معظم رهبري انقلابي‌گري را براي ما تعريف كرده‌اند. اكبر هاشمي رفسنجاني در ادامه گفت: بايد عين جملات مقام معظم رهبري درباره انقلابي‌گري را در قالب تابلوهايي به فرزندان در مدارس معرفي كرد و نبايد از اسلام داعش در بيايد و بايد طور عمل شود كه فرزندان اسلام چه از اهل سنت و چه تشيع افكار داعشي را نپذيرند.

وي كه در جمع معلمان سخنراني مي‌كرد، گفت: مي‌دانيم كه هميشه حتي قبل از اسلام، وقتي جهل به سوي جامعه‌اي مي‌تاخت دانشمندان بودند كه از مردم و جامعه با سلاح و علم دفاع مي‌كردند. وي با بيان اينكه شما معلم‌ها، مسئول آموزش و پرورش چنين مخلوقي هستيد، گفت: امت اسلامي هر جا به علم رسيده پيشرفت كرده است و هر جا از علم دور مانده اسير جهل مي‌شود كه در نتيجه يكديگر را مي‌كشند. هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش برداشتن سايه تهديد و جلوگيري از گسترش تحريم را يكي از ارزنده‌ترين كارهاي دولت روحاني دانست و با اشاره به دستاوردهاي برجام در ابعاد داخلي و خارجي، گفت: متاسفانه عده‌اي با اهداف سياسي، اين دستاورد نظام را زير سوال مي‌برند در حالي كه ما قبل از آن در هواپيمايي، كشتيراني، بيمه، فروش نفت، بانك و صادرات و واردات مشكلات واقعي داشتيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: همين الان 450 بانك سراسر دنيا با بانك‌هاي كشور كار مي‌كنند. وي در ادامه صنعت ايتر و جوش هسته‌اي را مصداق امروزي آيه «سخر لكم الارض و السماء» دانست و با تشريح امتيازات جوش هسته‌اي در مقابل شكافت هسته‌اي گفت: اين علم وارد حوزه تحقيقات بشر شده است و الان چند كشور اولين نيروگاه را در فرانسه مي‌سازند. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه در برجام پذيرفته‌اند ايران هم هشتمين عضو آن هفت عضو سابق شود، گفت: مواد آن عمدتا آب درياست و مصرف آن هيچ خطري ندارد وي به شرايط و شروط عضويت ايران در آن جمع اشاره كرد و گفت: ما پذيرش دانشجو براي ايتر را برعهده مي‌گيريم كه نتيجه برجام است.

وي با انتقاد از تعبير كساني كه برجام را سم مهلك مي‌دانند، گفت: در درون كشور دعواهايي راه انداخته شده است كه سرمايه‌گذاران خارجي را براي سرمايه‌گذاري در ايران به ترديد مي‌اندازد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: دولت بايد فهرست دستاوردهاي برجام را براساس عقل و منطق بيشتري براي مردم بازگو كند. وي با اشاره به هوچي‌گري‌ها، سم‌پاشي‌ها و تخريب‌هايي كه عليه روحاني مي‌شود، گفت: بايد كاري كنيم كه كشور در دور دوم دولت آقاي روحاني به اهداف بزرگ علمي برسد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: در مقابل منافع ملي و منافع كشور، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا معنايي ندارد و بايد همه دلسوزان كشور باشند. وي با اشاره به امنيت مثال‌زدني ايران در جهنم ناامني كشورهاي اطراف گفت: بايد اين امنيت را پايدار كرده و نبايد كشور را دچار مشكل كنيم.

ش.د9501637

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات