صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۹۴۷۹۹

دردسرهای یک خبر قدیمی برای اوباما

پایگاه اینترنتی «ریِل کلیر پالتیکس»‌ در گزارشی نوشت: عملکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران به مثابه یک ماموریت منجی گرایانه غلط است.
در این گزارش به قلم پیتر برکوویتز آمده است: ‌روز سوم اوت روزنامه وال استریت ژورنال گزارشی به قلم جی سولومون و کارول ئی لی منتشر کرد که نشان می داد دولت باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا، در اقدامی متناقض با سیاست قدیمی آمریکا در قبال آزادی شهروندان زندانی این کشور در ایران، به جمهوری اسلامی در ازای زندانیان آمریکایی باج داده است. دولت اوباما به شکلی مخفی هواپیمایی را با مبلغ چهار صد میلیون دلار به ایران اعزام کرد که این اقدام با آزادی چهار شهروند آمریکایی در تهران همزمان شد. مقام های آمریکایی و اروپایی گفته اند جعبه های چوبی مملو از ارزهایی مانند یورو، فرانک سوئیس و ارزهای کشورهای دیگر با هواپیمایی بدون نشانه شناسایی به ایران فرستاده شدند.
انتشار گزارش وال استریت ژورنال با انکار دولت اوباما مواجه شد و دولت وی اعلام کرد این مبلغ در ازای آزادی گروگان ها پرداخت نشده است. مقام های دولت آمریکا گفته اند پرداخت این مبلغ بخش اول از مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون دلاری است که دولت اوباما درباره پرداخت آن به ایران با این کشور به توافق رسیده بود تا در چارچوب آن، اختلافی قدیمی میان دو کشور درباره توافقنامه نظامی که سال هزار و نهصد و هفتاد و نه امضا شده بود، رفع شود. اوباما بعد از آن در نشستی در وزارت دفاع آمریکا گفت، برخلاف منطق است که تصور شود وی غرامت پرداخت کرده است. او همچنین علاقه و توجه رسانه ها را به گزارش وال استریت در این خصوص به تمسخر گرفت و گفت این خبر بسیار قدیمی است. وی صرفا تایید کرد که آن چه به روحانیون پرداخت شده، پول نقد بوده است. وی همچنین با لحنی تمسخرآمیز گفت که منتقدانش گویی در جزئیات یک داستان جاسوسی گرفتار شده اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات