صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۰۱۳

از درگیری لفظی تا برنامه‌ ریزی انتخاباتی

۱- برنامه‌ریزی نیروهای انقلاب برای انتخابات ۹۶
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نیروهای انقلاب برای انتخابات ۹۶ در حال برنامه‌ ریزی و تعیین راهبرد هستند، اظهار داشت: قرار است بنده در مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، با آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین درباره انتخابات ۹۶ دیدار داشته باشم. وی با بیان اینکه، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز آمادگی دارند نیروهای انقلاب و جریان اصولگرا را در رسیدن به وحدت همراهی کنند، تأکید کرد: توصیه ما به نیروهای انقلاب، اتحاد و همدلی است و ما امیدوار هستیم به لطف و عنایت خداوند، زمینه وحدت و اتحاد بیشتر در بین نیروهای انقلاب فراهم شود.
۲- پیرو ولایت فقیه هستیم و مقاومت را ادامه می دهیم
دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در دیدار با دبیرکل مجمع تقریب و مذاهب اسلامی ایران تأکید کرد، ما پیرو خط ولایت فقیه به رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای هستیم و در هر جایی که محور مقاومت نیاز داشته باشد، حضور پیدا می‌کنیم. شیخ «اکرم الکعبی» که فرمانده برجسته بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق نیز هست، درباره آینده داعش تصریح کرد: این گروه تروریستی پس از شکست نظامی در عراق به صورت امنیتی فعالیت خواهد کرد و در قالب هسته‌های مخفی، مردم غیرنظامی عراق را هدف قرار خواهد داد. از این رو باید فعالیت‌های امنیتی داشته باشیم و گروه‌های مقاومت در حال رفتن به این سو هستند.
۳- سازمان ملل: جنگ یمن دست‌کم ۱۰ هزار قربانی گرفته است
به گزارش «پرس تی‌وی»، جیمی مک‌گلدریک، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن تأیید کرد، جنگ ۱۸ماهه در یمن دست‎‏کم ۱۰ هزار قربانی گرفته است. پیش از این، که منابع محلی در یمن اعلام کرده بودند تهاجم ائتلاف عربستان سعودی به این کشور فقیر عربی سبب مرگ بیش از ۱۰ هزار نفر شده است، مقامات سازمان ملل، آمار قربانیان را بیش از شش هزار نفر عنوان می‌کردند. وی همچنین گفت: احتمالاً تعداد قربانیانِ جنگ در یمن، بیش از اینهاست، اما از آنجایی که برخی از مناطق در یمن مراکز درمانی ندارند، اطلاعاتِ مربوط به کشته‌ها ثبت نشده است.
۴- درگیری لفظی رئیس جمهور با عضو حقوقی شورای‌عالی فضای مجازی
در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی که از معدود جلسات برگزار شده در سال‌های اخیر بود، یک عضو حقوقی شورا طبق آیین‌نامه داخلی و بر اساس نامه‌ای که عده‌ای از اعضا آن را امضا کرده بودند، از رئیس‌جمهور درخواست مطرح شدن موضوع نامه مبنی بر تشکیل منظم جلسات را داشت که رئیس‌جمهور به وی اجازه مطرح کردن این موضوع را نداد! پس از پایان جلسه این عضو حقوقی شورا خطاب به رئیس شورای عالی فضای مجازی گفت: «خوب شد شما سرهنگ نیستید که چنین برخوردی می‌کنید!» که سبب عصبانیت رئیس‌جمهور شد.
۵- افزایش ۶۰۰ هزار میلیاردی نقدینگی
اقتصاددانان بر این باورند، دولت حسن روحانی طی ۱۱۰۰ روز گذشته نقش چندانی در کاهش تورم ایفا نکرده است؛ زیرا روند افزایش نقدینگی و رشد پایه پولی در دولت یازدهم تداوم داشته است. طبق آمار، دولت یازدهم کشور را با تورم حدود ۴۰ درصد از دولت قبل تحویل گرفت و ظرف مدت سه سال توانست آن را به زیر ۱۰ درصد برساند. این در حالی است که میزان نقدینگی در سال‌های حضور حسن روحانی در رأس قوه مجریه از ۴۹۲ هزار میلیارد تومان به ۱۰۶۰ میلیارد تومان رسیده و حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات