تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۵۶۱۱
بیانیه تاریخی حاج‌ قاسم سلیمانی در واکنش به دوگانه‌سازی‌های تفرقه‌افکنانه علیه جبهه مقاومت

سرباز جمهور

(روزنامه وطن امروز ـ 1395/06/27 ـ شماره 1982 ـ صفحه 1)

گروه سیاسی: اگرچه از مدت‌ها قبل برخی زمزمه‌ها از سوی رسانه‌های حامی دولت حسن روحانی درباره حاج‌قاسم سلیمانی و ورود مستقیم وی به مسائل سیاسی مطرح می‌شد اما در این سو یعنی در جبهه حامی انقلاب این قبیل شایعات سیاست‌بازها جدی گرفته نمی‌شد. به گزارش «وطن امروز» با این حال هفته گذشته آمریکایی‌ها رسما سیاست فشار علیه مقاومت در منطقه را کلید زدند و دنیس راس، دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی‌ها و بازوی بنیامین نتانیاهو در منطقه اعلام کرد باید علیه قاسم سلیمانی و عملکرد او در منطقه بویژه سوریه، از حسن روحانی و سیاست‌های دولت او حمایت کرد. دنیس راس که تحلیلگران آمریکایی در زمان حضورش در دولت آمریکا (هم در دوره جورج بوش و هم در دوره باراک اوباما) او را نماینده بنیامین نتانیاهو [بی بی] در کاخ سفید می‌دانستند، اواخر هفته گذشته در گفت‌وگویی اظهار داشت: «شما می‌خواهید چه کسی موفق شود؟ قاسم سلیمانی یا روحانی؟ سپاه و بسیج به سمت رویکرد تقابل‌جویانه گرایش دارند در حالی که طیف روحانی بیشتر به سمت رویکرد عادی‌سازی روابط متمایل است بنابراین پیشنهاد من این است اگر شما می‌خواهید بر موازنه قدرت بین آنها اثر بگذارید راهش کنار آمدن با کارهایی نیست که قاسم سلیمانی در منطقه انجام می‌دهد، بلکه باید هزینه‌ها بر ایران به خاطر اقدامات سلیمانی را افزایش داد».
این اظهارات تفرقه‌افکنانه دنیس راس البته از سوی رسانه‌های حامی فتنه و دولت روحانی با استقبال مواجه شد و آنان تلاش کردند در راستای فتنه جدید آمریکایی‌ها، اقدام به تقویت این دوقطبی کاذب کنند. دوقطبی خطرناکی که به اعتقاد کارشناسان و آگاهان، برای تخریب و تضعیف جبهه مقاومت در منطقه و ایجاد شکاف داخلی در ایران بر سر این مقاومت کلید زده شده بود. با این حال حاج‌قاسم سلیمانی که این روزها براساس نظرسنجی‌ها نزد مردم ایران محبوب‌تر از رؤسای جمهور و دیگر فعالان سیاسی است، با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده، تصریح کرد جایگاه سربازی ولایت را بر همه چیز ترجیح داده و تا آخر عمر نیز در همین سنگر خواهد ماند. بیانیه حاج‌قاسم در واقع بهانه‌جویی‌ها برای طرح مسائل فتنه‌انگیز داخلی درباره عملکرد جبهه مقاومت در منطقه را خنثی کرد.

متن بیانیه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

با اهدای سلام و درود خالصانه محضر رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی و ملت شریف و عزیز ایران؛ در پاسخ به اظهارات تفرقه‌افکنانه اخیر دشمن و مطالبی که حول آن بیان و القا می‌شود، عرض می‌کنم جبهه دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سخنان خود را همواره با هدف تفرقه و ایجاد تقابل بین صفوف متحد و یکپارچه مردم انقلابی و رشید بیان می‌کند لذا هیچگاه نباید به آن توجه و اعتنایی کرد. حقیر، سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جانم بوده و ان‌شاء‌الله با استعانت از خدای سبحان تا آخر عمر در همین جایگاه «سربازی» خواهم بود.

از همه برادران و خواهران عزیزم خواهشمندم با بی‌اعتنایی به اظهارات فریبکارانه و تفرقه‌افکنانه دشمنان اجازه ندهند وقت ارزشمند خدمتگزاران این ملت صرف اهداف و مقاصد شوم دشمنان گردد.

والسلام

قاسم سلیمانی

25 شهریور 95

دوقطبی‌سازی ممنوع!

بیانیه حاج‌قاسم سلیمانی علیه تفرقه‌افکنی‌های دشمنان خارجی و فریبکارهای صورت گرفته، در واقع آب سردی بود بر پیکره کسانی که تلاش داشتند با ایجاد دوقطبی‌های کاذب و سیاسی، شرایط را برای تخریب جبهه مقاومت و مبانی مقاومت جمهوری اسلامی در منطقه فراهم کنند. به گزارش «وطن امروز»، همزمان با شکست برخی سیاست‌های مبتنی بر اعتماد به غرب در داخل ایران، این بار سیاست‌زده‌ها تلاش داشتند یک بهانه جدید علیه وضعیت اقتصادی کشور مطرح کنند تا این بار به این بهانه، فاز دوم نقشه غربگرایی، یعنی عقب‌نشینی برابر سیاست‌های آمریکا در منطقه را کلید بزنند. در این راستا آنها تلاش کردند نماد جبهه مقاومت در منطقه یعنی سردارسرلشکر حاج‌قاسم سلیمانی را مورد هدف قرار دهند. از همین رو آنان شایعات دروغ درباره حاج‌قاسم سلیمانی مطرح و تلاش کردند آنچه را او در تامین امنیت مردم ایران در منطقه انجام می‌دهد در مقابل سیاست‌های دولت روحانی قرار دهند. این طراحی خطرناک به دنبال آن بود تا بهانه‌ها برای حمله سیاسی به جبهه مقاومت در منطقه فراهم شود، ضمن اینکه یک دوقطبی غیر واقعی در این‌باره ایجاد شود. دوقطبی‌ای که هدف اصلی‌اش منفعل کردن جبهه مقاومت و سپس انحراف افکار عمومی ایران از مسائل معیشتی به سمت مسائل سیاسی بوده است. با این حال اما بیانیه حاج‌قاسم سلیمانی و توصیه او به مردم ایران مبنی بر توجه نکردن به این فریبکاری‌ها و تاکید وی مبنی بر حفظ جایگاه سربازی، نقشه سیاسیون سیاست‌زده را نقش بر آب کرد.

به اعتقاد کارشناسان و صاحبنظران، بیانیه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واقع 2 پیام عمده برای افکار عمومی مردم ایران داشت؛ اول اینکه حاج‌قاسم سلیمانی همان چهره‌ای است که مردم ایران می‌بینند. یک پاسدار انقلابی، ولایتمدار و مردمی که جان خود را در دست گرفته و برای تامین امنیت مردم ایران و در حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در خارج از مرزهای کشور در حال جهاد است. این بیانیه نشان داد او جایگاه رفیع و ماندگار جهاد را با جایگاه‌های زودگذر سیاسی عوض نخواهد کرد. دوم اکنون نقشه‌های تفرقه‌افکنان و سیاست‌زده‌ها برای بهانه تراشی علیه جبهه مقاومت و ایجاد یک دوقطبی‌ کاذب جدید نقش بر آب شده است و اکنون دیگر دستاویزی برای یک جنجال و بلوای دیگر در راستای تحقق مفاد نقشه‌های پنهان با آمریکایی‌ها ندارند.

نمره 20 برای سردار قلب‌ها

بیانیه حاج‌قاسم سلیمانی علیه تفرقه‌افکنی‌های دشمنان ضد مقاومت در داخل ایران با واکنش‌های فراوانی مواجه شد. برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای، بیانیه سردار سلیمانی را صادقانه و باعث ناامیدی دشمن دانستند. سید عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق رسانه ملی درباره این که بیانیه حاج‌قاسم سلیمانی در کانال تلگرامی خود نوشت بیانیه سردار سلیمانی تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود. ضرغامی نوشت: هفته گذشته پس از مدت‌ها، جلسه مفصل و خوبی با سردار داشتم. احضار کرده بود! به او گفتم برای سربازی در ماموریت‌های سپاه قدس آماده هر نوع همکاری هستم البته در عرصه‌ای که تخصص آن را دارم. حاج‌قاسم سلیمانی را دشمنان بهتر از ما می‌شناسند. اظهارات تفرقه‌انگیز مقامات آمریکایی و فضاسازی رسانه‌ای آنان بر همین اساس است. بیانیه کوتاه، پرصلابت، صادقانه و باورپذیر سردار آنان را ناامید و سرافکنده کرد. او درجه «سرباز صفر ولایت» را برای خود، بالاترین می‌داند. آفرین! نمره 20 سردار، برای همیشه تاریخ خواهد ماند؛ ان‌شاءالله. او بر قلب‌های ملت ایران و مردم مظلوم، ستمدیده و آزادیخواه منطقه و جهان حکومت می‌کند.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1982/1/163739/0

ش.د9501933

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات