تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۵۷۶۰
علی مطهری پاسخ یك نماینده دیگر را داد

خطا باید آشکار گفته شود تا نظام اصلاح شود

(روزنامه شرق - 1395/06/27 - شماره 2683 - صفحه 2)

این‌روزها نمایندگان اصولگرا در مجلس علیه «علی مطهری» موضع می‌گیرند و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هربار جوابشان را می‌دهد.

این‌بار فرزند شهید مطهری در جوابیه‌ای خطاب به نماینده دامغان که از برخی مواضع او درباره ماجرای فایل صوتی مرحوم منتظری انتقاد کرده بود، نوشت: «معتقدم خطا در جمهوری اسلامی باید به صورت آشکار گفته شود تا نظام اصلاح شود».

به گزارش ایسنا، علی مطهری در متن جوابیه خود به حسن بیگی، نماینده دامغان آورده است: «آقای حسن بیگی نماینده محترم دامغان فرد زحمت‌کشیده‌ای برای انقلاب است و حضور مؤثری در جبهه‌های جنگ داشته است و من برای ایشان احترام قائلم. ما با این تیپ دوستان در اصل دفاع از انقلاب مشترکیم ولی در نحوه دفاع اختلاف داریم. برخی از اینها اصلا معتقد به خطا در جمهوری اسلامی نیستند و یک وجود ملکوتی برای نظام قائلند برخی دیگر معتقد به خطا هستند اما می‌گویند نباید به صورت آشکار گفته شود چون موجب تضعیف نظام است. امثال من می‌گوییم باید خطاها به صورت آشکار گفته شود تا تکرار نشود و نظام اصلاح گردد و به نظر من راه درست همین است مگر مواردی که با اقدام پنهان اصلاح می‌شود که بسیار اندک است. مشکل دیگر من با این تیپ افراد که توصیه می‌کنند آقای مطهری مانند پدرش رفتار کند این است که اینها شخصیت و افکار شهید مطهری را درست نمی‌شناسند و تصور نادرستی از ایشان دارند. اگر به سیره و رفتار شهید مطهری در چند ماه قبل از پیروزی انقلاب و حدود دو ماه بعد از پیروزی تا شهادت و نوع رابطه ایشان با امام‌خمینی آگاه بودند این حرف را نمی‌زدند. به‌هر‌حال من ایشان را یک نماینده دلسوز می‌دانم و از توصیه‌هایشان استفاده خواهم کرد».

مواضع شفاف علی مطهری در بیان انتقاداتش در این سال‌ها همواره با اعتراض برخی از اصولگرایان رو‌به‌رو شده است و برخی او را متهم به سوءاستفاده از نام پدرش كرده‌اند. مثلا نماینده مردم دامغان درباره اظهارنظر مطهری درباره فایل صوتی آیت‌الله منتظری گفته بود: «مطهری هم مثل شهید مطهری قدم بردارد نه اینکه از نام مطهری سوءاستفاده کند و چنین غائله‌ای برپا کند این چندمین بار است که این کار را انجام می‌دهد. به آقای مطهری یادآور شدم ایشان هر جمله‌ای را اعلام می‌کنند فقط داخل ایران نمی‌ماند هزار سایت و رسانه گروهی حرف ایشان را به عنوان فرزند شهید مطهری مطرح می‌کنند». نقوی‌حسینی هم بابت نامه‌ای كه«علی مطهری» درباره ماجراهای سال ٦٧ نوشته بود در جلسه علنی مجلس به او تذكر داد، اما «مطهری» پاسخ او را هم داد و گفت: «پرونده را ببندید و این‌قدر شعار ندهید. تا به امروز حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از مسئولان کشور صحبت کرده‌اند و همگی درباره جنایت‌کاربودن منافقین شعار داده‌اند. هنگامی که پدر بنده به وسیله منافقین به شهادت رسیده، آیا امکان دارد که از این گروه دفاع کنم؟ ضمن آنکه اگر شما دلسوز نظام هستید، بگویید این کارهایی که شما انجام داده‌اید، به نفع نظام بوده یا اگر چنین کارهایی نمی‌کردید».

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته هم با اشاره به نامه عذرخواهی سعید مرتضوی درباره وقایع بازداشتگاه کهریزک، گفته بود: «به نظر من بیش از آنکه آقای مرتضوی به عنوان مسئول خطاهای خود مجرم است کسانی که چیزی به نام مرتضوی را ساختند و از او حمایت کردند، مجرم هستند. وقتی شما به جوانی کم‌تجربه آن همه اختیارات دهید که هر نشریه‌ای را که خواست تعطیل کند و هر رفتاری با متهمان داشته باشد، خودبه‌خود سرکش می‌شود و طبیعت آن است. افرادی از آقای مرتضوی که دنبال قدرت بود، به عنوان ابزار دست استفاده کردند و در پشت‌سر او پنهان شدند به نظر من، به پرونده آنها هم باید رسیدگی شود». او گفته بود: «مسئله‌ای که برای من حل نشده، حمایت عجیب آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور از آقای مرتضوی است که با علم به تخلفات و خطاهای ایشان، این مقدار از او حمایت کرد تا آنجا که حاضر شد وزیر کار به‌دلیل حمایت رئیس‌جمهور از آقای مرتضوی، برکنار شود و حادثه یکشنبه سیاه مجلس نهم در روز استیضاح وزیر کار رخ دهد، چراکه دلیل اصلی استیضاح وزیر کار دولت دهم عزل‌نکردن آقای مرتضوی از ریاست سازمان تأمین اجتماعی بود درحالی‌که طبق قانون و به‌ویژه رأی دیوان عدالت اداری، باید او را عزل می‌کرد».

http://www.sharghdaily.ir/News/103121

ش.د9501989

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات