صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۶۰۸

جشنی که مقدمه فروپاشی است


از 24 تا 26 اردیبهشت ماه جاری قرار است سران رژیم صهیونیستی جشن هائی به مناسبت شصتمین سال تاسیس این رژیم برگزار نمایند. رژیم صهیونیستی با مقدماتی که انگلیس بعد از فروپاشی دولت عثمانی فراهم ساخت و بعد از سرکوب نهضت اسلامی عزالدین قسام که برای بیرون راندن اشغالگران انگلیسی از فلسطین و جلوگیری از ورود غاصبانه صهیونیست ها به این سرزمین قیام کرده بود و عده زیادی از مردم فلسطین نیز به او پیوسته بودند و علیه اشغالگران می جنگیدند در تاریخ 26 اردیبهشت 1327 اعلام موجودیت کرد.

اکنون بعد از 60 سال موجودیت غاصبانه و اشغالگرانه که سرتاسر آن با جنگ و خونریزی و آواره ساختن مردم فلسطین همراه بود سران رژیم صهیونیستی تصمیم دارند شصتمین سال عمر این رژیم را جشن بگیرند . با توجه به اینکه عدد 60 دارای خصوصیتی نیست که به مناسبت فرا رسیدن آن جشن گرفته شود این سئوال مطرح است که چه چیز موجب شده سران رژیم صهیونیستی به فکر برگزاری چنین جشنی بیافتند

پاسخ این سئوال را فقط شکست مفتضحانه صهیونیست ها در جنگ 33 روزه لبنان در سال 1385 می تواند بدهد . آثار و پیامدهای آن جنگ همچنان بر سرتاسر وجود سران رژیم صهیونیستی سنگینی می کند و کابوس آن هنوز آنها را رها نکرده است . آنها برای رها شدن از این کابوس به اقداماتی متوسل شده اند که تاکنون هیچیک از آنها جواب نداده و مشکلشان را حل نکرده است . برای روزها و ماه های آینده نیز تدارک وسیعی دیده اند که قاعدتا با انجام آنها نیز از این کابوس نجات نخواهند یافت . بعضی از این اقدامات اینها هستند :

1 ـ انتشار گزارش وینوگراد با هدف اقناع افکار عمومی داخلی و نجات دادن ایهود اولمرت از سقوط . این اقدام هر چند موقتا اولمرت را از سقوط رهاند اما افکار عمومی داخل فلسطین اشغالی را قانع نکرد و بحران همچنان باقی است .

2 ـ برکناری چند تن از مسئولان ارتشی با هدف مقصر یا قاصر جلوه دادن آنها و جلوگیری از ناتوان جلوه کردن ارتش رژیم صهیونیستی . بویژه آنکه این ارتش در طول تاریخ این رژیم همواره به عنوان یک ارتش افسانه ای قدرتمند و شکست ناپذیر مطرح شده بود و شکست در جنگ 33 روزه لبنان بشدت آنرا از اعتبار انداخته بود . این اقدام نیز کاری از پیش نبرد و اکنون گزارش هائی که از داخل ارتش رژیم صهیونیستی می رسد حکایت از تزلزل شدید روحی افراد آن را دارد.

3 ـ برگزاری رزمایش و حمله به مناطقی از جنوب لبنان اقدام دیگری بود که ارتش رژیم صهیونیستی انجام داد تا وانمود کند که توان رزمی و روحیه نظامیان اسرائیلی دچار مشکل نشده است . در لبنان و جهان عرب نه تنها چنین برداشتی از این اقدامات وجود نداشت بلکه صاحبنظران سیاسی اعلام کردند این نیز یک تلاش بی حاصل برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های نظامی رژیم صهیونیستی است .

4 ـ به شهادت رساندن « عماد مغنیه » فرمانده ارشد حزب الله لبنان با همکاری آمریکا بعضی کشورهای منطقه و مهره های داخلی آمریکا و اسرائیل در لبنان و عوامل نفوذی بیگانه در تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی سوریه . سید حسن نصرالله در پاسخ به این اقدام اعلام کرد شهادت مغنیه بشارت نابودی اسرائیل است . دبیرکل حزب الله لبنان با اعلام این نکته سران رژیم صهیونیستی را چند پله از جائی که فکر می کردند با ترور عماد مغنیه قرار می گیرند پائین تر کشید و روحیه آنها و همه شهروندان اسرائیلی را بیش از پیش درهم شکست .

5 ـ در نهایت سران رژیم صهیونیستی بعد از ناکامی در اقدامات متعدد خود اکنون درصدد ترور دبیرکل حزب الله لبنان برآمده اند . این توطئه هرچند در طول سالهای گذشته وجود داشته و با شکست مواجه شده ولی اکنون رژیم صهیونیستی درصدد اجرای آن به هر قیمت برآمده است . این تلاش قبل از هر چیز نشان دهنده ضعف شدید صهیونیست ها و بحران عمیقی است که گریبانگیر آنان شده است .

6 ـ در کنار این اقدامات برگزاری جشن شصتمین سال تاسیس رژیم صهیونیستی تلاش دیگری برای ترمیم روحیه از دست رفته و درهم شکسته صهیونیست هاست .

آنچه سخنگوی گروه یهودی ناطوری کارتا « خاخام دیویدوایز » در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت عمق بحران در ارکان رژیم صهیونیستی را نشان می دهد. این خاخام ضد صهیونیست گفت : « صدها هزار یهودی واقعی در سراسر جهان هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند. ما برای فروپاشی اسرائیل به درگاه خداوند دعا می کنیم اسرائیل عمر زیادی نخواهد داشت زیرا برخلاف خواست خدا تشکیل شده است و ما هیچ تردیدی در این باره نداریم » .

حتی اگر این خاخام یهودی چنین سخنانی را به زبان نیاورده بود نیز هیچ تردیدی وجود نداشت که اسرائیل درحال فروپاشی است و عمر زیادی نخواهد داشت . دست و پا زدن های سران رژیم صهیونیستی نیز همانگونه که تاکنون مشکلی را از صهیونیست ها حل نکرده از این پس نیز بحران موجود در ارکان این رژیم را برطرف نخواهد کرد. این دست و پا زدن ها برای انتقال بحران از داخل اسرائیل به خارج مرزها و مرعوب نمودن همسایگان و ملت فلسطین و حزب الله لبنان است . مقاومت مردم فلسطین و سایر مبارزان ضد صهیونیسم کار را قطعا یکسره خواهد کرد و رژیم عنکبوتی اسرائیل به زودی درهم خواهد شکست و جشن شصتمین سال تاسیس رژیم صهیونیستی به مقدمه ای برای نابودی آن تبدیل خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات