تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۱۳۳

افزایش چشمگیر همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی ریاض و تل‌آویو

سازمانهای اطلاعاتی اروپا در گزارش‌هایی، از گسترش ابعاد جدید همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی و عربستان خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری «نهرین نت» عراق نوشت: سازمان‌های اطلاعاتی اروپا با انتشار گزارشهایی، از ابعاد جدید همکاری‌های نظامی رژیم‌های سعودی و صهیونیستی پرده برداشتند و تصریح کردند همکاری‌های نظامی ریاض و تل آویو در جنگ یمن و همچنین علیه جمهوری اسلامی ایران به شدت افزایش یافته است.

برخی گزارش‌های اطلاعاتی اروپایی گسترش همکاری‌های امنیتی و نظامی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را در بویژه دو سال اخیر نشان می‌دهد و این تشدید همکاری نیز ناشی از همسویی مواضع ریاض و تل‌آویو علیه پرونده هسته ای ایران و همکاری آنها علیه کشورمان در این خصوص و برخی مسائل دیگر از جمله همکاری‌ها و هماهنگی‌های امنیتی در منطقه خلیج فارس و حمایت‌های اسرائیل از سعودی‌ها در حمله به یمن است.

رادیو نروژی اوستن در گزارشی اعلام کرد حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن باعث تقویت هماهنگی های سیاسی، امنیتی و نظامی میان عربستان و رژیم صهیونیستی شده است و اسرائیل از طریق ماهواره‌ها از مکان‌های تجمع ارتش و نیروهای انصارالله و برخی اهداف راهبردی دیگر به عربستان خدمات اطلاعاتی
می دهد و جنگنده‌های سعودی و جنگنده‌های ائتلاف عربی نیز بر اساس این اطلاعات به بیشتر این اهداف حمله و آنها را بمباران می کنند. علاوه بر این، تل‌آویو به ائتلاف وهابی-سعودی راکت و موشکهای ویژه جنگنده‌های اف-16 می دهد.

رادیو اوستن به قرارداد فروش هواپیماهای بدون خلبان اسرائیلی به سعودی اشاره کرد و افزود ریاض بر اساس این قرارداد، تعدادی از این نوع هواپیماها به نامهای ایتان و شوفال را از تل آویو خریداری خواهد کرد. این هواپیماهای بدون خلبان در زمینه‌های شناسایی و اجرای مأموریتهای تهاجمی توانایی گسترده خود را ثابت کرده‌اند و می توانند دو فروند موشک حمل و شلیک کنند. رادیو اوستن افزود قرارداد فروش هواپیماهای بدون خلبان اسرائیلی ایتان به سعودی 400 میلیون دلار اعلام شده است.

رادیو نروژی اوستن به نقل از برخی منابع اطلاعاتی اروپایی اعلام کرد عربستان به رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است هواپیماهای بدون خلبان اسرائیلی و تسلیحات دیگر خریداری کند.

نهرین نت در ادامه نوشت : اظهارات «یوسی ملمان،» کارشناس نظامی اسرائیل، تأیید کننده گزارش رادیو «اوستن» است. ملمان سه شنبه گذشته، به شبکه ده تلویزیون اسرائیل گفته بود مذاکرات اولیه ژوئیه سال گذشته هنگام سفر «انور ماجد عشقی،» ژنرال بازنشسته سعودی و نماینده عالی عربستان در پرونده عادی سازی روابط با اسرائیل، به تل آویو آغاز شده و نشست‌های متعددی بین وی و طرفهای ذیربط صهیونیستی از جمله «ژنرال اودی ادم،» مدیر کل وزارت [جنگ] اسرائیل و تعداد دیگری از ژنرال‌ها و کارشناسان نظامی اسرائیلی برگزار شده است.

ملمان که تحلیلگر نظامی است تأکید کرد مذاکرات کنونی بین سعودی و وزارت [جنگ ] رژیم صهیونیستی و شرکت صنایع فضایی اسرائیل با چالش‌هایی مواجه شده است؛ زیرا مذاکره کنندگان سعودی بر لزوم تحویل هرچه سریع هواپیماهای اسرائیلی از نوع ایتان و هاروپ تأکید می کنند. این در حالی است که مسئولان رژیم صهیونیستی می‌گویند پاسخ به این خواسته و تدابیر مربوط به آن باعث افزایش 25 درصدی هزینه های قرارداد خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات