فرهنگی >>  جنگ نرم >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۹۶۱۳۹

معرفی تن تن و سنباد در نماز جمعه

در آستانه روز دانش آموز و مبارزه با استکبار، برای آشنایی نوجوانان با مسئله استعمار و تهاجم فرهنگی، کتاب «تن‌تن و سندباد» در نماز جمعه ‌های کشور معرفی شد.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی
به گزارش گروه فرهنگی بصیرت، به نقل از خرگزاری تسنیم، کتاب «تن‌تن و سندباد» که انتشارات قدیانی آن را به چاپ رسانده است، داستان تقابل افسانه ‌های کهن مشرق ‌زمین و داستان ‌های خیالی غرب با زبانی استعاری و در قالب دو شخصیت تن‌تن و سندباد به نمایندگی از دو فرهنگ غرب و شرق است.
محمد میرکیانی، نویسنده کتاب «تن‌تن و سندباد» با نگاهی دقیق و انتخابی درست، گروه سنی نوجوان را به عنوان مخاطب خود برگزیده و آنها را پای نقل این داستان نشانده است، نوجوانانی که در آستانه ورود به دوران جوانی و ورود جدی به عرصه اجتماع قرار دارند و بیش از هر زمان دیگری در معرض بحران انتخاب هویت و آینده خود هستند.
میرکیانی تلاش کرده است حقیقتی تاریخی را در قالب یک داستان خیالی برای نوجوانان بازگو کند، مانند بخشی از کتاب که مسئله ماهواره و خدمت ابزاری آن در دگرگونی فرهنگی توسط غرب را به تصویر کشیده است.
اگرچه کتاب «تن‌تن و سندباد» بیش از 20 سال پیش در واکنش به تهاجم فرهنگی غرب و تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب در این زمینه نوشته شده است اما امروز در سال‌ هایی که هجمۀ تهاجم فرهنگی نسبت به سال‌ های قبل به مراتب بیشتر شده است و ابزارهای رسانه ‌ای جدیدتر و پیچیده‌ تری برای تسلط و یکسان‌ سازی فرهنگی به میدان آمده‌ است، اهمیت بیشتری برای نوجوانان انقلاب اسلامی پیدا کرده است؛ به گونه ‌ای که مقام معظم رهبری در یادداشت کوتاهی بر کتاب «تن‌تن و سندباد» چنین نوشته ‌اند: «من هم، همین قصه را همیشه تعریف می‌ کردم! حیف که خیلی‌ ها آن را باور نداشتند... حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخۀ این کتاب را به همۀ بچه‌ها بدهم»
لذا این رمان که در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌ خوانی در نماز جمعه‌ های کشور که به‌ همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌ گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد، علاوه بر نوجوانان، برای بزرگسالان نیز اهمیت ویژه ‌ای دارد، مضاف بر این که خاطرات شیرین دوران کودکی و نوجوانی را برای مخاطب نیز بزرگسال تداعی می‌ کند.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات