تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۹۶۱۸۰
با هوشياري سربازان گمنام امام زمان(عج) صورت گرفت

شناسایی و بازداشت 11 تكفيري در روز عاشورا

پایگاه بصیرت / جعفر تكبيري

(روزنامه جوان – 1395/07/24 – شماره 4932 – صفحه 5)

«عمليات تروريستي گروه‌هاي تكفيري در استان فارس خنثي شد.» اين خبري بود كه پيش از تاسوعا و عاشوراي حسيني توسط وزير اطلاعات اعلام شد تا بار ديگر گروه‌هاي تروريستي در رسيدن به اهداف خود در داخل ايران ناكام بمانند.

اين يك واقعيت غيرقابل انكار است كه گروه‌هاي تروريستي وابسته به جريان‌هاي تكفيري، همواره از موقعيت اجتماعات عزاداران در تاسوعا و عاشوراي حسيني براي ايجاد ناامني در داخل كشور استفاده كرده‌اند؛ اقدامي كه با هدف كاهش حضور مردم در عزاداري‌هاي تاسوعا و عاشورا به عنوان يك واقعه الهامبخش و ضد ظلم صورت مي‌گيرد. مؤيد اين موضوع نيز دو واقعه تروريستي سال‌هاي 1373 و 1389 در مشهد و چابهار بود.

در 30 خرداد سال 1373 و درست همزمان با روز عاشوراي حسيني، گروه‌هاي تروريستي كه همچون امروز مورد حمايت غربي‌ها و حكام مرتجع منطقه‌بودند، 10 پوند ماده منفجره تي.‌ان.‌تي را به داخل مرقد مطهر امام رضا(ع) منتقل كردند كه نتیجه انفجار اين مواد، شهادت 26 زائر رضوي و همچنين مجروحيت بيش از 300 نفر از زائران بود. علاوه بر اين در روز ۲۴ آذر ۱۳۸۹ مصادف با تاسوعاي حسيني نيز يك سلسله انفجار تروريستي در چابهار و در نزديكي مسجد امام حسين (ع) اين شهر روي داد كه بر اثر آن 39 مرد، زن و كودك عزادار به خاك و خون كشيده شدند.

مسئوليت اين حادثه را نيز گروهك تروريستي جندالشيطان كه مورد حمايت حكام سعودي بود به عهده گرفت.

اما اين پايان كار نبود، چراكه با ظهور گروهك تروريستي داعش در منطقه، اين جماعت به واسطه ضربات مهلكي كه نيروهاي نظامي و امنيتي كشورمان به پيكره آنان وارد كردند، طرح‌هاي مختلفي را براي ايجاد ناامني در داخل مرزهاي ايران پياده كردند؛ طرح‌هايي كه محور اصلي آن هنوز بر پايه حمله به مقدسات و ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني از اين مسير بود.

بر اين اساس خرداد ماه و همزمان با ايام ماه مبارك رمضان بود كه وزارت اطلاعات از كشف و خنثي شدن چندين رشته عمليات تروريستي در داخل خاك كشور خبر داد. در بيانيه وزارت اطلاعات در اين خصوص آمده بود: «در طرح جنايتكارانه گروهك ضد‌اسلامي تروريستي تكفيري، سلسله‌بمبگذاري‌هايي در نقاط متعددي در عمق كشور و مشخصاً براي مناسبت‌هاي پيش رو تدارك ديده شده بود كه با توكل و توسل و فداكاري‌هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) در تهران و چند استان ديگر، اقدامات شيطاني تروريست‌هاي تكفيري خنثي‌سازي شد، تروريست‌ها بازداشت شدند و تعدادي بمب‌ آماده انفجار و مقادير انبوهي مواد اوليه انفجاري كشف و ضبط شد.»

طرحي كه خنثي شد

حال در تازه‌ترين اقدام، بار ديگر تروريست‌هاي تكفيري از ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني و اجتماعات مردم عزادار سوء استفاده كردند و قصد عمليات تروريستي در شهر لار از توابع استان فارس را داشتند كه اين بار نيز اقدام آنان توسط نيروهاي امنيتي كشف و خنثي شد.

در همين ارتباط حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي وزير اطلاعات عنوان كرد كه به بركت توسلات و دعاهاي مردم محب اهل بيت (ع)، رحمت واسعه خداوندي مشمول اين سرزمين شد و سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات با همكاري ساير دستگاه‌هاي امنيتي و مردم شريف استان فارس توانستند يكي از توطئه‌هاي ضدامنيتي گروه‌هاي تروريستي تكفيري را خنثي كرده و از ارتكاب يك جنايت ضدانساني در مراسمات تجديد بيعت با الگوي آزادگان جهان ممانعت به عمل آورند.

وي گفته است: در اين عمليات تعدادي از عناصر تروريستی كه همگي اتباع غيرايراني بودند دستگير شدند و بيش از 100 كيلوگرم مواد انفجاري و تجهيزات متعلقه از تروريست‌ها كشف و ضبط شد.

وزير اطلاعات همچنين ادامه داد كه اسناد موجود نشان‌دهنده خط‌دهي دشمنان ايران اسلامي از آن سوي مرزها در هدايت عناصر تروريستی براي ايجاد نزاع‌هاي مذهبي در داخل كشور بوده كه با هوشياري مردم شريف ناكام مانده است.

جزئيات ماجرا از زبان فرماندار لار

اما جليل حسني فرماندار ويژه لارستان و معاون استاندار فارس نيز در تشريح جزئيات اين اقدام تروريستي خنثي شده، عنوان كرد: آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد و سبب دغدغه فكري مردم شد، با هوشياري نيروهاي نظامي، امنيتي، اطلاعاتي و بسيج مردم قبل از هرگونه اقدامي خنثي شد.

وي سپس با بيان اينكه با هوشياري نيروهاي نظامي، اطلاعاتي و امنيتي اجازه بمب‌گذاري و فعاليت‌هاي خرابكارانه به تروريست‌ها داده نشد، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌هاي صورت‌گرفته به هيچ وجه روزنه‌اي براي دستيابي تروريست‌ها به اهداف پليدشان محقق نشد.

فرماندار ويژه لارستان با اعلام اينكه گروه تروريستي دستگير شده در شهر لار، برنامه‌هاي خود را از خارج كشور دريافت كرده بودند، گفته است: اين افراد كه داراي تابعيتي غيرايراني هستند و قصد ايجاد ناامني در روز تاسوعا و عاشورا در شهر لار را داشتند با 100 كيلوگرم مواد منفجره دستگير شدند.

رئيس شوراي تأمين لارستان با ابراز اينكه هدف اصلي گروه‌هاي تروريستي برهم زدن امنيت مردم و ايجاد اختلافات مذهبي در روز تاسوعا و عاشورا در سطح شهر لار بود، اضافه كرد كه اين گروه تروريستي تصميم به بمبگذاري و اقدامات خرابكارانه در چندين نقطه از شهر لار از جمله محله‌ها، حسينيه‌ها، مساجد و محل‌هاي تجمع مردم داشتند.

وي با اظهار اينكه براساس اعترافات چند نفر از اين تروريست‌ها كه در روزهاي اخير دستگير شده بودند، دو نقطه از شهر لار جهت بمبگذاري در نظر گرفته شده بود، افزود: نگراني اصلي مسئولان از يك طرف براي برگزاري باشكوه مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني(ع) و از طرفي قانع كردن مردم در سرعت عمل در اجراي برنامه‌ها يا حتي تعطيل كردن برنامه‌ها و ايجاد پوشش امنيتي بود.

معاون استاندار فارس بيان كرد: تلاش همه مسئولان اين بود كه امنيت رواني جامعه بر هم نخورد چراكه احساس عدم‌امنيت از نبود امنيت بدتر است.

حسني با ابراز اينكه استاندار فارس به‌دليل جدي بودن خطر تأكيد بر تعطيلي برنامه‌ها در روز عاشورا در شهر لار داشت، افزود: خوشبختانه با تشكيل جلسه شوراي تأمين تمام نقاط شهرها و روستاهاي منطقه لارستان تحت پوشش نيروهاي مردمي بسيج و نيروي انتظامي قرار گرفت و نقاط حساس كه در شهر لار دو نقطه تهديد شده بود از همه طرف احاطه و خيابان‌هاي منتهي مسدود شد.

فرماندار ويژه لارستان با اظهار اينكه طبق برنامه‌اي كه اعلام شده بود گمان مي‌رفت كه با وسيله نقليه به مردم آسيب بزنند، بدين ترتيب حلقه‌هاي حفاظتي تشكيل شد، گفت: با جلسه‌اي كه با حضور امام جمعه لارستان، بيت آيت‌الله آيت‌اللهي(ره) و نماينده مردم لارستان در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، موضوع آگاهي، هدايت و اقناع مردم به افراد ذي‌نفوذ محول شد.

وي با بيان اينكه مابقي عناصر گروه تروريستي تا عصر روز عاشورا دستگير شدند، تصريح كرد: خوشبختانه مراسم سوگواري آقا اباعبدالله الحسين(ع) در كمال آرامش برگزار شد.

وابستگي 11 تروريست دستگيرشده لار به داعش

علاوه بر اين هادي پژوهش دبير شوراي تأمين استان فارس از وابستگي عوامل تروريستي دستگير شده به گروهك تكفيري داعش خبر داد.

او با بيان اينكه همواره براي نيروهاي تروريستي گروه‌هاي معاند و تكفيري، نفوذ به ايران اسلامي و انجام خرابكاري در اين كشور بسيار مهم بوده است، ‌گفت: آنان قصد دارند اعلام كنند به ايران هم توانسته‌اند نفوذ كنند و در آنجا عمليات خرابكاري انجام دهند.

وي تصريح كرد: از مدت‌ها قبل اشراف كامل اطلاعاتي در خصوص گروهي كه قرار بود در داخل ايران و جنوب فارس به عنوان استاني كه تركيب جمعيتي خاصي دارد، عمليات تروريستي و خرابكارانه را دنبال كند وجود داشت اما قصد اين بود كه اين افراد به شكل كامل شناسايي شوند و بتوانيم همه افراد را دستگير كنيم.

دبير شوراي تأمين استان فارس با تصريح اينكه همواره هدف اين افراد و گروه‌هاي تكفيري ايجاد اختلاف قومي و مذهبي خصوصاً بين شيعه و سني و به‌خصوص در ايام عزاداري محرم و روزهاي تاسوعا و عاشوراست، گفت: اين هدف مدنظر همين كيس دستگير شده هم بود. وي با تأكيد براينكه از ابتداي هفته كار دستگيري اين افراد در نقاط مختلف جنوب استان فارس آغاز شد، ‌تأكيد كرد كه همه اين افراد در شهر لار شناسايي و دستگير نشده‌اند بلكه در نقاط مختلف جنوب فارس از نقاط شهري و روستايي، مورد شناسايي قرار گرفته‌اند.

پژوهش با بيان اينكه برخي از اين افراد طي چهار روز گذشته دستگير شدند، خاطرنشان كرد: خوشبختانه هر 11 عضو اين گروه قبل از انجام هرگونه عمليات خرابكارانه‌اي به همراه بيش از 100 كيلوگرم مواد منفجره دستگير شدند.

او با تصريح اينكه اكنون منطقه جنوب فارس كاملاً امن و از لوث وجود معاندان و تكفيري‌ها پاك‌شده است، ‌وابستگي اين افراد به گروهك داعش را تأييد و اضافه كرد: اين افراد هيچ‌كدام ايراني نيستند.

پژوهش گفت: هدف اين افراد انجام عمليات انتحاري در يكي دو حسينيه و محل تجمع مردم در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني در جنوب استان فارس بوده است.

http://javanonline.ir/fa/news/816478

ش.د9502189

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات