صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۲۵۵

گزارش روز/ بازگشت انتخاباتی

بازگشت انتخاباتی هاشمی رفسنجانی به صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب، بهترین تیتری است که می‌توان درباره مصاحبه پدر معنوی حزب کارگزاران سازندگی با روزنامه اعتماد انتخاب کرد[...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: بازگشت انتخاباتی هاشمی رفسنجانی به صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب، بهترین تیتری است که می‌توان درباره مصاحبه پدر معنوی حزب کارگزاران سازندگی با روزنامه اعتماد انتخاب کرد! مصاحبه‌ای که در آن به جد از دولت حسن روحانی حمایت و به شورای نگهبان خرده گرفته می‌شود، مصاحبه‌ای که رئیس دولت سازندگی در ادعایی عجیب که بعید به نظر می‌رسد حتی شخص حسن روحانی و محمدجواد ظریف نیز آن را باور داشته باشند، می‌گوید: «۹۰ درصد از آنچه در برجام به نفع ما بود، به مرحله اجرا درآمده است»؛ اما در این مصاحبه نکته مهم‌تری به چشم می‌آید و آن، تکرار این موضوع است که حسن روحانی قطعاً دولت دوازدهم را هم تشکیل خواهد داد، چنانچه می‌گوید: «نظر من اين است كه الان وضع آقاي روحاني از هر كانديدايي كه مي‌تواند به ميدان بيايد، بهتر است. من اين‌گونه مي‌بينم. اكثر كساني كه به آقاي روحاني رأي دادند، از انتخاب خود راضي هستند. آقاي روحاني تا قبل از آن براي رقابت در ميدان رياست‌جمهوري نيامده بود و براي نخستين‌بار، آن هم براي مدت كوتاهي تبليغ كرد. چون زماني كه مرا رد كردند، ايشان جدي شدند و ظرف چند روز اوج گرفت. با آن شرايط، الان همه بر سر رأي‌شان مي‌مانند. آنهايي كه رأي دادند، نيروهاي حزبي از جريان معتدل، اصلاح‌طلب، مديريت‌ها، نخبگان و كساني بودند كه تحليل‌هاي درستي از شرايط دارند. به نظرم رأي ايشان كاملاً تضمين شده است.»
قید تضمین‌شده برای حسن روحانی در حالی مطرح می شود که نظرسنجی‌های معتبر فراوانی از سقوط رأی حسن روحانی خبر می‌دهند و بسیاری از کارشناسان، حتی در درون دولت و اردوگاه اصلاح‌طلبان می‌گویند، احتمال آنکه حسن روحانی اولین رئیس‌جمهور چهار ساله باشد، بسیار زیاد است؛ با این تفاسیر جای سؤال و تأمل فراوان دارد که آقای هاشمی بر چه اساسی این سخنان شائبه‌انگیز را تکرار می‌کند؛ سخنانی که شبیه جملاتی است که پیش از فتنه ۸۸ نیز بارها از زبان اهل فتنه تکرار شده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات