فرهنگی >>  جنگ نرم >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۶۶۲۰

حمله سایبری دانش آموزان ایرانی به آمریکا دستمایه یک رمان شد

رمان «پیغام وینسنس» با موضوع حمله سایبری جوانان ایرانی به سامانه‌ های رایانه ‌ای آمریکا منتشر شد.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی
به گزارش گروه فرهنگی بصیرت به نقل از خبرگزاری مهر، نشر ساقی رمانی را با عنوان «پیغام وینسنس» به قلم محمدتقی عرب روانه بازار کتاب کرده است که به گفته ناشر در قالب رمانی تخیلی، به موضوع دسترسی سایبری جمعی از دانش‌آموزان ایرانی در پی یک ماجراجویی به سایت ناو هواپیمابر وینسنس  و در نهایت مقابله این دو طرف می ‌پردازد.حمله سایبری دانش آموزان ایرانی به آمریکا دستمایه یک رمان شد
قهرمان این رمان که ویژه دانش ‌آموزان دبیرستانی تالیف شده است، دانش ‌آموی است به نام حسین. او در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ‌های کشور است. حسین همچنین نویسنده وبلاگی با عنوان «پرواز بی ‌فرود» نیز هست و از طریق یکی از معلمان خود مطلع می ‌شود که این وبلاگ به فهرستی موسوم به «OED» وارد شده که مخفف مراکز مخالف دموکراسی است که سازمان سیا آنها را معرفی می‌ کند.
این موضوع در ادامه نگرانی ‌هایی را مبنی بر تلاش گروهی موسوم به ۱۰۶۵ برای حذف فیزیکی وبلاگ ‌نویس ایرانی به وجود می ‌آورد و از سوی دیگر او با جمعی دیگر از نیروهای ایرانی وارد پروسه شنود و دستیابی به اطلاعات یک مرکز آمریکایی می ‌شوند بدون آنکه بدانند در معرض یک دام جاسوسی قرار گرفته ‌اند.
در بخشی از این رمان می ‌خوانیم:
نفوذ به سیستم سی. ام. دی ناوی کار سختی بود. شاید در آن مناقشه هم حق با چارلی واتسون و دوستانش بوده است. ساعت ‌ها وقت گذاشتن برای دوباره نفوذ و رخته چند دقیقه‌ ای. هم جسمم خسته می ‌شد و هم کم‌کم خستگی، مغزم را از کار می ‌انداخت. سختی‌ های عبور از دیواره آتشین، ارزشش را داشت. نرم ‌افزار را یافتم. نرم‌افزار جی. پی. اک ۳، عهده دار هدایت ماموریت اصلی در سامانه ‌های دیجیتال ناوهای ناوگان یو. پی. ۳۰۰ بود. دفعه اول فقط اطلاعاتی را که لازم داشتم برداشتم. باید نرم‌افزار را به خوبی می ‌شناختم. دفعه بعد با آمادگی کامل رفتم. اصل متن و سورس ترم‌ افزار را می ‌خواستم. اگر موفق می ‌شدم، می ‌توانست آخرین باری باشد که به آنجا می‌ رفتم.
این رمان را نشر ساقی با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات