صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۶۶۶۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 25 آبان

نشریه انگلیسی «جینز دیفنس» در گزارشی درباره تلاش صنایع دفاعی ایران در ساخت جنگ‌افزارهای نظامی نوشت: ایران در حال ساخت و توسعه اولین «اکرانوپلان» بدون سرنشین جهان است که نیروی دریایی سپاه می‌تواند از آن برای اجرای عملیات دوربرد استفاده است. جینز دیفنس افزود: ایران اکنون تجربه ساخت قایق‌های پرنده را دارد و تاکنون قایق‌های پرنده «باور–۱» و «باور-۲» با یک و دو سرنشین را ساخته است.
حمید صرامی، مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: سیستم هوشمند اعتیاد، تهاجمی جدی علیه نوجوانان و جوانان آغاز کرده است. وی افزود: بر اساس آمار، ۵۸ درصد معتادان زیر ۳۴ سال و ۱۴ درصد از معتادان در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال هستند که این یعنی نشانه‌روی و قتل‌عام سیستم اعتیاد بر روی نوجوانان و جوان کشور است.
علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برداشت غلطی که از سخنان وی شده بود، گفت: دور شدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد؛ چرا که اساساً گزینه جنگ، پیش از مذاکرات به بایگانی کاخ سفید رفته بود و اگر آمریکا امکان انداختن سایه جنگ بر سر کشور را داشت، وارد مذاکره نمی‌شد.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در بازگشت از روسیه سفید طی سخنانی اتهام عجیبی متوجه ایران کرد. وی در سخنانی گفت: اکنون «نفوذ فارسی» در عراق گسترش پیدا کرده است و موضع‌گیری شبه‌نظامیان حشد الشعبی در حمایت از این نفوذ پسندیده نیست. اردوغان افزود: حشد الشعبی همچنان به تهدیدی برای اهالی موصل و ترکمن‌ها تبدیل شده است.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأکید بر اینکه برجام توافقی چندجانبه است، گفت: من شخصاً یک وظیفه مشخص دارم تا تضمین کنم توافق از سوی تمام طرف‌ها اجرا می‌شود و به طور قطع این مسئله به نفع اروپاست. این توافق به طور کامل و در تمام طول مدت این توافق (۱۰ سال)، اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تحقیقات اولیه دیوان بین‌المللی کیفری لاهه در زمینه فعالیت‌های سازمان سیا و نیروهای مسلح آمریکا در افغانستان بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ نشان می‌دهد، نیروهای نظامی آمریکا و سازمان سیا با توسل به شیوه‌های بسیار بی‌رحمانه در بازجویی از متهمان و شکنجه‌ آنها، مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات