تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۹۶۷۹۷
توصيه آيت‌الله هاشمي به زنان مجلس:

از هياهوي‌ اقليت صاحب تريبون نهراسيد

‌‌(روزنامه آرمان - 1395/08/04 - شماره 3167 - صفحه 2)

بي‌شك زنان نقش بي‌بديلي در توسعه و پيشرفت كشور دارند چه آن زمان كه پشتيبان همسران خود براي حضور با انگيزه در دفاع مقدس بودند و چه سال‌هاي پس از آن‌كه با افزودن به دانش خود تبديل به نيروهاي متخصص در كشور شدند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روز گذشته كه جمعي از اعضاي فراكسيون زنان به ديدار او رفته بودند، حضور زنان در همه مقاطع تحصيلی را مقدمه‌اي براي باور جامعه به توانايي‌هاي سياسي و مديريتي آنان دانست و گفت: افزايش حضور زنان در مجلس اين دوره، نويد خوبي درباره خودباوري زنان است كه مطمئنا در دوره‌هاي آينده افزايش مي‌يابد. آيت‌ا... هاشمي با ارائه تحليلي از جايگاه زنان در تاريخ بشريت، به‌ويژه از زمان طلوع اسلام تاكنون، گفت: سيره زندگي، همسرداري و مبارزه زنان بزرگوار زيادي در تاريخ اسلام و نهضت عاشورا درخشيده است كه همه آنها به ويژه حضرت زهرا(س)، معلم واقعي زنان مدينه و الگوي زنان در طول تاريخ بودند و خواهند بود.

وي با يادآوري استفاده ابزاري از زنان در ايران قبل از انقلاب اسلامي و حتي جايگاه زنان در زمان انزواي فقه تشيع در تاريخ، گفت: اگر چه رسوبات فرهنگي گذشته هنوز در جامعه هست، اما طلسم تاريخي خانه‌نشيني زنان متدين در انقلاب اسلامي شكست كه نقطه شروع آن، رشد سريع تحصيلات عالي خانم‌هاست. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، حضور زنان در همه مقاطع تحصيلی را مقدمه‌اي براي باور جامعه به توانايي‌هاي سياسي و مديريتي آنان دانست و گفت: افزايش حضور زنان در مجلس اين دوره، نويد خوبي درباره خودباوري زنان است كه مطمئنا در دوره‌هاي آينده افزايش مي‌يابد.

هاشمي‌رفسنجاني، اقليت شدن صاحبان افكار افراط و تفريط در مجلس شوراي اسلامي را نتيجه آگاهي جامعه، به‌ويژه زنان به عنوان نيمي از جمعيت جامعه دانست و گفت: به خاطر رشد آگاهي مردم، جامعه ديگر به شرايط قبل بر نمي‌گردد كه بعضي‌ها خانه‌نشيني را فرهنگ اسلام مي‌دانستند و براي آن تلاش مي‌كردند. وي در پاسخ به تقاضاي چند نفر از نمايندگان زن مجلس كه«توصيه شما به ما چيست؟»، گفت: در تريبون مجلس و محافل سياسي، اجتماعي، حرف‌هاي خود را منطقي و بر پايه استدلال بزنيد و از هياهوي يك اقليت صاحب تريبون نهراسيد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: توصيه ديگرم اين است كه كتاب‌هاي مربوط به زندگي و روش زنان موفق تاريخ و مطالبات زنان را بخوانيد و در جامعه و مواجهه با مردم و گروه‌هاي مختلف، مسلح به آگاهي باشيد.

ريشه بسياري از اقدامات تروريستي، رژيم صهيونيستي است

علاوه بر ديدار زنان مجلس با آيت‌ا... هاشمي ديروز بار ديگر يكي از مقامات اروپايي به ديدار آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني رفت. عملكرد آيت‌ا... هاشمي در مسئوليت‌هاي مختلف چنان موفق بوده كه مسئولان اروپايي در سفر به تهران چنين ديداري را در ليست برنامه‌هاي مهم خود قرار مي‌دهند، مانند كارل هاينس كپف رئيس دوم پارلمان اتريش كه روز گذشته به ديدار رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در پاسخ به سوال رئيس دوم پارلمان اتريش كه«وظيفه جامعه جهاني براي برگشت آرامش به منطقه نا‌امن چيست؟»، گفت: وظيفه جامعه جهاني و قدرت‌هاي بزرگ به‌جاي رويارويي با هم، این است که در كنار هم و براي جبران خطاهاي تاريخي خويش تلاش كنند. وي افزود: اگر قدرت‌هاي جهاني، با نيت برگشت آرامش به منطقه و به دور از سياسي كاري‌هاي مضر، وارد شوند، ايران مي‌تواند تجربيات ارزشمند خود را براي مقابله با تروريسم در اختيار دولت و ملت‌ها قرار دهد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اين مطلب كه «به نظرم مسائل به آساني حل نمي‌شود»، گفت: شرط حل اين مسائل، ورود دلسوزانه قدرت‌ها و غرب براي مبارزه با همه انواع تروريسم و دوري از سودجويي‌هاي سياسي است كه متاسفانه مشاهده مي‌شود بعضي قدرت‌ها از اوضاع به هم ريخته چند كشور سوءاستفاده كرده و آن را به عنوان دريچه نفوذ به منطقه مي‌دانند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با اشاره به اوضاع نگران‌كننده مردم كشورهاي عراق، سوريه، يمن، افغانستان و حتي اوضاع غم‌انگيز آوارگان مهاجر به هنگام غرق شدن در دريا‌ها، گفت: انسانيت حكم مي‌كند تا كساني كه قدرت كلامي و توانايي مقابله با تروريست‌ها را دارند، به دور از تفاوت قائل شدن ميان تروريسم خودي و غيرخودي، وارد عمل شوند و نگذارند مردم اين كشور‌ها بيش از اين زجر بكشند.

خاورميانه را نا‌امن كرده‌اند كه قلب دنياست

وي، مبارزه با تروريست‌ها و مواد مخدّر را دو هدف اساسي ورود قدرت‌هاي غربي به منطقه به ويژه افغانستان دانست و گفت: مي‌دانيد كه هم تروريست‌ها و هم مواد مخدّر افزايش يافتند و بدانيد كه اگر گذشته، آينه‌عبرت امروز براي تصميم فردا نباشد، اين دو خطر، همه جهان را فرا مي‌گيرند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با ارائه تحليلي از جولان تروريست‌ها در آفريقا، آسيا و حتي اروپا، گفت: خاورميانه را نا‌امن كرده‌اند كه متاسفانه قلب دنياست و اگر اوضاع اينجا بد شود، اوضاع دنيا خوب نخواهد بود.

وي، نشر افكار تروريست‌ها و حتي پخش خود تروريست‌ها در هر يك از كشورهاي جهان را مايه نگراني دانست و گفت: بعيد نيست وقتي مناطق تحت اشغال آنها آزاد شود، خود تروريست‌ها با افكار تندي كه دارند به كشورهاي خود يا هر كشور ديگر بروند و هسته و گروه تشكيل و ويروس ترور و تروريسم را در همه جا اشاعه دهند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ريشه بسياري از اقدامات تروريستي در خاورميانه را تشكيل رژيم جعلي صهيونيست‌ها در خاورميانه توسط قدرت‌هاي غربي دانست و با تاكيد بر سرنوشت نامعلوم حدود ۹ ميليون آواره فلسطيني، گفت: كشورهايي كه روزي با هدف رهايي از شرّ يهوديان افراطي، آنها را به منطقه خاورميانه آوردند و باعث و حامي جنايت‌هاي صهيونيست‌ها عليه مردم فلسطين شده‌اند، بايد كار ريشه‌اي كنند. او از سران كشورهاي اروپايي دعوت كرد از يكي از اردوگاه‌هاي آوارگان فلسطيني ديدن كنند.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/167415

ش.د9502449

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات