سیاسی >>  تاریخ معاصر >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۵۷

آیا عامل ترور شهید بهشتی و یارانش، کشته شده است؟

یک ضد انقلاب مقیم هلند ادعا کرد؛ شخصی که سال گذشته در هلند کشته شد، همان محمدرضا صمدی کلاهی، مظنون اصلی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 بوده است.
به نقل از العالم، مرتضی صادقی در برنامه «صفحه آخر» صدای آمریکا جزئیات قتل یک مرد 56 ساله ایرانی در هلند را بازگو کرد که ابتدا به «مرد ناشناخته» معروف شد و کمی بعد پلیس هلند او را «علی معتمد» معرفی کرد.

این ضد انقلاب مدعی شده که به شواهدی دست یافته که نشان می دهد علی معتمد، نام دوم محمدرضا صمدی کلاهی است که از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران به عنوان متهم اصلی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی معرفی شده بود. هر چند این ضد انقلاب عنوان نداشته که اگر چنین اتفاقی روی داده، چطور تا کنون این قتل نیز همچون سایر قتل های دیگر که هیچ ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران نداشت ولی به پای ایران نوشته شد، به دستگاه های امنیتی کشورمان مرتبط نشده است!

صادقی در ادامه مدعی شده که در جریان گفت‌وگو با دوستان و اطرافیان این فرد و تعامل (!) با مقامات امنیتی و پلیس هلند به این باور رسیده که فرد کشته شده همان کلاهی معروف و عامل اصلی انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی است. به گفته وی، حضور اعضای سابق سازمان منافقین در مراسم خاکسپاری فرد کشته شده در هلند، باعث تقویت گمان او شده است.

گفتنی است که دفتر حزب جمهوری اسلامی در7 تیر 1360 منفجر شد و طی آن آیت الله سید محمد بهشتی، دبیر کل حزب و رئیس دیوان عالی کشور به همراه ۷۰ نفر دیگر از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر و 27 نماینده مجلس شورای اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات