صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۹۷۸۸۸

نشانی غلط!

 علی حیدری/ رئیس‌جمهور هفته گذشته در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی درباره حماسه ۹ دی گفت: «شما دیدید مردم احساس کردند به امام حسین توهینی شده، در 9 دی چه کردند؟ 9 دی به خاطر عشق ملت ایران به امام حسین(ع) بود. باز نرویم از این استفاده جناحی کنیم. 9 دی یک حرکت بزرگ مردم برای دفاع از امام حسین(ع)، خاندان رسالت، حق، نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مسیر حق بود. مربوط به این جناح و آن جناح، این دسته و آن دسته نبود.»
علی مطهری هم با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «۹ دی روزی است که مردم ایران قطع‌نظر از خطاهای دو طرف حوادث سال ۸۸، برای حفظ اساس انقلاب اسلامی به میدان آمدند.» شبیه این سخنان همزمان با سالگرد حماسه عظیم 9 دی در اظهارنظرهای مسئولان دولتی و حامیان دولت تدبیر و امید به کرات دیده شد. 
اما سؤال اساسی این است رئیس‌جمهور و حامیانش درصدد جواب دادن به چه سؤال و شبهه‌ای هستند؟! مگر کسی درباره ماهیت حماسه ۹ دی و اینکه خیزشی برای دفاع از اسلام، اهل بیت(ع) و نظام و ولایت بود، کمترین تردیدی دارد؟! 
اگر آقای روحانی رئیس‌جمهور که امروز ناگزیر از اظهارنظر درباره حماسه عظیم مردم در ۹ دی ۸۸ است و به جای تکریم و بزرگداشت این حرکت، موضوع انحرافی جناحی کردن این واقعه را مطرح می‌کند، در بطن مردم و همراه با آنان در راه‌پیمایی آن روز بزرگ و به یاد ماندنی حضور داشت، به یقین مشاهده می‌کرد که نه تنها هیچ شعار جریانی و جناحی سر داده نشد؛ بلکه به جرئت می‌توان ادعا کرد که حتی یک تصویر از رئیس‌جمهور وقت هم بر سر دست‌ها نبود و همه آن جمعیت عظیم آمده بودند تا فریاد انزجار خود را نسبت به هنجارشکنی فتنه‌گران به خاندان اهل بیت(ع) و نظام و ولایت‌فقیه به گوش سران فتنه و حامیان داخلی و خارجی آنها برسانند. مردم در روز ۹ دی با صدای بلند خواستار محاکمه سران فتنه شدند و با شعارها و دست‌نوشته‌های‌شان اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی امام و مقتدای خود را تنها نمی‌گذارند.
امروز هفت سال از آن واقعه تاریخی که مردم آخرین میخ‌ها را بر تابوت فتنه کوبیدند، می‌گذرد؛ اما در طول این مدت هیچ سخن و تحلیلی که درصدد مصادره کردن حماسه ۹ دی به نفع جریان سیاسی خاصی باشد، مطرح نشده است و اینکه عده‌ای در مقام نفی چنین شبهه‌ای ـ که وجود خارجی ندارد ـ‌ بخواهند اذهان و افکار عمومی را نسبت به ماهیت آن حرکت عظیم مخدوش کنند، خود جای شک و شبهه است!
به نظر می‌رسد اینگونه اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها در شرایط فعلی و در ماه‌های نزدیک به انتخابات، نشانی غلط دادن به مردم است و هدف از آن پاک کردن جای پای سران فتنه در حوادث پس از انتخابات 88 و طرح موضوعات انحرافی درباره حرکتی است که پایان‌بخش هشت ماه فتنه‌گری و آشوب در کشور بود که آثار و پیامدهای زیانبار آن در ابعاد داخلی و بین‌المللی گریبانگیر نظام و ملت شد. 
نگارنده هم مانند آقای روحانی و دوستان‌شان معتقد است که ۹ دی متعلق به جریان خاصی نیست؛ اما اول اینکه جریان و جناح متبوع آقای رئیس‌جمهور که پس از گذشت هفت سال همچنان این اتفاق بزرگ را نادیده می‌گیرند و رسانه‌های وابسته به آنها حتی در سالروز این حماسه یادی از آن نمی‌کنند، اصل ۹ دی را قبول دارند که امروز به دنبال سهم‌خواهی از آن هستند! دوم اینکه اصلاً مگر ۹ دی متعلق به جریان‌های سیاسی است؟! ۹ دی متعلق به مردم انقلابی و ولایتمداری است که وقتی جریان‌های سیاسی نتوانستند وفاق و همدلی را حفظ کنند و می‌رفت تا با تداوم آشوب‌ها، امنیت مردم را به خطر بیندازد، وارد صحنه شدند و به دسیسه‌ها و فتنه‌ها فیصله دادند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات