یزد >>  عمومی >> تیتر یک
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۷۹۱۱

اعتراض مردمی یا سازماندهی شده؟!

در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 کاندیدایی که با انبوهی از شعارهای گشایش اقتصادی و تدبیر جهت بهبود معیشت مردم در بازه زمانی 100 روزه و چند ماهه امید مردم را برانگیخته بود، رای آورد. مردم امیدوار بودند دولت جدید که نام خود را دولت راستگویان و تدبیر و امید گذارده بود با برنامه های تحولی اش وضعیت نامناسب اقتصادی کشور را سامان بخشد...
پایگاه بصیرت / محمد حامد حرزاده


در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 کاندیدایی که با انبوهی از شعارهای گشایش اقتصادی و تدبیر جهت بهبود معیشت مردم در بازه زمانی 100 روزه و چند ماهه امید مردم را برانگیخته بود، رای آورد.

مردم امیدوار بودند دولت جدید که نام خود را دولت راستگویان و تدبیر و امید گذارده بود با برنامه های تحولی اش وضعیت نامناسب اقتصادی کشور را سامان بخشد.

آقای روحانی هم از همان ابتدا، راهبرد خود را تلاش برای توافق هسته ای، رفع تحریم ها و آزاد کردن پول های بلوکه شده در بانک های خارجی اعلام کرد.

تا اینجای کار علی الظاهر اشکالی بوجود نمی آید اما با توجه به نیّات پلید شیطان بزرگ آمریکا در پشت پرده تحریم ها که همان نارضایتی مردم و خسته و ناامید شدن آنها از مقاومت در برابر خواسته های سلطه طلبانه آنها بود، روند توافق هسته ای 3 سال طول کشید و در این حین بدلیل افراط در بزرگنمایی سهم تحریم ها در حل مشکلات کشور، مسئولین دولتی با دست روی دست گذاشتن، هم منتظر رفع تحریم ها بودند تا مشکل آب، محیط زیست، ریزگردها، ازدواج جوانان و ... حل شود.

توافق هسته ای با همه حواشی آن و البته عجولانه و بدون تضمین گرفتن از غربیها حاصل شد و عده ای جشن گرفتند و به همدیگر مدال قهرمانی دادند و درس برجام را برای تدریس در مدارس ابلاغ کردند و ...

یکسال گذشت و اکنون تقریبا همه تیم مذاکره کننده از آقای صالحی گرفته تا جناب ظریف و حتی رئیس جمهور از بدعهدی آمریکایی ها و عدم رفع تحریم ها گله می کنند.

حتی 2 برابر شدن صادرات نفت که بعضی ها از برکات برجام می دانند را کسی صادقانه به مردم شرح نمی دهد که ایها الناس! همین پول نفت به دلیل عدم رفع تحریم های بانکی به کشور داده نمی شود و مشخص نیست این عجله برای صادرات نفت بیشتر در مقابل پول بلوکه شده به چه دلیل است !؟

در این اوضاع مسئولین دولتی مدام از رشد اقتصادی و مهار تورم و ایجاد اشتغال و ... می گویند و بدنبال شعار درمانی اند، غافل از اینکه در ماههای پایانی دولت یازدهم مردم به دنبال اثرات عملکرد آنها هستند و آمارهای متنافض که مدام از سوی مرکز آمار نقض می شود دردی را دوا نمی کند.

در این بین مسئول محترمی بدون مقدمه به نماز جمعه یزد می آید و با اصرار از امام جمعه محترم وقت غیر مرسوم سخنرانی بین الصلاتین(بجز 2 مناسبت هفته دولت و دهه فجر) می گیرد و شروع به ارائه آمار های کذایی می کند.

پیرمرد بازاری که وضعیت نامناسب کسب و کار خودش و هم صنفی هایش را با این آمارها در تضاد می بیند، لب به اعتراض می گشاید که این آمار ها کذب است و شما خبر از جامعه نداری.

چند نفر دیگر هم اعتراض می کنند که با بی توجهی معاون رئیس جمهور به این انتقادها، اعتراض ها فراگیر می شود و صدها نفر از نمازگزاران با شعارهای خود سخنرانی آقای امیری را قطع می کنند.

جدای از اینکه بهم زدن سخنرانی بخصوص در مکان مقدسی چون مسجد و محراب نماز جمعه، امری ناپسند و دور از شان است و به هیچ وجه نباید تکرار شود، لازم است مسئولین استان و شخص معاون رئیس جمهور بابت اتهام سازماندهی شده بودن این اعتراض مردم و ارائه آمارهای متناقض و تحریک مردمی که زیر بار مشکلات معیشتی کمر خم کرده اند و بهم زدن فضای سیاسی و روانی استان از مردم دارالعباده عذرخواهی رسمی کنند.

و دست آخر: مسئولینی که ادعای سازماندهی شده بودن این اعتراض را دارند (نماینده محترم مردم یزد و اشکذر که در محل حضور داشته اند آن را قویا رد کرده است) غیر مستقیم خود را زیر سوال می برند و باید پاسخ دهند که نهاد های امنیتی دولت در یزد چه می کنند که نتوانسته اند اعتراض سازماندهی شده !! بیش از 500 نفر در جای مهمی چون مصلای نماز جمعه مرکز یک استان را رصد و مدیریت کنند.

پس قبل از ایراد اتهام به این و آن به نتیجه سخنانشان کمی اندیشه کنند. میعاد انتخابات نزدیک است و به رای همین مردم محتاج هستند.

والعاقبه للمتقین

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات