سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۵۵۴۰۳

معاون رئیس جمهور: تلاش دولت سیزدهم در اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه امروز شاهد این هستیم تمام کشور به کارگاه سازندگی مخصوصا در اجرای طرح‌های عمرانی تبدیل شده است، گفت: افتخار ما این است طرح‌های جدید را کمتر شروع می‌کنیم، بلکه طرح‌هایی که از قبل باقی‌مانده را در همه استان‌ها به نتیجه می‌رسانیم.

داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی(ره) تنکابن، اظهار کرد: کار خیلی ارزشمندی در دولت سیزدهم انجام گرفته که این بیمارستان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و بخش‌های مختلف و دستگاه‌های تصویربرداری، بخش ام آر آی باید سفارشات سریعا تکمیل شود و بتوانیم قبل از سفر رئیس‌جمهور که  در ماه‌های اول سال آینده خواهدبود بتوانیم به نتیجه برسانیم.

وی افزود: ارزش این بیمارستان باتوجه به تعداد تخت موجود و ارزش روز دست‌کم ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: بخش اصلی این بیمارستان در همین دو سال گذشته تجهیز شد، طرح‌هایی که سال‌ها نیمه‌تمام بود و مردم را دچار یاس و ناامیدی کرد اینها را ما به نتیجه و بهره‌برداری برسانیم.

*تمام کشور به کارگاه سازندگی و عمرانی تبدیل شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه امروز شاهد این هستیم تمام کشور به کارگاه سازندگی مخصوصا در اجرای طرح‌های عمرانی تبدیل شده است، اضافه کرد: افتخار ما این است طرح‌های جدید را کمتر شروع می‌کنیم، بلکه طرح‌هایی که از قبل باقی‌مانده را در همه استان‌ها به نتیجه می‌رسانیم.

بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی(ره) تنکابن


منظور یادآور شد: امروز در استان مازندران هم طرح‌های زیادی داریم طرح سد کوچک مدیریت آب، طرح‌های جاده و کنارگذرها و طرح‌های بزرگراهی جز اولویت‌هایی است که به‌خوبی درحال انجام است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در سازمان برنامه و بودجه این است علاوه بر اینکه منابع لازم را تامین کنیم، نظارت میدانی را هم از سوی همکاران، روسا و معاونان ما در استان‌ها به‌طور مرتب دنبال می‌کنند‌.

بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی(ره) تنکابن


*تلاش دولت برای هوشمندسازی بودجه‌ای

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم روش‌های هوشمندسازی بودجه‌ای را در استان‌ها تقویت کنیم، تصریح کرد: کار ارزشمندی که طی ماه‌های اخیر انجام گرفته در پرداخت‌های حقوق و دستمزد این بود که آنها را سامانه‌ای کردیم یعنی تمام اطلاعات کارکنان دولت تقریبا تا نیمه هر ماه بارگذاری می‌شود و ذیحساب‌ها با تایید و سازمان امور استخدامی برنامه و بودجه بر این مهم نظارت می‌کنند و تا پایان ماه حقوق‌ها پرداخت می‌کنند؛ هم نظارت و کنترل بالا و سرعت و دقت کار بالا رفته که اینها اقداماتی است که دولت در جهت هوشمندسازی بودجه‌ای درحال انجام دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: بعد از موضوع حساب واحد خزانه که الان به نتیجه رسیده و همه حساب‌ها تحت نظارت در بانک مرکزی قرار گرفته، تکمیل یکپارچه مدیریت مالی دولت هم جز اقداماتی است که درحال انجام می‌باشد.

بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی(ره) تنکابن


منظور بیان کرد: البته نظارت‌های میدانی هم کمک می‌کند تا مطمئن باشیم هرینه‌های دولت به‌صورت اثربخش هدایت و به سرعت و دقت کار بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶هزار میلیارد تومان منابع طرح‌های تملکی است که در استان مازندران هزینه می‌شود، افزود: تاکنون ۴هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد و ۲هزار میلیارد تومان مراحل تخصیص آن طی شد و روزهای آینده انجام خواهد کرد.

*افزایش ۳۵ درصدی بودجه تخصیصی به مازندران

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه میزان تخصیص به طرح‌های عمرانی استان مازندران ۳۵درصد رشد داشت، افزود: این درحالی است که در کل کشور تقریبا اعتبارات امسال طرح‌های تملک نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه ازنظر مازندران به‌ویژه غرب استان باتوجه جذابیتی که برای گردشگران دارد مردم بتوانند با حلاوت بیشتر از مناظر طبیعی زیبای استان بهره‌مند شود، گفت: مازندران دیگر یک استان نیست بلکه خودش یک کشور است به این جهت که همه مردم ما در طول سال دست‌کم یک‌بار به این استان سفر می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات