تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۶۷
آيت‌الله هاشمي: دور دوم انتخابات بايد مانند دور اول پرشور برگزار شود

«خبرگان مردم» ‌ميهمان محبوب خبرگان

پایگاه بصیرت / مطهره شفيعي

(روزنامه آرمان – 1395/01/30 – شماره 3017 – صفحه 2)

قرار بود مراسم ساعت ۱۱ آغاز شود اما مدعوين كه غريبه نبودند، زودتر آمدند تا پيش از آغاز رسمي برنامه با هم به گفت‌وگو بپردازند. افرادي كه براي حضور در مراسم روز يكشنبه به مجمع تشخيص مصلحت آمدند به اندازه‌اي بودند كه صندلي‌هاي سالن كفاف همه آنها را نمي‌داد بنابراين بخشي مجبور شدند ايستاده در كنار سالن به سخنراني‌ها گوش دهند. آنهايي كه آمدند را نمي‌شد در يك رده سني تعريف كرد چرا كه از مرد ميانسال ۵۰ ساله و حتي سنين بالاتر آمده بودند تا جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله، از دبيركل حزب اتحاد ملت ايران تا اعضايي از حزب كارگزاران و... اما در اين جمع سن و سال مهم نبود و موضوعات مورد بحث يكسان بود. از پيروزي ليست ۱۶+۳۰ خشنود بودند و آنهايي كه كمي سن بالاتري داشتند به كم سن و سال‌ها گوشزد مي‌كردند كه انتخابات هنوز تمام نشده و مرحله دوم را بايد جدي‌تر از مرحله اول دانست.

ديروز جمعي از اعضاي ستاد خبرگان مردم يعني همان ستادي كه با انگيزه داشتن مجالس فعال و پويا براي هر چه پرشورتر برگزار شدن انتخاباتهاي اسفندماه و بدون چشمداشتي به آگاه‌سازي جامعه درباره اثرات راي دادن به كانديداهاي ميانه‌رو از هر دو طيف اصلاحات و اصولگرا پرداختند تا در نهايت اين ليست بيشترين پيروز را در انتخابات كسب كرد، گرد هم آمدند ديروز قرار بود اعضاي ستاد خبرگان با آيت‌ا... هاشمي ديدار داشته باشند كه ياسر هاشمي پسر آيت‌ا... زودتر به سالن برگزاري مراسم آمد و با ‌ميهمانان به احوالپرسي پرداخت. دقايقي تا ساعت ۱۱ مانده بود كه آيت‌ا... هاشمي وارد سالن برگزاري مراسم شد و با تكان دادن دست با ‌ميهمانان به سلام و احوالپرسي پرداخت. پس از قرائت قرآن، عضوي از حزب اعتدال به سخنراني درباره روندي كه براي پيروزي ليست ۱۶+۳۰ طي شد پرداخت و پس از او مسئول حزب كارگزاران ري به پشت تريبون رفت و به قرائت شعري در وصف آيت‌ا... هاشمي پرداخت. همچنين نماهنگي از سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به همراه تصاويري از اتفاقات سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامي، دعوت نخبگان علمي و هنري از مردم براي شركت در انتخابات و اهميت برگزاري پرشور انتخابات پخش شد.

تاكيد امام بر نقش مردم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از اين ‌ميهمانان به سخنراني پرداخت و با تشريح گزارش‌هاي كتبي و شفاهي از هزينه‌هاي ستاد خبرگان مردم كه به ايشان ارائه شد، گفت: بارها گفته بودم كه به‌خاطر شناخت كامل مردم از من، نياز به تبليغات آنچنان نيست و فقط كافي است كه برنامه‌ها و افكار به مردم معرفي شود. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، اهانت به رقبا و زير پا گذاشتن قانون را بخشي از نبايدهاي انتخابات در جمهوري اسلامي دانست و گفت: بايد براي رفع اين عيب تلاش كنيم كه انقلاب اسلامي، براي عزت مردم و كشور ايران، گسترش تعاليم مكتب اهل بيت (ع) و تقويت مكارم اخلاق اسلامي و انساني بود.

ايشان با بيان اين جمله كه «اين انتخابات درس‌هاي زيادي داشت»، گفت: يكي از نكات غم‌انگيز اين انتخابات، تلاش بعضي از معمّرين براي تخريب رقباي انتخاباتي بود كه اگر جوانان نمي‌دانستند، خودشان مي‌دانستند كه دارند دروغ مي‌گويند. ايشان حضرت علي (ع) را قرآن ناطق توصيف كرد و با بيان تاريخچه جمع‌آوري قرآن در صدر اسلام، به قرآن منسوب به آن امام همام اشاره كرد و گفت: چنان شخصيتي كه عزيز پيامبر (ص) و مسلمانان بود، پس از ماجراي غدير و اتفاقات پس از رحلت نبوي، در گفتار و رفتار بر رأي و نظر مردم تاكيد مي‌كردند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با بيان اين جمله كه «حضرت علي راستگوترين انسان تاريخ است»، گفت: گفتار ايشان در نهج‌البلاغه و سيره ايشان در تاريخ نشان از توجه عميق به آراي مردم دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين جمله كه «اسلام آمده تا روز قيامت، مردم را هدايت كند»، گفت: بهترين راه براي فهم تعاليم اسلام و قرآن در شرايط فعلي كه ۱۴۰۰ سال از آن گذشته، اجتهاد به عنوان مكمّل خاتميت دين اسلام است. ايشان با اشاره به برنامه‌هاي امام راحل به عنوان مجتهدي آگاه و فقيهي سياسي، براي مبارزه با طاغوت، گفت: ايشان براساس تعاليم امام علي(ع) همواره بر نقش مردم در همه مقاطع انقلاب اسلامي تاكيد مي‌كرد كه با وجود منصب آسماني ولايت، براساس وصيت نبوي، وقتي مردم را آنگونه ديد، كارها را به خودشان واگذار كرد و مشغول كشاورزي شد كه آثارش در منطقه ينبع عربستان برقرار است.

خشنودي رهبر انقلاب از برگزاري خوب انتخابات

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خويش، برگزاري آرام و حضور چشمگير مردم را از ويژگي‌هاي انتخابات ۷ اسفند خواند و با اشاره به ابراز رضايت و خشنودي رهبري معظم انقلاب از برگزاري خوب انتخابات، گفت: بايد در اين مسير فرهنگ‌سازي كنيم تا نمونه‌اي براي برگزاري انتخابات آرام و سالم در جهان باشيم. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اهميت برگزاري هر چه باشكوهتر دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در ارديبهشت ماه، از مردم مناطقي كه انتخابات در آن برگزار مي‌شود، خواست با همان شور و احساس تكليف و وظيفه ديني و ملي پاي صندوق‌هاي رأي حضور يابند و حماسه دور اول را پرشور و با انتخاب كانديدا يا كانديداهاي اصلح تكرار كنند. ايشان جوانان و بانوان را از تاثيرگذاران واقعي در انتخابات و نتايج آن دانست و گفت: كشور ايران، يك كشور جوان است كه بايد با استفاده از تجربه‌هاي معمرين، براي آينده آن تلاش كنيم.

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، بروز و ظهور طلبه‌هاي جوان در حوزه‌هاي علميه را سرمايه‌‌اي ديگر براي نظام اسلامي دانست و گفت: جوانان دانشجو و طلبه بايد براي رشد آگاهي مردم در جهت تقويت پايدار مردم سالاري ديني تلاش و فرهنگ‌سازي كنند كه از ضرورت‌هاي زمانه است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ملت ايران را ملتي بي‌نظير و وفادار به مكتب اسلام، مذهب تشيع و آرمان‌هاي امام و شهدا توصيف كرد و گفت: بايد براي سربلندي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي اين ملت در جهان تلاش كرد كه در سايه انقلاب اسلامي، علاوه بر مردها، زنان تحصيلكرده‌اي هم پيدا شده‌اند كه بي‌شك آينده كشور در دستان دختران و پسران دانش‌آموز، دانشجو و دانشمند امروز است.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/148887

ش.د9503174

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات