تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۸۲۰۰
«جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» اعلام موجوديت كرد

جبهه‌اي براي كارآمدي نظام اجرايي كشور

پایگاه بصیرت / سعید همتی

(روزنامه جوان ـ 1395/10/06 ـ شماره 4987 ـ صفحه 2)

مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي (دفتر سابق حزب جمهوري اسلامي) عصر ديروز شاهد رويشي از جنس همان حزب جمهوري بود. «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» پاي در عرصه فعاليت‌هاي سياسي نهاد و با معرفي اهداف و برنامه‌هاي خود از همه جريان‌هاي معتقد به انقلاب اسلامي، ولايت فقيه و هر كس كه دل در گرو آباداني كشور و خدمت به مردم دارد، دعوت به همكاري كرد. از تركيب اوليه اعضاي هيئت مؤسس اين تشكل نيز مي‌توان فهميد برخلاف جريان‌هاي مرسوم سياسي از چهره‌هاي مشهور چندان خبري نيست تا به زعم خود بر مردمي بودن خود تأكيد كند.

جبهه‌اي فراتر از اصولگرايي

در ابتداي مراسم اعلام موجوديت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان به عنوان رئيس هيئت مؤسس، اظهار داشت: بنده به‌عنوان خادم كوچك اين جمع قرار است نكاتي را مطرح و با ذكر توضيحات و مقدماتي، موجوديت اين تشكل را خدمت ملت عزيز ايران اعلام كنم.

وي گفت: بايد اذعان كنيم كه نظام اجرايي ما همواره از اينكه بتواند مشكلات جامعه را برطرف كند ناتوان بوده است و بايد با تلخي اذعان كنيم كه بخشي از كارگزاران نظام، از مردم فاصله گرفته‌ و به سمت رفاه و ثروت‌اندوزي متمايل شده‌اند. وي تأكيد كرد: اين مسائل گاهي خواب را از چشم رهبر انقلاب ربوده و دل هر متعهدي را درد مي‌آورد، بنابراين در اين شرايط وظيفه ما اين است كه اقدام مناسبي انجام دهيم.

حجت‌الاسلام رحيميان ادامه داد: همه دلسوزان در نظام ما فراتر از احزاب و جناح‌ها و همه‌كساني كه دغدغه مردم و احياي ارزش‌هاي اسلامي در جامعه رادارند و به لزوم به‌كارگيري و مشاركت همه مردم در اين عرصه و پديد آمدن جبهه‌اي متشكل از مردم و متكي به آنها تأكيددارند، جبهه مردمي نيروهاي انقلاب، جبهه‌اي فراگير و فراتر از يك يا دو جناح است.

رئيس هيئت مؤسس «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» تأكيد كرد: ما اصولگرايي را قبول داريم، اما بايد بدانيم حل مشكل جامعه ما با يك جناح و ائتلاف بين آنها حل‌شدني نيست، از اين رو مجموعه عناصري كه در جامعه هستند و به اصول انقلاب، خط امام، قانون اساسي و تبعيت محض از ولايت حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي اعتقاد دارند و داراي اين ويژگي هستند، در اين عرصه فراخوانده مي‌شوند.

وي با تأكيد بر اينكه اين جبهه فراتر از جريان اصولگرايي است، يادآور شد: اين جبهه مشتمل بر همه افرادي كه معتقد به اصول خط امام، گفتمان انقلاب، ‌آرمان امام، ‌راه شهدا، پيروي از ولايت هستند و ما از همين‌جا از همه دلسوزان و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامي خواستاريم كه به اين حركت بزرگ مردمي بپيوندند تا به خواست خدا، اقدام و عمل صالحانه و خدمت خاضعانه براي اين ملت عزيز محقق شود و نظام اسلامي آن‌گونه كه شايسته نام آن است زير چتر عنايات حضرت ولي‌عصر (عج) محقق شود.

عبور از صف‌بندي‌هاي سياسي كشور

مرضيه وحيددستجردي، عضو هيئت مؤسس و سخنگوي موقت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب در نشست خبري اين جبهه گفت: اين تركيب از خطوط و صف‌بندي‌هاي سياسي كشور عبور كرده است. وي افزود: جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي مي‌خواهد مرزهاي حزبي را كنار بزند تا مردم حاكم باشند، هر كجا كار دست مردم بوده، كشور و نظام موفق بوده و هر كجا كساني به نيابت از مردم حاضر شدند، آنها مسير را به انحراف بردند.

عضو هيئت مؤسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي تصريح كرد: براي كسب اعتماد نظرات همه مردم را از سراسر كشور كسب خواهيم كرد و مرحله به مرحله پيشرفت امور را به مردم گزارش خواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه متأسفانه مسائلي چون تشديد فقر و تبعيض، حاصل ناكارآمدي دولت كنوني است، گفت: با توجه به وضعيت حساسي كه پيش روي ماست، ما تفرق در ميان نيروها و گروه‌هاي انقلابي را پسنديده نمي‌دانيم، چرا كه ما بايد پاسخگو باشيم. ما نمي‌توانيم نسبت به اين وضع بي‌تفاوت باشيم چون مسئول وضع مردم هستيم.

عضو هيئت مؤسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي از حمايت حدود 300 شخصيت انقلابي از اين جبهه خبر داد و گفت: متأسفانه آنچه مردم انتظار داشتند برآورده نشده و وضعيت كنوني شايسته جمهوري اسلامي ايران و مردم عزيز ما نيست، بنابراين ما بر همين اساس احساس وظيفه و احساس مسئوليت كرديم كه در اين برهه براي آنكه صداي مردم شنيده شود، اقدام كنيم.

مي‌خواهيم پژواك صداي مردم باشيم

وي با بيان اينكه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي تلاش دارد صداي مردم را منعكس كند، گفت كه اين جبهه براي پيشبرد اهداف عالي خود قصد دارد مجامع شهرستاني و استاني را برگزار كند و نهايتاً مجمع ملي را تشكيل دهد تا عموم مردم در اين جبهه بتوانند صداي خود را منعكس كنند.

وي در پاسخ به سؤالي درباره نسبت اين جبهه با اصولگرايي، گفت: اين جريان يك جريان فراجناحي و حتي فرا اصولگرايي است؛ ما مي‌خواهيم كار را با كمك مردم پيش ببريم و ما هر دستي كه به سمت‌مان دراز شود را مي‌فشاريم. كساني كه در صحنه‌هاي اجتماعي و فرهنگي خدمتگزاري خود را به مردم ثابت كرده‌اند از حاميان اين جبهه هستند و ما اميدواريم در روزهاي آتي به تعداد حاميان اين جبهه افزوده شود. وي با بيان اينكه مردم از وضعيت فساد و مشكلات اقتصادي از قبيل حقوق‌هاي نجومي رنج مي‌برند، تصريح كرد: مشكلات اقتصادي دل هر كسي را به رنج مي‌آورد. بايد كساني داعيه‌دار امور كشور باشند كه از خود مردم باشند، بنابراين ما مي‌خواهيم با صداي ملت، مسير پايداري ارزش‌هاي انقلاب اسلامي را دنبال كنيم.

نگاه بالا به پايين نداريم

وحيد دستجردي پيشرفت و آباداني كشور، استقرار عدالت، نبود فقر و تبعيض، حركت درون‌زاي اقتصادي و نداشتن نگاه به بيگانه و نگاه به مردم را از اهداف جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي دانست و در پاسخ به سؤالي درباره شرايط پيوستن ديگر گروه‌ها به اين جبهه، گفت: اعضاي هيئت مؤسس براي جذب گروه‌هايي كه معتقد به اصول انقلاب هستند تلاش خواهند كرد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي كانديداي خاصي مدنظر دارد، گفت: اميدوار هستيم به اهداف بلند تعيين شده برسيم و ما براي اهداف خود گام به گام پيش خواهيم رفت، البته انتخابات را در پيش رو داريم؛ بايد آراي مردم را به دست بياوريم و حتما ما پيشنهادي مردمي را بررسي خواهيم كرد؛ در يك جريان مردمي قرار نيست از بالا به پايين نظر دهيم و ما اين مهم را موكول مي‌كنيم به نظرات مردم كه نظر مردم را در مجامع عمومي كسب كنيم.

سخنگوي موقت اين جبهه با تاكيد بر اينكه تمام تشكل‌هاي معتقد به ارزش‌هاي انقلاب بايد به وحدت برسند خاطرنشان كرد: برگزاري مجمع برگزاري اين جبهه در چند هفته آينده خواهد بود و ابتدا يك مجمع شهرستاني استاني در دو هفته آينده خواهيم داشت و سپس حدود پنج هفته ديگر، مجمع عمومي كلي و مردمي برگزار مي‌شود. وي افزود: از داخل آن مجمع مردمي، تعدادي بايد رأي بياورند و به اعضاي فعلي اضافه شوند كه از اين رو، 10 نفر ديگر به 10 نفر فعلي هيئت مؤسس اضافه خواهد شد.

برخي‌ها از انقلابي‌گري خسته شده‌اند

عليرضا مرندي عضو ديگر هيئت مؤسس نيز در حاشيه مراسم اعلام موجوديت اين جبهه و در جمع خبرنگاران گفت: ما اگر فكر كنيم موفق نمي‌شويم نمي‌توانيم كاري انجام دهيم و حضرت امام (ره) بااينكه هيچ‌كس را نداشتند تمام تلاش خود را كردند هرچند كه ما ادعاي امامي نداريم و خداوند حامي كساني است كه تلاش بيشتر و به‌صورت صادقانه فكر و عمل مي‌كنند.

مرندي بابيان اينكه اگر وضع موجود رضايت‌بخش بود ديگر نياز به اصلاح آن وجود نداشت، خاطرنشان كرد: هرچه ما از انقلاب گذشته‌ايم تلاش‌هاي انقلابي‌گري كم‌رنگ و برخي خسته شده‌اند و برخي فكر كردند ديگران اين وضعيت را درست مي‌كنند.

وي ادامه داد: بنابراين بايد تلاش بيشتري شود كه آلاينده‌ها پالايش و كنار روند و اين فسادها ناشي از همين سخت نگرفتن‌هاست كه ما مي‌بينيم پس از موضوع حقوق نجومي برخي افراد مؤثر در اين قضيه را ذخيره نظام مي‌نامند، ازاين‌رو اين‌گونه مسائل مردم را نااميد مي‌كند و بايد تلاش شود تا اهداف پاك انقلاب مطرح شود.

http://javanonline.ir/fa/news/829272

ش.د9503227

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات