تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۷۶
«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» دیروز در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اعلام موجودیت کرد

جبهه جمهوری

(روزنامه وطن امروز ـ 1395/10/06 ـ شماره 2058 ـ صفحه 1)

خیزش عمومی برای نجات اقتصاد کشور / مبارزه با فساد و تبعیض/ بازگرداندن مردم به عرصه اداره کشور

گروه سیاسی: یک گام به جلو برای توده‌های مردمی انقلاب در ساختار تصمیم‌گیری نظام اسلامی. یک گام به سود مردم و فعال شدن ظرفیت‌های مردمی در سراسر کشور در راستای تحقق مطالبات قانونی. مردم صاحب تشکیلات شدند. «جبهه جمهوری» دیروز اعلام موجودیت کرد تا افراد و شخصیت‌های موجه غیرحزبی این بار دست به کار شوند و به دور از خط‌کشی‌های حزبی و جناحی، جنبش مردمی تغییر را برای درمان مدیریت اجرایی کشور آغاز کنند.

به گزارش «وطن امروز»، دیروز به همت جمع زیادی از دلسوزان و افراد موجه غیروابسته به تشکیلات و احزاب سیاسی، «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» راه‌اندازی شد تا جرقه امید هم در دل توده‌های مردم و هم نزد دلسوزان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی زده شود. امید به ایجاد یک جریان مردمی که با استفاده از ظرفیت‌های بی‌کران توده‌ها به دنبال بسامان کردن امور به سبک «آنچه مردم می‌خواهند» است. اعلام موجودیت این جبهه مردمی در مجموعه فرهنگی سرچشمه که محل دفتر مرکزی حزب جمهوری بوده است نیز بسیار قابل تامل و پر معنی است. این بار جبهه جمهوری با همراهی و مدیریت یاران دیرین امام خمینی(ره) آمده است تا با به میدان آوردن «صاحبان انقلاب» علیه «تشنگان قدرت»، یک بار دیگر نشان دهد «جمهوری اسلامی، حکومت مستضعفان است». «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» دیروز یکشنبه 5 دی‌ماه اعلام موجودیت کرد.

به گزارش فارس، «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» عصر دیروز با حضور 10 نفر از چهره‌های انقلابی، در مجموعه فرهنگی سرچشمه اعلام موجودیت کرد. این جبهه مردمی با حضور 10 شخصیت مردمی و انقلابی شاخص که به عنوان هیات راه‌اندازی شناخته می‌شوند، به میدان آمد. شخصیت‌هایی که از یاران سابق و صدیق امام و رهبری و موی سفیدکرده‌های خدمتگزاری تا متخصصان و خدمتگزاران مورد احترام مردم و نیز جوانان مومن و انقلابی در میان‌شان حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رحیمیان، مرضیه وحیددستجردی، مهدی چمران، یحیی آل‌اسحاق، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد،‌ محمود خسروی‌وفا، مهدی محمدی، سیدعلیرضا مرندی و نادر طالب‌زاده 10 نفری هستند که با حضور آنها جبهه مردمی اعلام موجودیت کرد.

این خبر یعنی اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به سرعت به خبر نخست تمام رسانه‌های داخلی تبدیل شد و خبرگزاری‌های خارجی نیز از آن به عنوان جنبش جدید انقلابیون برای تغییر ساختار بروکراتیک دولتی در ایران تعبیر کردند. اظهارات حجت‌الاسلام رحیمیان که از یاران دیرین و صدیق حضرت امام خمینی(ره) و رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است، در ابتدای نشست اعلام موجودیت جبهه مردمی، سالن برگزاری نشست را با آرمان‌های انقلابی حضرت روح‌الله عطرآگین کرد. رئیس هیات موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» از تمام دلسوزان انقلاب اسلامی خواست به جبهه مردمی نیروهای انقلاب بپیوندند، چراکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب فراتر از جریان اصولگرایی و مشتمل بر حضور همه معتقدان به آرمان‌های امام و گفتمان انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان اظهار داشت: بنده به‌عنوان خادم کوچک این جمع قرار است نکاتی را مطرح و با ذکر توضیحات و مقدماتی، موجودیت این تشکل را خدمت ملت عزیز ایران اعلام کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: باید اذعان کنیم که نظام اجرایی ما همواره از اینکه بتواند مشکلات جامعه را برطرف کند ناتوان بوده است و باید با تلخی اذعان کنیم که بخشی از کارگزاران نظام، از مردم فاصله گرفته‌ و به سمت رفاه و ثروت‌اندوزی متمایل شده‌اند. در این شرایط رقتبار شاهد هستیم مردمی که امام درباره آنها فرمودند ملت ایران از مردم صدر اسلام و از مردم عراق در زمان امام علی(ع) و سیدالشهدا برتر هستند و در طول این مدت، فداکاری خود را به اثبات رسانده و سختی‌های انقلاب و دفاع مقدس را به دوش کشیده‌اند، امروز دچار معضل اشتغال، معضل معیشت و اولیات زندگی خود هستند. وی تأکید کرد: این مسائل گاهی خواب را از چشم رهبر انقلاب ربوده و دل هر متعهدی را درد می‌آورد، لذا در این شرایط وظیفه ما این است که اقدام مناسبی انجام دهیم. حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: همه دلسوزان در نظام ما فراتر از احزاب و جناح‌ها و همه‌کسانی که دغدغه مردم و احیای ارزش‌های اسلامی در جامعه را دارند، بر لزوم به‌کارگیری و مشارکت همه مردم در این عرصه و پدید آمدن جبهه‌ای متشکل از مردم و متکی به آنها تأکید دارند، لذا جبهه مردمی نیروهای انقلاب، جبهه‌ای فراگیر و فراتر از یک یا 2 جناح است.

رئیس هیات موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» درباره ماهیت این جبهه تأکید کرد: ما اصولگرایی را قبول داریم اما باید بدانیم مشکلات جامعه ما با یک جناح و ائتلاف بین آنها حل‌شدنی نیست، از این رو مجموعه عناصری که در جامعه هستند و به اصول انقلاب، خط امام، قانون اساسی و تبعیت محض از ولایت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای اعتقاد دارند و دارای این ویژگی هستند، به این عرصه فراخوانده می‌شوند. وی ادامه داد: همه معتقدان به گفتمان انقلاب اسلامی دست وحدت و تعاون داده و جبهه مردمی خدمتگزاران به جامعه را شکل می‌دهیم و با این ویژگی‌ها که برای خدمت به مردم کمر همت بسته‌ایم، ‌این راه را ادامه می‌دهیم، ازاین‌رو هدف از شکل‌گیری این جبهه، پشتیبانی و اقدام صادقانه است. رئیس هیات مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در تشریح «اقدام صادقانه» گفت:‌ اقدام صادقانه برای تحقق گفتمان و مطالبات رهبری شامل حل مشکل اشتغال، معضلات رکود و فساد اقتصادی و اداری و تلاش برای تحقق عدالت است و امیدواریم با صداقت این حرکت ادامه یابد. لازم است تأکید کنیم ما چاره‌ای جز اقدام و عمل صالح برای خدمت به جامعه نداریم و باید صداقت و راستگویی را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم.

آنچه جبهه جمهوریت می‌خواهد

در ادامه نشست اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مرضیه وحیددستجردی، عضو هیات مؤسس این جبهه در پاسخ به سوالات خبرنگاران، اهداف و جزئیات سازوکار این جبهه را تشریح کرد.

دستجردی اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بنا دارد دسته‌بندی‌های سنتی را درنوردد و فراجناحی و فرااصولگرایی باشد. وی درباره سازوکار گزینه ریاست جمهوری اظهار داشت: ما این مساله را به بعد از تشکیل مجامع شهرستانی و ملی موکول می‌کنیم تا ببینیم از داخل این مجامع چه گزینه‌ای بیرون خواهد آمد. وحید دستجردی با اشاره به تنوع اعضای هیات مؤسسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: با ترکیبی که امروز در جمع اعضای ۱۰ نفره هیات مؤسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنید می‌بینید که این ترکیب از صف‌بندی‌های رایج و سنتی سیاسی کشور عبور کرده است. عضو هیات مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» ادامه داد: در این ترکیب تحلیلگران سیاسی، اهل نظر، اصحاب هنر، اساتید دانشگاه، پزشکان، افراد اجرایی کشور و روحانیت حضور دارند. ما بنا داریم یک جمع چندصدایی باشیم و می‌خواهیم صدای همه اقشار مردم را بلند کنیم. وی با تأکید بر اینکه همه ما از جبهه‌بندی‌های رایج و سنتی خسته شده‌ایم، گفت: می‌خواهیم این مرزها را درنوردیم و مردم حاکم شوند، به عبارتی می‌خواهیم امور به دست مردم رقم‌ زده شود، سرنوشت آنان تعیین شود و مردم درصحنه حضور داشته باشند. عضو هیات مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معتقد است هر جا مردم حضور داشتند و کارها به مردم سپرده شد کشور موفق شد و نظام توانست مراحل پیشرفت را با سرعت طی کند اما هر جا افرادی به نیابت از مردم حاضر شده‌اند مسیر و کشور را به انحراف بردند.

وحیددستجردی در ادامه در پاسخ به سوال «وطن امروز» درباره طرح این جبهه برای انتخابات و الگوی«ایده‌ای برای عقلانی و کارآمدتر کردن انتخابات» که به موضوع «ارائه یک کابینه کارآمد» اشاره دارد، گفت: ما وقتی محور را پیدا کردیم که «حل معضلات اقتصادی» و «فساد اداری» است و هر دو اینها در گرو اعتماد و سپردن کار به مردم است، این یک امر مرسوم بین‌المللی است که هر گروه و هر شخصی که وارد می‌شود، تیم همراه خود را و بعضی از اعضای هیات دولتش را معرفی کند که برای ما اعضای اقتصادی کابینه اهمیت دارد و برنامه آنها برای حل مشکلات اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد و هر گزینه‌ای که ما بررسی می‌کنیم باید این دو مساله را به ما ارائه کند؛ برنامه اقتصادی و فردی که این برنامه را می‌خواهد جلو ببرد. البته ما تا آنجا راه زیادی داریم.

ماهیت و اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی البته در بیانیه این جبهه که توسط مرضیه وحیددستجردی قرائت شد، تشریح شده است. در این بیانیه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، خطاب به ملت ایران آمده است:

«حقیقت آن است که با وجود این دستاوردهای عظیم و به‌رغم تلاش‌های فراوان صورت گرفته در دوران پس از انقلاب، هنوز آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و انتظارات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) به تمامی محقق نشده‌اند و چشم‌انداز زیبا و شوق‌انگیز جمهوری اسلامی به منصه ظهور نرسیده است و مردم به همه آرزوهای خود در ایجاد یک نظام مردم‌سالار دینی نائل نشده‌اند. مشکلات اقتصادی که بیکاری جوانان، رکود اقتصادی و گرانی و کاهش قدرت خرید مردم در رأس آن است، همچنان مهم‌ترین مساله کشور است و با وجود ارتقای سطح رفاه عمومی و تلاش‌های صورت گرفته برای گشایش در معیشت مردم، هنوز بسیاری از مردم زیر خط فقر قرار دارند و از تأمین معاش روزانه خود عاجزند. فساد اداری و فساد اقتصادی با ارقام نجومی و دریافت‌های نامتعارف و ناعادلانه مدیران و صاحب‌منصبان از آستانه تحمل مردم فراتر رفته است».

این بیانیه همچنین می‌افزاید: «با کمال تأسف باید اذعان کرد بسیاری از مسؤولان و مدیران اجرایی کشور از هر یک از جناح‌ها و سلیقه‌های سیاسی که عهده‌دار مسؤولیت بوده‌اند، بتدریج از روحیه و منش انقلابی و از مردم و مستضعفان که ولی‌نعمتان آنها بوده و هستند، فاصله گرفته و برخی از آنان به اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی و ثروت‌اندوزی روی آورده‌اند و از سوی دیگر مردم، حضور موثری در اداره کشور نداشته و نتوانسته‌اند به وظیفه انقلابی خود در نظارت و مراقبت بر عملکرد مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی و نقد آنان و مطالبه‌گری از آنان عمل کنند. پیشنهاد ما این است که برای عبور از تنگناهای اقتصادی و نجات کشور از مشکلات و معضلاتی که آن را از حرکت در مسیر پیشرفت و اعتلا بازداشته است به اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب بازگردیم و با همفکری و همدلی، راه را برای حضور موثر و مستمر مردم در اداره کشور هموار کنیم و موانع حرکت رو به جلو و عوامل سدکننده پیشرفت را از سر راه برداریم».

در پایان این بیانیه هم آمده است: ما جمعی از دردمندان و دغدغه‌داران، با توکل بر خدای متعال و امیدوار به نصرت الهی و با آگاهی از قدرت و توانمندی‌های کشور و ظرفیت‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی و با علم به فرصت‌های فراوان منطقه‌ای و بین‌المللی و با اعتماد به ظرفیت عظیم ملت ایران، پیشقدم شده و با اعلام افراد زیر به عنوان پایه‌گذاران این حرکت از تمام نیروهای انقلاب، دردمندان و دلسوزان، صاحبان اندیشه و اراده، از اقشار مختلف مردم در پهنه جغرافیای کشور عزیزمان ایران دعوت می‌کنیم در این جهاد مقدس شرکت کنند و در یک جبهه فراگیر و مردمی برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور، تحول در وضعیت اقتصادی مردم، مبارزه با فساد و هموار کردن مسیر پیشرفت و عدالت متحد شوند. «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که عنوان این حرکت مردمی و خیزش عمومی است، در نخستین گام به تشکیل «مجمع مردمی نیروهای انقلاب» همت خواهد گماشت. این مجمع که برخاسته از متن نیروهای مومن و انقلابی سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پیش ‌رو که با عنایت به شرایط کشور، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را معین و اعلام خواهد کرد».

حمایت 210 فعال سیاسی و فرهنگی سراسر کشور از خیزش عمومی مردم انقلابی

پس از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی۲۱۰ چهره ملی کشور با صدور میه‌ای از این جبهه حمایت کردند.

210 چهره ملی کشور اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرهنگیان و چهره‌های شاخص مذهبی و اقشار مردم اعلامیه اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را امضا و از تشکیل این جبهه حمایت کردند. این 210 نفر شامل نمایندگان مجلس، علما و روحانیون، چهره‌های سرشناس سیاسی و فرهنگی، اساتید دانشگاه، فعالان رسانه‌ای و... از سراسر کشور هستند.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/2058

ش.د9503212

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات