صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۸۶۳۸

اخبار کوتاه شنبه 2 بهمن ماه

کمیته سیاست‌گذاری تجاری آمریکا در چین اعلام کرد، پکن خود را از هر نظر برای مبارزه تجاری با دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا آماده کرده است. ترامپ هم از آن سو تأکید کرده است اگر نتواند اختلافات تجاری با دومین اقتصاد برتر را حل‌وفصل کند، هیچ پایبندی به اصل «یک چین» نخواهد داشت. «لستر راس» رئیس کمیته سیاست‌گذاری اتاق بازرگانی آمریکا در چین نیز در این باره گفته است: اگر ترامپ بخواهد سخت‌گیری‌های تجاری علیه چین داشته باشد، این کشور به جنگ تجاری با دولت جدید آمریکا خواهد رفت.
«رکس تیلرسون» نامزد وزارت خارجه دولت ترامپ به تازگی گفته است: ایالات متحده آمریکا باید از دسترسی چین به جزایر مصنوعی جدیدش جلوگیری کند. به منظور رسیدن به این هدف باید جزایر را محاصره دریایی کند که این به معنای جنگ با دولت چین است. در واقع دولت پیش روی ترامپ یک خط قرمز در دریای چین جنوبی طراحی می‌کند که این طرح نمی‌تواند بدون رفتن به جنگ با چین اجرا شود.
معصومه‌ آباد، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از عملیات امدادرسانی در شمال ساختمان پلاسکو با بیان اینکه متأسفانه از ۱۷ هزار بازدیدی که از ساختمان‌های سراسر تهران انجام شده،‌ سه هزار ساختمان گزارش ناایمن بودن دریافت کرده‌اند، گفت: سه هزار ساختمان ناایمن به مانند پلاسکو در تهران وجود دارد که سرنوشتی مشابه این سازه خواهند داشت.
سخنگوی کاخ کرملین از مشورت و تبادل نظر میان مقامات روسیه و ایران درباره تدارکات نشست صلح سوریه در آستانه خبر داد. «دیمیتری پسکوف» تأکید کرد، روسیه به تماس‌های خود با همتایان ایرانی به منظور مشورت در خصوص این دیدار که قرار است ۲۳ ژانویه در آستانه برگزار شود، ادامه خواهد داد.
سیدمحمد راشدی، رئیس هیئت‌مدیره حمل‌ونقل ریلی رجا از برگزاری مناقصه بین‌المللی نوسازی و بازسازی ناوگان این شرکت به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا پنج سال آینده ۷۵ درصد ناوگان ریلی مسافری رجا نوسازی و بازسازی می‌شود.
 خبرگزاری رویترز نوشت: رویال بانک اسکاتلند و بانک لویدز انگلیس با وجود قول لندن به ایران مبنی بر متقاعد کردن این بانک‌ها برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران با این اقدام مخالفت کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات