صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۸۸۹

پیروزی ملت در تابستان داغ لبنان !


سیر تحولات پرشتاب لبنان در روزهای اخیر به زیان آمریکا صهیونیستها و جناح 14 مارس به پیش می رود . بدین ترتیب وعده های « دیویدولش » دستیار وزیر خارجه آمریکا برای تغییر موازنه سیاسی به نفع جناح « سینیوره » و تثبیت آن پوچ از آب درآمده است و نقشه های بیگانگان یکی پس از دیگری در این کشور با شکست مواجه می شود.

اگرچه سینیوره و جناح 14 مارس نیروهای مقاومت اسلامی را به « کودتا » متهم کرده اند ولی مسئله اینست که آنها با صدور دستور برکناری فرمانده نیروهای امنیتی فرودگاه بیروت و دستور جمع آوری شبکه مخابراتی حزب الله در واقع آغازگر این بحران بوده اند و البته هرگز انتظار نداشتند که در این تصمیمات خود دچار عقب نشینی و شکست شوند و حمله آنها با « ضد حمله » مواجه گردد.

دولت سینیوره در یک عقب نشینی آشکار تصمیم گیری در مورد 2 مصوبه اخیر را که به بحران کنونی منجر شده به ارتش لبنان واگذار نموده و ارتش نیز هرگونه تصمیم در این خصوص را به بررسی و تحقیق در این زمینه منوط کرده است . همین امر شکنندگی اوضاع لبنان را نشان می دهد. دریک تحول جدید ارتش لبنان از نیروهای مقاومت خواسته است خیابانهای بیروت را ترک نمایند که این امر با موافقت حزب الله مواجه و عملی شده است .

علاوه بر این تحرکات مرموز نیروهای وابسته به جناح 14 مارس با برخورد جدی نیروهای مقاومت اسلامی در منطقه جبل لبنان و طرابلس مواجه و به شکست آنان منجر شده است . گزارش ها حاکیست دروزی های وابسته به « ولید جنبلاط » در منطقه جبل لبنان سرکوب شده و عده ای از آنها توسط نیروهای مقاومت اسلامی دستگیر و به ارتش لبنان تحویل گردیده اند.

بدین ترتیب جناح 14 مارس نه تنها از طریق مانور سیاسی دولت غیرقانونی سینیوره با برکناری مسئول امنیت فرودگاه بیروت و انحلال شبکه مخابراتی مقاومت به جائی نرسیده بلکه حمله نظامی برای خلع سلاح مقاومت از طریق جنگ داخلی هم با شکست مواجه گردیده است .

در چنین شرایطی جناح 14 مارس به « جنگ روانی » متوسل شده و مرتبا به تبلیغات رسانه ای علیه نیروهای مقاومت می پردازد و آنان را به کودتا و اقدامات ایذائی متهم می کند و حال آنکه جناح 14 مارس به خاطر شکست طرحهایش غافلگیر شده و دستپاچگی کنونی نشان می دهد که آنها انتظار شکست و ناکامی را نداشته اند . آمریکا در یک اقدام جایگزین روز 2 شنبه با برپائی یک « تله کنفرانس اضطراری » با شرکت 15 کشور حامی جناح 14 مارس درصدد جمع بندی شرایط جدید و یافتن راه حلی برای بحران عدم کارآئی جناح 14 مارس برآمد . یکی از راهکارهای مطرح تلاش مجدد برای « بین المللی کردن بحران لبنان » است که دقیقا به خاطر شکست طرحهای کنونی آمریکا در لبنان مورد توجه قرار گرفته است . موضوع مهم دیگر اینست که دولت سینیوره بر اثر ناکامی در انجام طرحهای شکست خورده اش در معرض کناره گیری قرار دارد ولی فشارهای فزاینده ای بر دولت سینیوره وارد می شود که مانع کناره گیری و استعفای وی شوند و او را تحرک نمایند تا به هر قیمت ممکن به حیات سیاسی دولت ناکام خود ادامه دهد و شکست خود را نپذیرد.

خشم آمریکا و اسرائیل از اینست که دولت سینیوره فاقد کارآئی لازم است و چون پایگاه سیاسی ـ اجتماعی قابل ذکری در میان مردم لبنان ندارد عملا متکی به قدرتهای بیگانه است . بعلاوه با در نظر گرفتن نقش دولت سینیوره در جنگ 33 روزه و افشای خیانتهای سینیوره و دستیارانش در خدمت به اسرائیل اشغالگر در واقع به عنوان یک « دولت خائن » مستحق محاکمه و مجازات است و آینده ای برای خودش قائل نیست . در چنین شرایطی « آهارون زنیفی فرکش » رئیس سابق سازمان جاسوسی و ضد جاسوسی ارتش صهیونیستی اعتراف کرد که هیچ نیروئی در لبنان قادر به مقابله با حزب الله و سایر نیروهای مقاومت اسلامی نیست و در واقع اسرائیل و آمریکا هم در موقعیتی نیستند که با حزب الله و مقاومت اسلامی وارد جنگ شوند . وی اعتراف می کند که اسرائیل و آمریکا از ناتوانی جناح 14 مارس از سال 1385 آگاه بوده اند و کاملا می دانسته اند که این جناح جرات مقابله با حزب الله را ندارد .

با اینهمه سئوال جدی اینست که وعده های آمریکا به جناح 14 مارس بر چه مبنائی مطرح شده بود که « دیوید ولش » دستیار « رایس » وعده می داد اوضاع را به نفع سینیوره تغییر دهد و تثبیت کند و چرا آمریکا وعده یک « تابستان داغ » را به مزدورانش در لبنان می داد پاسخ این سئوال روشن است . اگر آمریکا اسرائیل و جناح 14 مارس می توانستند شبکه اطلاعاتی حاکم بر فرودگاه بیروت را در اختیار بگیرند و شبکه مخابراتی حزب الله را هم از میان ببرند دیگر برای انجام وعده های آمریکا و اسرائیل مشکلی وجود نداشت و آن وقت « تابستان داغ لبنان » با کشتار مردم بی دفاع و ایجاد جنگ داخلی در این کشور به سادگی امکان پذیر می شد.

تصادفی نبود که « سید حسن نصرالله » رهبر حزب الله لبنان 2 تصمیم خائنانه دولت سینیوره را اعلام جنگ علیه نیروهای مقاومت نامید و آنرا تعدی و تجاوز به خطوط قرمز نیروهای مقاومت دانست و به صراحت اعلام کرد که هر دستی برای تجاوز به خطوط قرمز مقاومت دراز شود قطع خواهد شد.

کاملا آشکار است که لبنان موقتا از خطر ورود به یک جنگ داخلی نجات یافته و اگر دشمنان ملت لبنان فرصت یافته بودند شبکه مخابراتی مقاومت را نابود و امنیت فرودگاه بیروت را درهم بشکنند این روزها شاهد شروع یک جنگ داخلی تمام عیار در لبنان بودیم که اوج آن باعث تبدیل شدن ماههای آینده به تابستانی پرالتهاب در لبنان می شد و ملت مظلوم لبنان اعم از شیعه و سنی و مسیحی و... در آتش کینه آمریکا و صهیونیست ها می سوختند اما این بار آتش بیار معرکه مزدوران لبنانی آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند. البته هنوز هم تا برکناری دولت سینیوره قطعی نشود و تا یک دولت مردمی بر سر کار نیاید و تا رئیس جمهور جدید انتخاب و معرفی نگردد احتمال بروز بحران جدید و فاجعه ای دیگر چندان هم غیرمنتظره نیست .

خشم امروز کاخ سفید و پنتاگون و سیا از یکطرف و صهیونیست ها از سوی دیگر و ابراز ناکامی جناح خائن سینیوره از درون کاخهای شیشه ای بیروت دقیقا از شکست طرحهای مشترک دشمنان ملت لبنان حکایت دارد ولی آنها هنوز هم کاملا مایوس نشده اند و به همین دلیل ملت لبنان باید همچنان هشیار باشد و با اعتماد به رزمندگان مقاومت اسلامی راه پرفراز و نشیب پیروزی را هموار سازد و مطمئن باشد که روز پیروزی ملت مظلوم لبنان در تابستان داع این کشور نزدیک است .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات