صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۹۸۹۵۷

از نقض برجام تا تنش‌آفرینی در منطقه

۱ـ منع صدور روادید برای ایرانیان «نقض صریح برجام» است
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منع صدور روادید برای ایرانیان نقض صریح برجام است، گفت: هر گونه اقدام اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر دولت‌های غربی که مانع برقراری روابط سیاسی و تجاری مناسب در شرایط پسابرجام شود، نقض برجام است. رئیس گروه تحقیق درباره پرونده دعاوی حقوقی ایران و آمریکا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۴۰۰ آمریکایی به دست اتباع عربستان سعودی کشته شده‌اند، گفت: به‌ دلیل وجود بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی عربستان در داخل آمریکا، عنوان کشور عربستان تاکنون در فهرست تروریست آورده نشده است؛ این در حالی است که در تمام آمارهای رسمی رسانه‌های بین‌المللی تعداد کشته‌شدگان آمریکایی به دست اتباع ایرانی صفر بوده است. وی افزود: وزارت خارجه دولت ایران باید با یک برنامه کنسولی جامع و وضع قوانین، حمایت‌های جدی خود را از اتباع ایرانی نشان دهد.

۲ـ انگلیس به دنبال تنش‌آفرینی در منطقه است
سردار سنائی‌راد، معاون سیاسی سپاه در واکنش به اظهارات ضد ایرانی اخیر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفت: وی برای دومین بار است که چنین خطای سیاسی را انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد، این نوع اظهارات نوعی ژست سیاسی، هم برای قدرت‌نمایی و هم برای سرکیسه کردن برخی کشورهای منطقه و پیدا کردن بازار فروش تسلیحات است. وی با اشاره به مشکلات اقتصادی انگلیس، اظهار داشت: شرایط بد اقتصادی این کشور، مردم آن را به سمت دوری گزیدن از سیاست‌های قبلی این کشور سوق داده است. معاون سیاسی سپاه ادامه داد: انگلیس در چنین شرایطی به دنبال تنش‌آفرینی در منطقه است که البته تجربه‌ای طولانی هم در این حوزه دارد،‌ ضمن آنکه به نظر می‌آید ادامه چنین روندی برای باز کردن پای آمریکایی‌ها به منطقه در پوشش حل بحران‌ها و دغدغه‌هاست.

۳ـ برخی می‌خواهند حوزه را به پیش از انقلاب بازگردانند
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نگرانی که در میان بسیاری از دلسوزان وجود دارد، این است که گویا روند عمومی حوزه، به ‌گونه‌ای پیش می‌رود که برخی می‌خواهند تحت عناوین خاص حوزه را به دوران پیش از انقلاب برگردانند. آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر توجه به پویایی حوزه‌های علمیه، به‌ ویژه حوزه علمیه مقدسه قم ـ بزرگ‌ترین حوزه شیعی که ده‌ها تشکل رسمی و غیر رسمی را در خود جای ‌داده است ـ یادآور شد: حوزه انقلابی باید به‌ گونه‌ای باشد که وقتی از بیرون به نهاد حوزه نگریسته می‌شود، مجموعه‌ای پویا، زنده، پرتلاش و حساس نسبت به همه مسائل و حوادث انقلاب، نظام، اسلام، جامعه و حقایق و وقایع جهان ترسیم شود.

▼ تا انتخابات
مهدی چمران، عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ۲۸ بهمن ماه گفت: هفته آینده نشست مجمع عمومی با حضور نمایندگان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و ان‌شاءالله در این نشست مرامنامه و اساسنامه جبهه به تصویب خواهد رسید.
جلسه کمیته اجتماعی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد. در این جلسه رضا روستاآزاد، عضو هیئت مؤسس و سیدعلی ریاض، رئیس کمیته اجتماعی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی سخنرانی کردند. همچنین، در پایان این جلسه برای تعیین افراد کمیته اجتماعی این جبهه رأی‌گیری شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات