صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۸۹۵۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 12 بهمن

بر اساس جدیدترین آمار از تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در قالب تسهیلات ۱۶ هزار میلیاردی تا اول بهمن ماه امسال، از میان ۵۹ هزار واحد تولیدی ثبت‌نام کننده، فقط ۲۰ هزار و ۴۴۳  واحد امکان دریافت این تسهیلات را به میزان  ۱۴ هزار میلیارد تومان پیدا کرده‌اند. در واقع هر یک از واحدهای تولیدی به طور میانگین موفق شده‌اند حدود ۷۰۰ میلیون تومان از دولت تسهیلات دریافت کنند.
بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای در زمینه مشکلات پیش آمده برای سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین تصریح کرد: مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این مؤسسه در انجام تکالیف و ایفای تعهدات خود قصور کرده‌اند و با آنان برخورد قانونی لازم به عمل خواهد آمد. شورای پول و اعتبار با صدور مجوز مؤسسه اعتباری کاسپین مشروط به انحلال تعاونی‌های اعتبار فرشتگان، الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات، پیوند، بدر توس و امید جلین موافقت کرده بود.
«هومن مجد» از تحلیلگران ایرانی مقیم آمریکا در یادداشتی که در وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» منتشر شده، عنوان داشت: اعمال محدودیت سفر ایرانیان به آمریکا، اثر منفی بر ایالات متحده می‌گذارد. وی افزود: دانشجویان ایرانی که در پی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا هستند، پس از پایان تحصیلات اینجا مانده و در حیطه مهندسی یا علوم فعالیت می‌کنند که این امر موجب حفظ آمریکا در نوآوری‌های فنی شده است.
بنیامین نتانیاهو در توئیتر خود مدعی شده است: «اواخر هفته گذشته (میلادی) ایران یک موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرده است. این نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.» نتانیاهو در ادامه گفته است: «من به زودی با ترامپ در واشنگتن دیدار می‌کنم و درباره ضرورت تجدید تحریم‌های ایران برای موشک‌های بالستیک و نقض حقوق بشر گفت‌وگو خواهم کرد؛ تجاوز ایران نمی‌تواند بی پاسخ بماند.»
محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ مجلس گفت: در جلسه عصر دیروز مجوز داده شد، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت بنیه دفاعی کشور در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات