صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۹۹۳۷۹

از فیش‌های حقوقی تا منصرف نشدن روحانی

۱ـ سقف دریافتی مدیران و مقامات از ابتدای سال ۹۶
حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس درباره اصلاح حقوق مدیران و مقامات گفت: بر اساس ماده ۲۸، همه مقامات کشوری و حتی کارکنان دولت نمی‌توانند از اول فروردین سال ۱۳۹۶ به بعد، بیش از ۱۴ برابر حداقل حقوق دریافت کنند. البته دولت می‌تواند تا ۳۰ درصد به حقوق شاغلان مناطق عملیاتی، مرزی و مناطق محروم اضافه کند. حاجی‌بابایی ادامه داد: این۳۰ درصد برای کسانی که تخصص خاص دارند، به ۶۰ درصد افزایش یافت؛ یعنی شورای حقوق و دستمزد می‌تواند تا ۶۰ درصد به حقوق متخصصان بیفزاید. وی گفت: سامانه‌ای تعریف شده است که همه به آن دسترسی دارند و می‌توانند میزان حقوق‌ها و دلایل آن را رصد ‌کنند. افزون بر موارد مذکور، بر اساس برنامه ششم توسعه پاداش پایان خدمت هم نمی‌تواند از ۱۴ برابر حداقل حقوق بیشتر باشد.

۲ـ جمع کل دارایی‌های بانک مرکزی
جمع کل دارایی‌های بانک مرکزی با رشد ۹/۴ درصدی در ۹ ماهه امسال، به ۵۱۸ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است. بر اساس آمارهای متغیرهای پولی، بانک‌ها حدود ۱۰۴ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار هستند که گویای رشد ۳/۲۵ درصدی در ۹ ماهه امسال است. بر اساس آمارهای بانک مرکزی از متغیرهای پولی و بانکی، مجموع دارایی‌هایی‌ خارجی بانک مرکزی در پایان آذر ماه امسال به ۳۳۵ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۷/۴ درصد کاهش داشته است. همچنین، بدهی‌ بخش دولتی به بانک مرکزی ۶۱ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان محاسبه شده که سهم دولت ۳۵ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان و سهم شرکت‌ها و مؤسسات دولتی ۲۵ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان است.

۳ـ نظر جدید وزیر خارجه آمریکا درباره برجام
تیلرسون در واکنش به سخنان وزیر خارجه فرانسه که گفته بود پاریس احساس می‌کند واشنگتن می‌خواهد توافق اتمی با ایران را ملغی کند، اظهار داشت: «من چنین نظری نداشته‌ام.» رکس تیلرسون و ژان ‌مارک‌اِرو، وزیر خارجه فرانسه در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای گروه بیست در شهر بُن آلمان با هم دیدار داشتند که پس از آن اِرو گفت، دیدگاه پاریس و واشنگتن در قبال توافق اتمی ایران آشکارا با هم تفاوت دارد؛ زیرا واشنگتن می‌خواهد این توافق را بازبینی و ملغی کند. رکس تیلرسون در نشست‌هایی که ماه گذشته با اعضای کنگره آمریکا داشت، گفت: اگرچه لغو این توافق را درخواست نمی‌کند؛ اما می‌خواهد آن را مورد بازبینی کامل قرار دهد.

▼ تا انتخابات
محمدرضا عارف در کنگره حزب ترقی ایران با اشاره به رویکرد ۹۲ در انتخابات ۹۶ تأکید کرد: ممکن است افرادی هم خلاف این نظر را داشته باشند؛ ولی باید همان رویکرد را ادامه دهیم. آنچه امروز قطعی است، این است که جریان اصلاحات یک نامزد خواهد داشت؛ البته نظر شخصی من که بارها اعلام کرده‌ام، آقای روحانی است؛ زیرا ایشان چهار سال در رأس دولت بوده و عملکردشان را می‌دانیم.
یحیی آل‌اسحاق، عضو هیئت‌مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره چرایی تشکیل این جبهه گفت: مسئله تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، بسیار عمیق‌تر از مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ است؛ البته انتخابات ۹۶ جزء موضوعات است؛ اما اصل تشکیل این جبهه به ‌منظور انتخابات صورت نگرفته است.
علی جنتی، وزیر سابق ارشاد در جمع اعضای شورای سیاست‌گذاری کانون فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه گفت: سیاست خسته کردن روحانی و به انصراف رساندن او از حضور در انتخابات شکست خورده و روحانی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
عبدالله منتقد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
1
ان شاءالله سازشکاران و غرب پرستان و کسانی که عملا آمریکا را ولی خود می دانند ، رسوا شده و اصلا به انتخابات بعدی نرسند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
اصولا" زباله دان تاريخ را براي اين ساخته اند كه متوهمان اقتصاددرست كن در ۱۰۰ روزه اول را به داخل آن بيندازند
البته از آنجايي كه ملت ما دل رحم اند . براي خالي نبودن عريضه . مدافعان اين دولت را نيز به همراه آنان به آن ديار روانه خواهندكرد تا دل تنگ همديگر نشوند !!!

ههههههههههههههههههه
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات