تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۵۱۰

آغاز نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی 10 نامزد برتر برای انتخابات ریاست‌جمهوری توسط اکثریت اعضای مجمع عمومی انتخاب می‌شوند
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از صبح امروز در نمایشگاه شهر آفتاب با حضور اعضای شورای مرکزی و مدعوین این جبهه آغاز شده است.

این مجمع ملی در نشست امروز دو دستور ویژه خواهد داشت؛ در افتتاحیه این مراسم تصویب مرامنامه و اساسنامه جبهه و انتخاب 31 نفر اعضای شورای مرکزی در دستور کار قرار دارد.

در نوبت عصر این مجمع نیز هیئت‌رئیسه منتخب اعضای شورای مرکزی جلسه مجمع ملی جبهه مردمی را اداره و نسبت به اجرای بخش دوم انتخاب 10 نامزد برتر ریاست‌جمهوری توسط اکثریت اعضای مجمع عمومی اقدام خواهند کرد.

این کاندیداهای معرفی شده و کسانی که خود اعلام کاندیداتوری کرده‌اند، حدود 50 نفر هستند که به رای همه اعضای مجمع عمومی گذاشته خواهند شد تا 10 نامزد برتر مشخص شود.

مهمترین نکته این مرحله آن است که چه بسا افراد توانمندی اساسا اعلام کاندیداتوری نکرده باشند ولی از سوی مجمع عمومی جبهه مردمی شایسته این مقام مهم تشخیص داده شوند؛ همچنین برخی از کاندیداها که موضع انتقادی داشته اند از سوی مجمع عمومی در این مرحله حذف نخواهند شد و احتمال دارد جزء 10 نامزد برتر نیز قرار گیرند.

در گام بعد شورای مرکزی جبهه مردمی که با رای مجمع عمومی انتخاب شده این اختیار را خواهد داشت تا با ده نامزد برگزیده وارد مذاکره شده، به توافق برسند تا در سازوکاری منطقی ـ که تصویب و تایید مجمع عمومی را پشتیبان خود خواهد داشت ـ پیش رفته و اصول و چهارچوب فعالیت جبهه مردمی را بپذیرند که از جمله مهمترین آن امضای میثاق نامه ی اجرایی جبهه مردمی است.

سپس 10 نفر نخست فهرست منتخب مجمع و متعهد به #میثاق_نامه جبهه، برای سخنرانی در مجمع عمومی بعدی و بیان برنامه های خویش دعوت خواهند شد تا این بار مجمع عمومی با دقت بیشتر 5 نفر از میان آنها را برای ثبت نام رسمی در انتخابات ریاست جمهوری برگزیند؛ آنها پس از اعلام نظر شورای نگهبان در فرایندی که قبلا به تصویب مجمع عمومی رسیده است در تعامل با شورای مرکزی جبهه به نحوی عمل خواهند کرد تا نهایتا بتوانند بر فرد شایسته تر و دارای قابلیت بیشتر از میان 5 نفر با توجه به شرایط پیچیده روزهای نهایی رقابت انتخاباتی اجماع کرده و بقیه افراد جزء تیم او برای اعلام نهایی به جامعه قرار گیرند.

در این نشست چهره هایی چون حجت الاسلام رحیمیان، آیت الله موحدی کرمانی، محمدباقر ذوالقدر، محمدرضا باهنر، اسدالله بادامچیان، لاله افتخاری، محمد نبی حبیبی، جوکار، علیرضا مرندی، وحیددستجردی، آل اسحاق، عبدخدایی، شیبانی، میرتاج الدینی، حسین رضازاده، حداد عادل، ابوترابی فرد، زهره الهیان، سبحانی نیا، حاجی بابایی، سیدرضا تقوی، محسن رضایی، زاهدی، قادری، مصباحی مقدم، طالب زاده، الهه راستگو، مجتبی شاکری و ... حضور دارند.

* متاسفانه شاهد هستیم دغدغه‌ها و مطالبات برحق رهبر معظم انقلاب عموما بر زمین مانده است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در نخستین مجمع ملی این جبهه مردمی که مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: نگران جابجایی ارزش‌ها و غیرارزش‌ها هستیم و تنها راه نجات از این شرایط، وحدت نیروهای انقلاب اسلامی است.

رحیمیان ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه افزود: آنچه باعث حضور شما مدعوین محترم و پیوند با این جبهه شده است، به دلیل دو مسئله اساسی و مهم بوده است.

وی گفت: متاسفانه شاهد هستیم دغدغه‌ها و مطالبات برحق رهبر معظم انقلاب عموما بر زمین مانده است.

حجت الاسلام رحیمیان گفت: نگرانی از دلبستگی و امید به دشمن، نگرانی از عدم توجه و عدم تمرکز بر معیشت مردم، اشتغال و گرفتاری های جامعه است.

وی با بیان اینکه هدف و فلسفه نظام اسلامی در درجه اول خدمت به مردم و رفع گرفتاری های مردم است اظهار داشت: متأسفانه شاهدیم که دغدغه ها و مطالبات به حق مقام معظم رهبری عموماً بر زمین مانده است و آنجا که ایشان اظهار نگرانی کرده اند موضوع پیگیری شده اما آنجا که ایشان مطالبه کردند، همچنان بر زمین مانده است.

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، مشکلات فضای مجازی و دهها مطالبه سرنوشت ساز دیگر مقام معظم رهبری که همانا مطالبه خدمت گذاری به مردم و ملت ایران است، همه و همه بر روی زمین مانده است.

حجت الاسلام رحیمیان گفت: نگرانی از جابجایی ارزش ها با ضدارزش ها و دهها و صدها نگرانی دیگر از یکسو و از سوی دیگر اعتقاد به این موضوع که تنها راه درمان این دردها مسئله وحدت، همدلی و همسویی مجموعه نیروهای انقلاب، دردمندان، دغدغه مندان و همه مؤمنانی است که نگران آینده کشور و انقلاب اسلامی هستند باعث این نتیجه قطعی شد که همه باید در یک جبهه متحد شویم.

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  با بیان اینکه جبهه یک حزب جدید نیست اظهار داشت: جبهه یک حزب جدید نیست تا خدایی نکرده مشکلات و انشقاقی بر انشقاق های دیگر بیافزاید.

حجت الاسلام  رحیمیان تصریح کرد: جبهه یک حلقه وصل و محل اتصال  و پیوند بین همه نیروهای انقلاب است.

وی گفت: جبهه جایگاهی است که برادرانه و خادمانه تلاش دارند همه عزیزان دغدغه مند در همه گروه ها، جناح ها، احزاب و اقوام را حول محور انقلاب، محور خط انقلاب و محور پیروی از مقام ولایت و رهبر معظم انقلاب را منسجم کند. تا به خواست خدا گامی در جهت رفع مشکلات برداشته شود.

وی با بیان اینکه تأسیس جبهه یک کار جدید است که از گذشته تاکنون نمونه ای نداشته است، گفت: امیدواریم همچنان برای همیشه این راه ادامه یابد.

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: هرچند انتخابات آینده ایستگاه اول این جبهه است اما اصل حرکت، انسجام نیروهای انقلاب زیر چتر ولایت و خط امام است.

حجت الاسلام رحیمیان اظهار داشت: آنچه در این ایستگاه مورد توجه است رسیدن و میل به بهترین گزینه و اصلح گزینه ها برای جایگاه مسئولیت اجرایی این کشور همراه با یک تیم و مجموعه ای شایسته است.

وی گفت: مجموعه ای که از نظر اعتقادی پایبند به اصول نظام، راه امام، خط ولایت و پیرو محض ولایت فقیه باشند و مجموعه ای است که باید از مردم و برای مردم باشند، از قشری باشند که برای مردم دل بسوزانند و مثل آنها زندگی کنند.

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم های اقتصادی فلج کننده غرب اظهار داشت: اگر ملت ما در برابر این تحریم ها ازپا درنیامد به دلیل نگاهی است که به زندگی ساده رهبری دارند زیرا ایشان از روز اول در اتاقشان یک موکت ساده پهن شد و همه سران دنیا نیز وقتی پا روی این موکت ساده گذاشتند، خواسته و ناخواسته پی به نحوه زندگی و سادگی ایشان بردند.

حجت الاسلام  رحیمیان گفت: اگر مردم این سختی ها را تحمل کردند به این دلیل بود که امامی داشتن که خود در خانه ای استیجاری زندگی کرد و در همانجا نیز از دنیا رفت.

وی با بیان اینکه باید به گزینه ای برسیم که اصلح برای اسلام باشد و نه اصلح برای گروه و یا فردی خاص، گفت: همانطور که امام فرمودند انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که آیا می خواهید انتخابی اصلح برای خود و یا برای اسلام داشته باشید، اگر برای خودتان باشد شیطانی است.

وی افزود: دشمنان ما درحال حاضر تلاش دارند که مردم در انتخابات شرکت کنند و به گزینه مورد نظر آنها رأی دهند و همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند دشمنان تلاش دارند انتخابات طوری انجام شود که درست انجام نگیرد و امور از دست مسلمانان خارج شود.

رئیس هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به فلسفه دین تصریح کرد: بر مبنای اساس و هدف اصلی نظام اسلامی، انشاءالله یکایک عزیزانی که در این جبهه گردهم آمده اند، هدفشان چیزی جز خدمت به مردم نیست.

آیت الله موحدی کرمانی: مردم ایران بصیر و وظیفه شناس هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم به ما نشان دادند بصیر، موقع شناس و وظیفه شناس هستند و برای رسیدن به اهداف مشخص راه صحیح را انتخاب می کنند.
آیت الله موحدی کرمانی در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب افزود: نمونه های موقع شناسی و بصیرت مردم ، حضور در راهپیمایی عظیم 22 بهمن، حضور پای صندوق های رای و اکنون جنب و جوش برای اجرای یکی از برنامه های بسیار مهم یعنی انتخابات ریاست جمهوری است.
وی اضافه کرد: اگر چه کسانی که کاندیدا می شوند از آنجا که از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند باید گفت صالح هستند اما عقل، دین وتجربه به ما نشان می دهد که باید اصلح را انتخاب کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کار خوبی که جبهه مردمی انقلاب اسلامی برای اولین بار آغاز کرده انتخاب از پایین به بالاست یعنی از مردم خواسته که شما تصمیم بگیرید چه کسی رئیس جمهور شود از بالا دستور نیامده بلکه حرکت از بطن مردم شروع شده و شما حاضران در این مجمع نمایندگان مردم انقلابی سراسر کشور هستید.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: شما به عنوان نماینده مردم ایران جمع شده اید تا در این زمینه تصمیم بگیرید و در نهایت رئیس جمهور را انتخاب کنید البته در این زمینه روحانیت احساس وظیفه می کند که باید با شما همراه باشد و همراه است، باید به شما کمک کند و می کند و هر آنچه بیانش را لازم می داند مضایقه نمی کند و هدایت خود را انجام می دهد.
وی گفت: برای شروع این حرکت به شما تبریک می گویم و ارزش عمل بسیار بالاست زیرا شما جمع شدید تا سرنوشت کشور را برای 4 سال رقم بزنید و نفر دوم این کشور را انتخاب کنید.
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه نفر اول کشور مقام معظم رهبری است اضافه کرد : نفر دوم که شما آن را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنید بعد از مقام معظم رهبری برای سرنوشت این کشور تصمیم می گیرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تصمیم رئیس جمهور به عنوان مقام اجراست گفت: رئیس جمهور باید منویات ، فرامین، دستورات و سیاست های کلی مقام معظم رهبری را اجرا کند و این مساله بسیار مهمی است .
وی افزود: رئیس جمهور باید از هوا و هوس دور باشد به اسلام بینش قوی داشته باشد باید همانند رهبر معظم انقلاب ساده زیست باشد باید باور کند که آمریکا دشمن است با مردم مهربان باشد درد مردم را درد خود بداند از فقر مردم ناراحت باشد از بیکاری مردم رنج ببرد و اگر مردم در گرفتاری هستند غصه بخورد باید چنین انسانی به دست شما به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس جمهور باید با سیاست دنیا آشنا و دلش از حب دنیا خالی باشد مردم را بر خویشاوندان و باند ترجیح دهد و شجاع و نترس باشد.
آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: ولایت عمود و خیمه نظام است و تا امروز هر توفیقی که به دست آوردیم به واسطه تبعیت از ولایت بود دیروز تابع امام بودیم امروز تابع رهبریم به همین دلیل بینی دشمن را به خاک مالیدیم و دشمن نتواست هیچ غلطی بکند.
وی افزود: باید کسی که به عنوان رئیس مقام اجرایی انتخاب می شود در عمل و نه در شعار تابع محض ولایت فقیه باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر چه پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری وظیفه هر سه قوه است اما مهمترین آن قوه مجریه است.
آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: ما به برکت تبعیت از مقام معظم رهبری توانستیم همه توطئه های دشمنان را تا امروز خنثی کنیم و از گردابهای مخوف خود را به ساحل برسانیم.

* می‌خواهیم تمرکزگرایی حذف شود تا نیروهای مردمی و انقلابی حضور پیدا کنند
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به بیانیه تشکیل هیئت موسس و تاسیس حزب گفت : تشکیل این جبهه با توجه به مشکلات اساسی کشور ، تهدیدات منطقه ای و بین المللی و دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده است .

مرضیه وحید دستجردی در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که از صبح امروز در نمایشگاه آفتاب در حال برگزاری است با اشاره به هدف تشکیل این جبهه گفت : جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در تاریخ 5 دیماه و با هدف وحدت نیروهای مردمی ، انقلابی و بازگشت به ارزشهای انقلاب و همچنین بازگشت دوباره به مردم تشکیل شد .

وی گفت : همه دوستان بیانیه تشکیل هیئت موسس و تاسیس آن را ملاحظه فرمودند ، تشکیل این جبهه با توجه به مشکلات اساسی کشور ، تهدیدات منطقه ای و بین المللی با توجه به مسائلی است که همه شما از آن مطلع و به آن آگاهید .

وحید دستجردی در ادامه اضافه کرد : همچنین تاکیدات و دغدغه های مقام معظم رهبری که در سخنرانی ها ، ارشادات و هشدارهای مکرر ایشان بیان شده است از اهداف تشکیل این جبهه بود و تشکیل جبهه پیام و پاسخی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده است که یا امام الخامنه ای سمعنا و اطعنا .
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت : این مردم انقلاب کردند که اهداف اسلامی حاکم باشد ، این مردم انقلاب کردند تا از رفاه اجتماعی مناسب و نسبی برخوردار باشند و فرهنگ و عزت اسلامی در کشور حاکم باشد .

وحید دستجردی با بیان اینکه آنچه می بینیم باید تغییر کند اظها رداشت : آنچه می بینیم باید تغییر کند و این تغییر جز با مشارکت و وحدت نیروهای انقلابی و مردمی که متاسفانه هر روز بیش از گذشته به حواشی رانده می شوند ممکن نخواهد بود .
 
وی گفت : ما مشکلات جوانان ، مردم ، رکود ، نابسامانی ها و مشکلات روزمره اجتماعی و آسیب های اجتماعی را شاهد هستیم که باید با هم این مشکلات را که در سیستم اجرایی غیر چابک و غیر کارامد که راه چاره ای نیز برایش اندیشیده نشده است با کمک مردم و روحیه انقلابی آنها حل کنیم .

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه پس از اعلام موجودیت جبهه در 5 دیماه برای اولین بار مجامع شهرستانی تشکیل شده است اظهار داشت : بنا بر این شد تا جبهه از مرکزیت در تهران خارج شود و همه نیروهای انقلابی و مردمی در جبهه حضوری فعال داشته و به حاشیه رانده نشوند .

وحید دستجردی گفت : برای شهرستانهای بین 20 تا 100 هزا رنفر جمعیت یک نماینده و به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت ، یک نماینده دیگر معرفی می شوند و امروز در این اجتماع 1060 نفر نماینده مردم از سراسر کشور حضور دارند .

وی با اشاره به دعوت جبهه از افراد انقلابی و شاخص استانها اظها رداشت : در هر استان از افراد انقلابی و شاخص دعوت شد تا در جمع های 25 نفره و بیشتر ، مجامع استانی را تشکیل و با انتخابات به پیش برود و در هر استان 8 نفر را انتخاب کنند ، موضوعی که امروز باعث شد ما شاهد حضور مجامع استانی در این مجمع باشیم .

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد : 28 قشر  از جمله علما ، زنان ، جوانان ، دانشجویان ، کشاورزان ، پزشکان ، مهندسان و ورزشکاران را در کشور شناسایی کردیم که همگی مجامع خود را تشکیل داده و امروز افراد سرشناس آنها در این جمع حاضر هستند .

وحید دستجردی با بیان اینکه در جمع امروز 600 نفر از نمایندگان این اقشار حضور دارند گفت : تقریبا تمام نیروهای انقلابی و مردمی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت کردند و شما نام تعدادی از آنها را در لیست 560 نفره مشاهده کردید.

وی گفت : از میان این جمع بزرگ ، امروز 160 نفر به این مجمع دعوت شدند .

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به جلسات اعضای هیئت موسس جبهه افزود : اعضای هیئت موسس در این مدت بیش از 20 جلسه برگزار و اساسنامه ، مرامنامه ، راهکارهای مجمع را مشخص و اعضای شورای مرکزی و کسانی را که بعنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 96 انتخاب خواهند شد را مورد بحث و بررسی گذاشتند .

وحید دستجردی افزود : از ابتدا بنای کار جبهه بر این بود که کار با نظارت علمای اعلام و بزرگان روحانیت کشور انجام شود که با نظارت این بزرگان همه کارها و اسناد بالادستی انجام و با رضایت آنها از طریق سامانه جمعی که این شبکه بزرگ را به هم متصل می کرد برای دوستان ارسال شد تا اظهار نظرها و ارشادهای خود را به هیئت موسس منتقل کنند .

وی تصریح کرد : امروز این مجمع برگرفته از 50 هزار نفر از افراد شاخص انقلابی و مردمی سراسر کشور است که ما بعنوان نمایندگان آنها رد این مجمع حضور داریم و امیدواریم گامهای استواری در راستای اهداف مجمع و انقلاب و مردم شهید پرور کشور برداشته شود .

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه های امروز مجمع گفت : امروز باید در این مجمع در مورد اساسنامه و مرام نامه جبهه از همه مدعوین نظرخواهی کنیم و همچنین انتخابات شورای مرکزی مجمع و شورای مرکزی جبهه را نیز برگزار کنیم .

وی گفت : این برای اولین بار است که این جبهه تشکیل و کار خود را از پایین به بالا انجام می دهد تا شهرستانها و استانها نیز نقش پر رنگ و حضوری موثر را نسبت به مرکز ایفا کرده و اقدامات خود را به صورت آشکار در مزان مردم قرار دهد .

وحید دستجردی تصریح کرد: این اولین باری است که اعضای موسس یک تشکیلات خود را در معرض رای شما قرار می دهند و در صورت رای شما به عضویت شورای مرکزی جبهه در خواهند آمد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارهای جبهه تشکیل ستاد اجرایی است اظهار داشت : این تلاشها باعث شد که امروز نه تنها جبهه به موضوع ریاست جمهوری بسنده نکند بلکه یک تشکیلات فراگیر مردمی برای پایایی و مانایی در صحنه انقلاب و برای آینده باشد.

قرائت متن سوگندنامه جبهه مردمی انقلاب اسلامی
در ادامه این نشست، متن سوگندنامه جبهه مردمی انقلاب اسلامی توسط رئیس هیأت مؤسس این جبهه قرائت شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات