تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۹۹۶۷۲

گزینه احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات کیست؟

علی همتی گفت: جریان رقیب سیاسی از این اتحاد، یکپارچگی و وحدت کلمه که با تشکیل این جبهه ایجاد شده است، احساس خطر کرده زیر آن‌ها «جمنا» را رقیب جدی مقابل خودشان در عرصه انتخابات ترسم کرده اند.
علی همتی، عضو شوراي مركزي «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس، در خصوص دلایل استقبال اصولگرایان از «جمنا»، اظهار داشت: مبنای فکری جریان اصولگرایی می طلبد که از یک حرکت مردمی حمایت کند یعنی اصولگرایان از حرکتی که از بتن نیروهای انقلابی و حزب الهی شروع شده است و به طور کلی از جریانی که از همه پتانسیل های مردمی شهرستان ها و استان ها استفاده کرده است، حمایت می کند.

 همتی با بیان اینکه هیچ جریان اصولگرایی وجود ندارد که با چنین حرکتی مخالف باشد، گفت: اتفاقی که امروز با تشکیل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» افتاده است برگرفته از اصل گفتمان و راه اصولگرایی است و ما نیز به آن اعتقاد داریم.

عضو شوراي مركزي این جبهه در خصوص بازخورد تشکیل و استقبال اصولگرایان از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، گفت: اصطلاح طلبان در مقابل این جبهه واکنش هایی داشته اند ولی به طور کلی جریان رقیب سیاسی از این اتحاد، یکپارچگی و وحدت کلمه که با تشکیل این جبهه ایجاد شده است، احساس خطر کرده زیر آن‌ها «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را رقیب جدی مقابل خودشان در عرصه انتخابات ترسم کرده اند. طبیعی است که آن‌ها در این فضا جریان اصولگرایی و این جبهه را نقد و نفی کنند.

وی در ادامه به روند فعالیت شورای مرکزی «جمنا» اشاره و تصریح کرد: جلسه شورای مرکزی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تاکنون تشکیل نشده است یعنی در روز پنج‌شنبه که اعضای مرکزی انتخاب شده اند، تاکنون جلسه با حضور اعضای این شورا تشکیل نشده است اما اطلاعاتی که در مجمع ارائه شده است به این ترتیب بود که افراد متعددی از سطح کشور توسط اعضا به هیئت مؤسس این جبهه معرفی شدند تا با معیارها و شاخص هایی که در مرام‌نامه و اساس‌نامه آمده است، مورد بررسی و سنجش قرار گیرند. در ادامه با این افراد صحبت شد که برخی از این افراد به دلایلی، تمایلی به حضور در انتخابات نداشتند و البته برخی دیگر برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند.

همتی با بیان اینکه برخی از افرادی که با آن‌ها صحبت شد، سازوکارهای این جبهه را نپذیرفتند که در نهایت لیست 21 نفره استخراج شد که این افراد در مجمع عمومی روز پنج‌شنبه گذشته به رأی اعضا گذاشته شدند و افراد با توجه به دیدگاه و نظرات خودشان به 10 نفر از این 21 نفر رأی دادند. البته مقرر شده است تا با رأی اعضا این 10 نفر به 5 نفر و در نهایت به یک نفر گزینه نهایی رسید.

عضو شوراي مركزي «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» در پاسخ به این سؤال که آیا با «سعید جلیلی» جهت نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری رایزنی شده است، گفت: جناب آقای دکتر جلیلی از نیروهای مؤمن، متدین و توانمند محسوب می شوند، شورای مرکزی در این خصوص جلساتی خواهد داشت. به احتمال زیاد ایشان جز 10 نفر نامزد «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» است؛ بنابراین به طور قطع در این رابطه جلساتی خواهیم داشت و از آقای دکتر جلیلی دعوت خواهد شد تا با حضور خود نظرات و برنامه های خود را ارائه کند.

منبع: تهران پرس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات