سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۹۶۶۷

«سخنان رئیس جمهور بیشتر شبیه لطیفه است»

کارشناس مسائل سیاسی گفت: با توجه به وضعیت اسفناک معیشت مردم، از آقای روحانی تشکر می کنم که با اظهارات لطیفه گونه، سرانجام سوژه جدید برای خندیدن مردم ایجاد کرد.
محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس در واکنش سخنان اخیر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 96 که گفته بود (شرمنده مردم نشدیم دولت به قول‌هایی که به مردم داد عمل کرد)، اظهار داشت: به طور طبیعی چنانچه یک نفر به دادگاهی برود که قاضی آن دادگاه خودش باشد، به طور قطع موفق بیرون خواهد آمد. چنانچه قرار باشد که عملکرد یک فرد را خود آن فرد ارزیابی و نمره دهد، به طور قطع قبول خواهد شد. همه می دانند که عملکرد هر شخصی را باید فردی غیر او ارزیابی کند؛ بنابراین ارزیابی دولت یازدهم توسط شخص رئیس جمهور با این قواعد سازگار نیست و این نشان می دهد که آقای رئیس جمهور به هر نحوی به دنبال مثبت نشان دادن عملکرد دولتش است.

این کارشناس سیاسی در ادامه با بیان اینکه رفتار برخی از دولتمردان بنده را به یاد دانش آموزانی می اندازد که می خواهند عدد «دو» را در کنار عدد «صفر» قرار دهند تا شاید با این کار وانمود کنند که نمره قبولی را گرفته اند، گفت: ارزیابی عملکرد دولت یازدهم قبل از هرکسی، حق مردم است.

 کوشکی ادامه داد: مردمی که در طی یک ماه باید گرانی 40 درصد گوشت و مرغ را تحمل کنند. مردمی که طی یکسال اخیر تورم جدی را با گوشت و پوست خود لمس کردند و در پاسخ از سوی آقای رئیس جمهور می شنوند که تورم در سال 95 تک رقمی بود است، باید دولت یازدهم را ارزیابی و به آن نمره دهند.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان این نکته که مردم از بی تفاوتی و بی اعتنایی دولت به پدیده های مانند گرد و غبار، آلودگی هوا، آتش سوزی قطار، ریزش بهمن خسته شده اند، گفت: اولین کسانی که حق دارند که به دولت نمره دهد، این افراد و خانواده هایشان است. آقای روحانی باید کارنامه خودش را نزد خانواده قربانیان حادثه قطار سمنان و خانواده های جوانانی که از فرط بیکاری مجبور شدند تا با دوش خودشان اجناس قاچاق را حمل کنند و در نهایت زیر بهمن دفن شوند، ببرد تا آن‌ها به عملکرد آقای روحانی و دولتش نمره دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از وضعیت کنونی کشور، گفت: هزاران کارگر به دلیل تدبیر دولت یازدهم بیکار شدند و مردمی که قرار بود از باغ برجام سیب و گلابی بچینند و تا کنون چیزی جز تحقیر نصیبشان نشده است، باید به عملکرد دولت نمره دهد؛ بنابراین روالی که به اصطلاح «خودم گویم خودم خندم عجب مرد هنرمندم» پسندیده نیست و نباید دولتمردان به آن روی بیاورند.

کوشکی در خاتمه به سخنان حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع ملی سلامت، اشاره و افزود: آقای رئیس جمهور در سخنانی که امروز (یکشنبه) داشت به یک جمله کلیدی اشاره کرد که جا دارد بسیاری از فرمایشات ایشان را توسط این جمله کلیدی درک کرد. آن جمله کلیدی این بود که (ملت ما به خنده نیاز دارد. ملت خیلی گریه می کند و کم می خندند)؛ به نظر بنده آقای رئیس جمهور قصد دارد میزان خنده در جامعه افزایش دهد؛ بنابراین از این نظر تلاش ایشان قابل تقدیر است. همچنین آقای روحانی تلویحاً گفت که (مردم کمتر سوژه و موضوع برای خندیدن دارند)؛ بنابراین با توجه به وضعیت اسفناک معیشت مردم، از آقای روحانی تشکر می کنم که با اظهارات لطیفه گونه، سرانجام سوژه جدید برای خندیدن مردم ایجاد کرد.

منبع: تهران پرس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات