صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۲۶۱

حرف روز/ کور کردن خط «نمی‌شود و نمی‌توانیم»!

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به نفس، روزبه‌روز توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: فرمانده معظم کل قوا در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسئولان و نیروهای مسلح و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، خاطرنشان کردند: «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به نفس، روزبه‌روز توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند.» با وجود همه پیشرفت‌ها و تغییر و تطور برخی از منابع قدرت در جهان مبتنی بر فناوری و عصر اطلاعات دنیای امروز، منابع سخت‌افزارانه که در رأس آنها نیروی نظامی و سامانه دفاعی مستحکم، منعطف و پیشرفته است، نه تنها کارایی خود را از دست نداده، بلکه بر اهمیت آن افزوده شده است. در بین نیروهای نظامی نیز آن مجموعه‌ای که با اعتقاد و باور قلبی بازدارندگی ملی می‌آفریند، جزء بهترین و مقتدرترین نیروهای نظامی است که به تعبیر قرآن یکی از آنها با ده‌ها نفر از ارتش کفر و ظلم برابری می‌کند.
چندی پیش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» با انتشار یک سند راهبردی داخلی در وزارت دفاع آمریکا که حاکی از نگرانی غرب درباره پیشرفت‌های نظامی ایران است، پرده از نگرانی‌های غرب در این زمینه برداشت. صرف‌نظر از بعد بزرگ‌نمایی و معتبرسازی تهدید ایران برای اجماع‌سازی علیه نظام اسلامی، سه عامل اساسی وجود دارد که موجب تردید آمریکا در ورود به ماجراجویی نظامی با ایران به شمار می‌رود؛ اول اینکه منحصر ماندن این جنگ در مرزهایی که آمریکا می‌خواهد باقی بماند، سخت است. دوم اینکه جنگ علیه ایران اولین جنگی خواهد بود که ارتش آمریکا بر اساس شرایط جنگ‌های نوین باید وارد آن شود؛ چرا که ایران ارتشی متعلق به یک قرن پیش ندارد، بلکه به خوبی نقاط قوت آمریکا را شناخته و تجهیزات لازم را برای از بین بردن کارایی آنها فراهم کرده است. این موضوع در رضایت نسبی فرمانده معظم کل قوا از میزان، گستره و عمق پیشرفت دفاعی ایران مشهود بود و عامل سوم نیروی انسانی خوش‌فکر، معتقد و عاشق شهادت است که جهان روحیه شهادت‌طلبی و فداکاری آن در جنگ تحمیلی را به یاد دارد. حفظ این عوامل در گرو کور کردن خط «نمی‌شود و نمی‌توانیم» در داخل است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات