تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۰۲۹۴

قدرت انقلاب و انقلاب قدرت

پایگاه بصیرت / محمدكاظم انبارلويي-anbarloee.ir

(روزنامه رسالت ـ 1395/11/19 ـ شماره 8870 ـ صفحه 1)

ايران در منطقه و جهان كجا ايستاده است؟ انقلاب اسلامي در آستانه چهل سالگي است. مراكز پژوهشي و تحقيقاتي دشمن چه ارزيابي اي از قدرت انقلاب اسلامي دارند؟ همين چند روز پيش بود كه آمريكن اينترپرايز نوشت : «قابليت‌هاي نظامي ايران را تنها چند كشور انگشت شمار دارند. ايران بازيگر مسلط منطقه باقي خواهد ماند.» چند وقت پيش شاهد بوديم آمريكن اينترست اعتراف كرد: «ايران در زمره 7 قدرت برتر جهان است.» مقامات آمريكايي بارها اعلام كرده اند كه ايران را به حمله نظامي تهديد مي كنيم، اما واقع آن است كه ابزار لازم براي اين تهديد وجود ندارد. رسانه هاي اروپا و آمريكا چه مي گويند؟ همين ديروز واشنگتن پست نوشت: «ايران اكنون قوي‌تر از هر زمان در 40 سال گذشته است.» گاردين هم به نمايندگي از رسانه هاي اروپا نوشت: «ايران تنها كشور با ثبات در خاورميانه آشوب زده است.»

اين روز ها قدرت انقلاب زبانزد مراكز قدرت جهان است. اين همان قدرتي است كه امام (ره) بدون شليك حتي يك گلوله، ارتش تا بن دندان مسلح شاه را تصرف كرد و آن را در برابر ارتش‌هاي متخاصم جهان قرار داد.

انقلاب اسلامي باعث شد استراتژيست ‌هاي جهان از نو به مفهوم كليدي قدرت بينديشند و انقلاب اسلامي را به مثابه انقلابي در مفهوم قدرت مورد بازخواني قرار دهند. ظهور قدرت اسلامي در جبهه مقاومت در منطقه تمام معادلات و پيش‌بيني‌هاي آمريكا و اروپا را به هم زده است. اين جبهه امروز تعيين كننده دقيق معادله قدرت در غرب آسياست. مطالب پيش گفته از قول رسانه هاي غرب يا انديشكده‌هاي غربي رجزي نيست كه ما براي قدرت‌نمايي خوانده باشيم بلكه اعتراف به نيروي لايزالي است كه انقلاب به آن متكي است و روز به روز، رو به فزوني دارد.

آمريكا و اروپا از آغاز انقلاب اسلامي و حتي پيش از آن با ايستادن در مقابل قيام ملت ايران و ايجاد فشار نظامي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي و... همواره سعي در نابودي اقتدار ملي ايرانيان داشتند. غرب براي كارآمدي اين فشار طي يكصد سال گذشته با سرمايه‌گذاري در داخل اقدام به تاسيس ايستگاه‌هاي تقويت فشار و تقويت امواج كرد.

برخي رسانه ها و احزاب به عنوان ايستگاه تقويت امواج رسانه‌اي غرب عمل مي كنند. آنها شب، گفته‌هاي اتاق جنگ رواني غرب در رسانه‌هاي ديداري و شنيداري را در روز رله و تكرار كرده و از آنها به عنوان تيترهاي اول صفحات خود استفاده مي كنند.

ايستگاه‌هاي تقويت فشار غرب در داخل فقط به رسانه‌ها و برخي احزاب محدود نمي شود. غرب از «نفوذ» در سيستم اجرا، تقنين و حتي قضا، براي اخلال در قدرت ملي سود مي برد. خوشبختانه قدرت نظامي، امنيتي و قضائي كشور طي چهار دهه گذشته در برابر نفوذ، خوب عمل كرده است، اما جريان نفوذ ‌آسيب‌هاي خود را به ساخت قدرت تا كنون زده و مي زند. برگزاري همايش ملي نظام سلطه و جريان نفوذ فرصتي بود كه مقامات قضائي و امنيتي و نظامي به مقوله نفوذ فكر كرده و ايستگاه‌هاي تقويت فشار و تقويت امواج تبليغاتي دشمن را در داخل رصد كنند.

اين بيان رئيس دستگاه قضا كه فرمود: «مقابله با نفوذ و تهاجم دشمن، جهاد است»، حرف حقي است. ايشان با اشاره به خطاها و اشتباهات دولت اصلاحات گفت: «در دوره اصلاحات روزنامه‌هايي پولشان را از ارشاد مي‌گرفتند اما سكولاريزم را ترويج مي كردند. آنها هديه از داخل و خارج مي گرفتند تا بنيان‌هاي فكري نظام را بزنند.»

به راستي شاهد اين ادعاي بزرگ كيست؟ نياز به تحقيق و بررسي زياد ندارد. چون يك دهه بعد وزير ارشاد دولت اصلاحات سر از بي‌بي‌سي درآورد تا يك فتنه كور براي براندازي نظام را از آنجا مديريت كند.

امروز كوچك نمايي قدرت انقلاب و بزرگ نمايي قدرت ضد انقلاب و به ويژه دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامي يعني آمريكا و انگليس و اسرائيل در دستور كار ايستگاه‌هاي تقويت فشار رسانه‌اي غرب در داخل است. گاهي طراحي‌هاي پيام آنها از زبان برخي مسئولان هم شنيده مي شود كه واقعا تاسف بار است.

برگرديم به بحث اصلي اين مقال يعني «قدرت انقلاب و انقلاب قدرت». اكنون بايد اين موضوع را واكاوي كرد كه منشأ قدرت انقلاب اسلامي چيست؟ يا بهتر بگوييم كيست؟ بي‌ترديد منشأ قدرت انقلاب ما خداست. انسان‌هايي كه قدرت مطلق را از آن خدا بدانند و به آن ايمان داشته باشند از هيچ قدرت ظاهري هراس نخواهند داشت. سرّ اينكه امام(ره)، قدرت‌هاي شرق و غرب را به هيچ انگاشت و پرچم استقلال كشور را بر پايه «نه» به قدرت‌هاي شرقي و غربي بنا نهاد، همين بود. حضرت امام اولين كسي در ايران بودند كه از هيچ كس جز خدا نترسيدند و همه پيروان خود به ويژه جوانان كشور را دعوت كردندكه سلوك انقلابي گري خود را بر همين ممشا پايه‌گذاري كنند. سرّ اينكه امروز هنوز باب شهادت باز است و جوانان اين مرز و بوم براي دفاع از حريم و حرمت انقلاب، جانانه مي جنگند و جان خود را فداي انقلاب مي كنند نيز همين است. سوخت اصلي موتور انقلاب از همين تفكر تامين مي شود. قدرت انقلاب با اين «سوخت و ساز» فراتر از آن است كه واشنگتن پست و گاردين مي گويند و برتر از آن است كه انديشكده‌هايي چون اينترپرايز و اينترست اعتراف مي کنند. اين انقلاب به زودي معادلات قدرت در جهان را تغيير خواهد داد. انقلاب ما در اوج عقلانيت سياسي است و رقباي ما در جهان، تازه از وادي «حماقت» به وادي «بلاهت» رسيده ‌اند. سند اين حرف تاريخي نيز رفتن اوباما و آمدن ترامپ است. ترامپ نزده مي رقصد! او اوضاع آمريكا و اروپا را به هم مي ريزد و از اين به هم ريختگي چيزي جز فروپاشي همانند آنچه كه در شوروي رخ داد، در نمي آيد.

امپراتوري شرق كه از هم پاشيد، نامش را گذاشته بود «اتحاد جماهير شوروي». امروز از آن اتحاد چيزي باقي نمانده است.

امپراتوري غرب هم به سركردگي آمريكا نام خود را «ايالات متحده آمريكا» و «اتحاديه اروپا» گذاشته‌اند. همين ديروز ترامپ گفت ايالت کاليفرنيا از کنترل خارج شده است، بودجه مقامات آن را قطع خواهم کرد! از اين «اتحاديه» و آن «متحده» هم چيزي نمي ماند. چرا؟ براي اينكه اين اتحاديه‌ها بر اساس جنگ بي‌پايان با خدا و خلق بنا نهاده شده است.

قدرت اصلي در هستي و جهان و زمين دست خداست. كسي كه با اتكال به خداوند براي اقامه عدل به جنگ تبهكاران جهاني برود، پيروز است. انقلاب اسلامي به اين دليل پيروز است كه به خدا اتكال دارد. خدا بندگان خود را هيچ گاه در برابر دشمنان خود تنها نمي گذارد.

برخي فکر مي کنند امام (ره) روز 12 بهمن وارد فرودگاه مهرآباد شد و از آنجا به بهشت زهرا(س) رفت، 10 روز بعد انقلاب پيروز و همه چيز تمام شد. حال آنکه امام(ره) روز 12 بهمن به فرودگاهي به وسعت سينه هاي شيفته اسلام و قرآن فرود آمد و به صورت نمادين به بهشت زهرا(س) رفت. او با انقلاب زهرايي خود، اکنون در بهشت نشسته و نظاره گر اعمال ماست و تا بهشت، مردم ايران و همه جان هاي شيفته اسلام را همراهي خواهد کرد.

صيانت و نگهداري از قدرت انقلاب شروطي دارد. اولين شرط آن اين است که ما همواره نسبت خود را با خدا، قرآن و رعايت پاسداشت احکام اسلام حفظ کنيم. اگر در اين مسير حرکت کنيم قدرت انقلاب تا ظهور حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا له الفداء تضمين خواهد شد، والّا خداوند در طول تاريخ تا کنون هيچ ضمانتي براي حيات و قدرت هيچ قوم و قبيله و امتي نداده است.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=251396

ش.د9504285

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات